Műszaki vizsga nélküli autót venni? Olvasd el mielőtt késő

Főoldal » Autós cikk » Műszaki vizsga nélküli autót venni? Olvasd el mielőtt késő

Tudtad, hogy a műszaki vizsga nem csak az öreg, rozsdás autók ellensége?

Számtalan drága autóval találkozunk itt Németországban, amelyeket sem itt,- sem Magyarországon nem lehet levizsgáztatni az adott állapotban.

Nem szabad fél vállról venni, ha műszaki nélküli autót kínálnak eladásra, főleg a 20 milliós kategóriába tartozó autóknál.

Természetesen, ha Magyarországon szeretnél autót vásárolni, akkor is lényeges dolog a műszaki vizsga. Viszont, ha németországi,- vagy más külföldi autóbehozatalt tervezel, akkor elengedhetetlen az érvényes műszaki.  Amennyiben egy német autónak nincs érvényes műszaki vizsgája, vagy az eladó nem vállalja, hogy az autót a vásárlás előtt műszakilag ellenőrizteti, az egyértelműen aggodalomra adhat okot.

Az világos, hogy nem a 150€ költségért nem vizsgáztatnak le egy 40 – 50.000€-os autót. Ha lazán legyint az eladó, hogy majd levizsgáztatod magadnak ad egy kis kedvezményt, akkor ne menj bele.

 

 

Aki megveszi az autót, az gyorsan rájöhet, hogy miért nem volt vizsgája az autónak. Túl sokat ezután nem tud tenni, ha belekerült az adásvételibe, hogy a vevő döntött úgy, hogy műszaki vizsga nélkül megveszi a gépkocsit.

Csak röviden 4 példa, amivel mi találkoztunk az ABN-nél itt Németországban:

 

1.,  BMW M3

Az autón az összes féktárcsa és fékbetét cserés volt, és a gumiabroncsok is határértéken voltak. Valószínűleg a Nürnberg-ringet koptatták az autóval.

Emellett lógott egy – két futómű alkatrész is. Ennyi derült ki 5 perc alatt, amikor átnéztük a gépkocsit. Viszont a tulaj nem vállalta vizsgáztatást, ezért abban maradtunk, hogy az autó nála maradt.
A további hibák mondanom sem kell, hogy a vevő kockázatát jelentették volna.

2., BMW 7-es

Jelentős mértékben folyt az automataváltójából és a turbóból is az olaj. Egyértelmű volt, hogy a gond nagyobb és vizsgázni sem tud az autó. Ebben az esetben is az eladó tulajdonában maradt az autó, a megrendelőnk pedig kapott egy hibátlan BMW-t Premium Selection garanciával.

3., Audi A7 és Mercedes S500

Mindkettő többek között szélvédő cserés. Ennek díja attól függően, hogy ki – hol csináltatja meg 1.000 – 2.500€ között van. Nem is ez a baj, hanem, hogy műszaki nélkül értékesítik, minden további javítás is a vevő költsége. A Mercedesnek az adásvételijének a különleges megállapodások részét itt lent publikáltuk, amelyből azért világosan kiderül, hogy több mint egy szélvédő cseréről van szó.

4., Infiniti Q70

Ártatlanul világít az ABS hiba a műszerfalon, amivel egyértelmű, hogy nem vizsgázhat az autó. Ilyen autót soha sem szabad megvenni.

Ehhez a modellhez világon nem létezik egy bontott,- vagy után gyártott ABS vezérlő elektronika. Csak kizárólag új az Infiniti-nél, akik úgy cserélik érhető módon az 1.2 milliós vezérlőt, hogy további hibák nem kizárhatóak a javítás során.

Senki sem szeretné a „sajnáljuk nem is ez volt a baj” mondatot hallani, mindezt úgy, hogy a vezérlőt ki kell fizetni.

