Az otthoni kerékcserével nem csak pénzt és időt, takaríthatunk meg, hanem biztosak lehetünk benne, hogy szakszerűen lett elvégezve.
Pályafutásunk során az ABN-nél gyakran tapasztaltuk sajnos, hogy gyengén elvégzett kerékcseréket. Nem is az a meglepő, amikor valaki otthon próbál kereket cserélni, hanem inkább az, amikor egy gumiszerelő műhelyhez fordul, és még fizet is a hanyag munkáért. (tisztelet a kivételnek)
Egyszer az egyik kedves barátom Mercedesét vittük be kerékcserére egy gumishoz, aki a kerékcsere után ipari légkulccsal halhatóan a kelleténél jobban meghúzta a csavarokat. Éreztük, hogy nem lesz jó, ezért kértük, hogy lazítsa vissza a kerékcsavarokat. Sikerült annyira meghúznia, hogy ugyan azzal a légkulccsal képtelen volt visszalazítani a kerékcsavarokat, noha a lazítási nyomaték mindig nagyobb mint a húzás.
Ezek után egy 3 méteres acélcsövet rakott egy keresztkulcsra, amivel némi erőfeszítés után sikerült megindítania a kerékcsavarokat.
Kicsit ironikus mosollyal kérdeztem a barátomat, hogy mit csinált volna az út szélén a gyári tartozékként kapott 20 centis kerékkulcsával?
Persze láttunk WD40-el vagy zsírral jól megkent kerékcsavarokat, leszakadt fejű kerékőrt. Meg olyan autóemelést is amikor az autó nem emelkedett, viszont a küszöb vagy a taposólemez beszakadt.
A kerékcsere egyszerűnek látszik, azonban pont ezért veszik sokan könnyelműen, ezért lehet belőle személyi sérülés vagy az autó sínyli meg a szakszerűtlen beavatkozást.
Kerék csere az ABN®-el
Kerék csere lépései:
1. Keressünk egy vízszintes,- és szilárd helyet ahol meg tudjuk emelni az autót.
2. Húzzuk be a kéziféket és rakjuk „P”-be, vagy fokozatba az autót, amennyiben nem automataváltós.
3. Keressük meg a gyár által megjelölt emelési pontot. (a gépkönyvben is benne van)
4. Ékeljük ki az autót az emelt kerékkel szemben lévő oldalon.
5. Készítsük a helyére az autóemelőt, és a biztonsági bakot.
6. Vegyük le a kerékkupakokat (ha van az autón)
7. Lazítsuk meg a kerékcsavarokat a megfelelő kerékkulccsal.
(ne használjunk nyomatékkulcsot lazításhoz)
8. Emeljük meg az autót és tegyük alá a biztonsági bakot.
9. Csavarjuk ki a kerékcsavarokat.
10. A kivett kerékcsavarokat rakjuk tiszta helyre. (nem a homokba)
11. Szükség esetén tisztítsuk meg a kerékcsavarokat drótkefével,
de semmiféleképpen ne zsírozzuk be, és más kenőanyagot se használjunk.
12. Emeljük le a kereket.
13. Írjuk rá a kerékre, hogy honnan vettük le, pl.: B/E.
14. Rajuk fel a másik,- évszaknak megfelelő kereket.
15. Kézzel hajtsuk be a kerékcsavarokat.
16. Ha ütközésig húztuk a csavarokat, utána átlósan húzzuk meg csavarokat kicsit erősebben.
17. Vegyük ki a bakot az autó alól és engedjük le az emelőt, de még ne teljes súllyal legyen a földön.
18. Húzzuk meg nyomatékkulccsal a csavarokat a gyár által előírt nyomatékkal átlós sorrendben.
19. Teljesen leengedhetjük az autót.
20. Vegyük ki az emelőt.
21. Távolítsuk el a kerék ékeket a másik oldalról.
22. Állítsuk be a levegőnyomást a gumikban a gyár által előírt szinten.
23. Húzzunk utána a csavarokat 50 km. megtétele után.
24. Tegyük vissza a csavar kupakokat.
25. A levett kerekeket tároljuk száraz,- sötét helyen, hogy az abroncsok hosszú életűek maradjanak.
Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.
Ha autóbehozatal Németországból, akkor az ABN® az Ön németországi partnere!
A szolgáltatásinkat itt tekintheti meg.
Kral András – ABN Würzburg