 

A kis betűs részek

 

Nem meglepő, hogy szinte minden műszaki nélkül értékesített autó szerződésébe sok kiegészítés is bele szokott kerülni, mint az alábbi konkrét példa. Tudom, hogy szűrű a szöveg, ezért nem olvassa el senki, pedig érdemes lenne mielőtt aláírja:

Először németül:

Gekauft wie eingehend besichtigt, Probe gefahren sowie alle Funktionen Überprüft. Erfüllungsort und Gerichtsstand ist Köln. Nebenabreden, nachträgliche Änderungen dieses Vertrages und etwaige Zusicherungen bedürfen zu ihrer Gültigkeit der Schriftform. Angaben über Vorschäden/Unfallschäden können ausschließlich im Rahmen und der Möglichkeiten einer Lackschichtenmessung sowie ggf. laut Vorbesitzer gemacht werden. Vorschaden laut Vorbesitzer | Mercedes-Benz: keine Angabe, Vorschadenhistorie unbekannt. Nachlackierungen/ Instandsetzungen/ Smart-Repair/ reparierte Vorschäden nicht ausgeschlossen. Es wird kein Gewähr über die Sach und Fachgerechtigkeit möglicher ausgeführter Reparaturarbeiten übernommen. Das Fahrzeug weist dem Alter. Einsatzzweck und der Laufleistung bedingte Gebrauchsspuren auf, Standschäden, Rost, Ölverlust möglich, technische Änderungen möglich. Unterboden-Beschädigungen können vorliegen, Wartungshistorie unbekannt; ggf. kann es zu Einschränkungen bei Garantie, Kulanz sowie Mobilio kommen. Der Käufer erklärt und sichert zu, bei Abschluss dieses Vertrages in Ausübung seiner gewerblichen oder selbstständigen Tätigkeit zu handeln. Besondere Vereinbarungen: Gewerblicher Verkauf – Sachmängelhaftung, Gewährleistung, Reklamationen ausgeschlossen, keine Garantie. Ein Widerrufs-/Rückgaberecht besteht nicht. Sollte das Fahrzeug zum genannten Termin nicht bezahlt/abgeholt worden sein, so kann der Verkäufer, ohne den Käufer in Verzug zu setzen, wieder über das Fahrzeug verfügen und 20% des Bruttokaufpreises verlangen / bei Nichtabnahme gilt eine Konventionalstrafe in Höhe von 20% des Bruttokaufpreises als vereinbart. Letzter Service MB: 10.08.2021 / 115750Km, Wartung/Service B6 fällig seit -447Tagen überzogen. HU/AU: nein. Windschutzscheibe gerissen, Fzg. steht auf WR, SR nicht vorhanden. Gewerbe-/Händlerangebot: Verkauf erfolgt im Ist-Zustand, weitere Mängel oder Aufwendungen möglich, nicht geprüft. Import Dänemark, dänische Fzg. Dokumente.

 

És a magyar változat:

Az autó abban az állapotban lett értékesítve, amilyenben megtekintéskor volt. Ki lett próbálva és minden funkció ellenőrizve lett. A teljesítés helye és jogi színhelye Köln. A szerződés utólagos módosításához az érvényességi időn belüli írásos forma szükséges. Az előző sérüléseket csak egy festékrétegvastagság-mérés keretein belül lehet kizárni, illetve az előző tulajdonos(ok) beszámolóira hagyatkozni. Korábbi sérülés az előző tulajdonos szerint. | Mercedes-Benz: nincs adat, előző sérülések történetei ismeretlenek. Újrafestések / javítások / smart javítások / reparált sérülések nem kizárhatóak. Nem vállalunk felelősséget az esetlegesen elvégzett javítások szakszerűségéért és helyességéért. A jármű az életkorából, rendeltetésétől és a megtett távolságától eredő használati nyomokat mutat, állóhelyzetből származó sérülések, rozsda, olajveszteség lehetséges, technikai változtatások lehetségesek. Az alváz károsodhatott, a karbantartási előzmények ismeretlenek; esetlegesen korlátozásokra kerülhet sor a garancia vagy a Mobilio esetében. A vevő kijelenti, hogy ezt a szerződést a vállalkozóként köti meg. Különleges megállapodások: Kereskedelmi értékesítés – Szavatosság, garancia, reklamáció kizárt, nincs garancia. Nincs elállás/jogvisszavonás jog. Amennyiben a járművet a megadott határidőig nem fizették ki/ nem vették át, a eladó jogosult, a vevő késedelemben lévőnek nyilvánítása nélkül ismét értékesíteni a járművet, és követelheti a bruttó vételár 20%-át / az el nem fogadás esetén a bruttó vételár 20%-át kötbérként megállapodásként. Utolsó Mercedes szerviz: 2021.08.10. / 115750 km, karbantartás/szerviz B6 -447 napot túllépte. Műszaki vizsga: nincs. Repedt szélvédő, jármű téli gumikkal szerelve, nyári gumik nincsenek. Az eladás az aktuális állapotban történik, további hibák vagy költségek lehetségesek, nem ellenőrizve. Dán import, dán járműdokumentumok.

Persze a felsorolt példákon kívül még ezer dolog lehet, például, hogy egy autót az okmányai miatt nem lehet itt Németországban vagy Magyarországon levizsgáztatni.
Erről részben ebben a videónkban és írásunkban beszéltünk ide kattintva.

 

Külföldi autó honosítása

 

Még egy lényeges dolog az import autók magyarországi vizsgáztatásával / forgalomba helyezésével kapcsolatban.

Ha egy import autó nem csak érvényes műszakival rendelkezik, hanem megvan az ezt igazoló eredeti külföldi vizsgalap is, akkor az autót úgynevezett „egyszerűsített eljárás” keretein belül helyezik forgalomba Magyarországon a hatóságok.

Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy nem nézik annyira át az autót, mint egy vizsgánál.

De vigyázat, –  a hatóság bármikor saját hatáskörön belül eljárás alá vonhatja a gépkocsit, és elrendeli az un. egyediztetését.

Ez nagyjából a korábbi KPM vizsgának felel meg, ami egy hatósági vizsga, amelyet csak a közlekedés felügyelet végezhet el, független vizsgaállomás nem.

Ugyan ez igaz azokra az autókra is, amelyek műszaki nélkül érkeznek az országba vagy nincs meg az eredeti vizsgalapjuk. 

 

Műszaki vizsga nélküli import autó

Ha műszaki vizsga nélküli autót veszel külföldön, akkor nem csak annak van kockázata, hogy nem várt javítási költségek léphetnek fel. Hanem annak is, hogy nehézkesen vagy nem lehet forgalomba helyezni Magyarországon. Részletesebb információkért a Nemzeti Közlekedési Felügyelet (NKH) központ elérhetőségén érdemes tájékozódni.

Arról, hogy milyen okmányok tartoznak egy német autóhoz ebben a publikációnkban beszéltünk részletesen, ahol az okmányokat egyenként is bemutatjuk.

A német műszaki vizsgáról a TÜV-ről, azaz hivatalos nevén a „Hauptuntersuchung”-ról itt írtunk részletesen fotókkal, és a különböző műszaki vizsgalapok tételes bemutattatásával.
Érdemes elolvasni.

 

Német vs. Magyar műszaki vizsga

 

Magyarországon minden új autó 4 év műszaki vizsgát kap, utána 2 évente kell időszakos műszaki vizsgára vinni, amelyet bármely független műszaki vizsgaállomáson elvégeztethetünk. Ezzel szemben Németroszágban az új autók is csak három év vizsgát kapnak, utána 2 évente szükséges újravizsgáztatni.

Vannak azonban kivételek, mint a bérautó kategóriába tartozó gépkocsik. Ezeknek az első időszakos vizsgája 1 év után esedékes. Ezért is találkozhatunk itt Németországban olyan autókkal amelyek még csak 1 évesek, viszont tejár vizsgájuk van. Németországban nem fogadják el más országokban elvégzett műszaki vizsgát, még az osztrákot sem, ezért minden import autót kortól függetlenül újra kell vizsgáztatni. Még az elektromos autókat is.

 

Autóbehozatal Németországból biztonságosan

 

Ha új vagy prémium használt autót szeretne vásárolni, akkor érdemes konzultációt kérni nálunk az ABN-nél. Mi több, ha új vagy prémium gépkocsit szeretne Németországból nálunk teljes ügyintézéssel megrendelheti.

Ebbe beleértve a gépkocsi leinformálása, helyszíni állapotfelmérése, okmányügyintézése a német magyar jogszabályoknak megfelelően, majd szállítása,- és nem utolsó sorban a magyarországi forgalomba helyezése is. Mindezt magán és cége ügyfeleinknek egyaránt.

Érdemes megnézni az autókereső menünket, ahol a rövid ügymenet is megtekintheti.

Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.

Kral András – ABN® Würzburg