Kerékcsere otthon Szakszerűen – Tippekkel

Az otthoni kerékcserével nem csak pénzt és időt, takaríthatunk meg, hanem biztosak lehetünk benne, hogy szakszerűen lett elvégezve.

Pályafutásunk során az ABN-nél gyakran tapasztaltuk sajnos, hogy gyengén elvégzett kerékcseréket. Nem is az a meglepő, amikor valaki otthon próbál kereket cserélni, hanem inkább az, amikor egy gumiszerelő műhelyhez fordul, és még fizet is a hanyag munkáért. (tisztelet a kivételnek)

Egyszer az egyik kedves barátom Mercedesét vittük be kerékcserére egy gumishoz, aki a kerékcsere után ipari légkulccsal halhatóan a kelleténél jobban meghúzta a csavarokat. Éreztük, hogy nem lesz jó, ezért kértük, hogy lazítsa vissza a kerékcsavarokat. Sikerült annyira meghúznia, hogy ugyan azzal a légkulccsal képtelen volt visszalazítani a kerékcsavarokat, noha a lazítási nyomaték mindig nagyobb mint a húzás.

Ezek után egy 3 méteres acélcsövet rakott egy keresztkulcsra, amivel némi erőfeszítés után sikerült megindítania a kerékcsavarokat.

Kicsit ironikus mosollyal kérdeztem a barátomat, hogy mit csinált volna az út szélén a gyári tartozékként kapott 20 centis kerékkulcsával?

Persze láttunk WD40-el vagy zsírral jól megkent kerékcsavarokat, leszakadt fejű kerékőrt. Meg olyan autóemelést is amikor az autó nem emelkedett, viszont a küszöb vagy a taposólemez beszakadt.

A kerékcsere egyszerűnek látszik, azonban pont ezért veszik sokan könnyelműen, ezért lehet belőle személyi sérülés vagy az autó sínyli meg a szakszerűtlen beavatkozást.

 

Kerék csere az ABN®-el

 

 

Kerék csere lépései:

 

1. Keressünk egy vízszintes,- és szilárd helyet ahol meg tudjuk emelni az autót.

2. Húzzuk be a kéziféket és rakjuk „P”-be, vagy fokozatba az autót, amennyiben nem automataváltós.

3. Keressük meg a gyár által megjelölt emelési pontot. (a gépkönyvben is benne van)

4. Ékeljük ki az autót az emelt kerékkel szemben lévő oldalon.

5. Készítsük a helyére az autóemelőt, és a biztonsági bakot.

6. Vegyük le a kerékkupakokat (ha van az autón)

7. Lazítsuk meg a kerékcsavarokat a megfelelő kerékkulccsal.
(ne használjunk nyomatékkulcsot lazításhoz)

8. Emeljük meg az autót és tegyük alá a biztonsági bakot.

9. Csavarjuk ki a kerékcsavarokat.

10. A kivett kerékcsavarokat rakjuk tiszta helyre. (nem a homokba)

11. Szükség esetén tisztítsuk meg a kerékcsavarokat drótkefével,
de semmiféleképpen ne zsírozzuk be, és más kenőanyagot se használjunk.

12. Emeljük le a kereket.

13. Írjuk rá a kerékre, hogy honnan vettük le, pl.: B/E.

14. Rajuk fel a másik,- évszaknak megfelelő kereket.

15. Kézzel hajtsuk be a kerékcsavarokat.

16. Ha ütközésig húztuk a csavarokat, utána átlósan húzzuk meg csavarokat kicsit erősebben.

17. Vegyük ki a bakot az autó alól és engedjük le az emelőt, de még ne teljes súllyal legyen a földön.

18. Húzzuk meg nyomatékkulccsal a csavarokat a gyár által előírt nyomatékkal átlós sorrendben.

19. Teljesen leengedhetjük az autót.

20. Vegyük ki az emelőt.

21. Távolítsuk el a kerék ékeket a másik oldalról.

22. Állítsuk be a levegőnyomást a gumikban a gyár által előírt szinten.

23. Húzzunk utána a csavarokat 50 km. megtétele után.

24. Tegyük vissza a csavar kupakokat.

25. A levett kerekeket tároljuk száraz,- sötét helyen, hogy az abroncsok hosszú életűek maradjanak.

Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.

 

Ha autóbehozatal Németországból, akkor az ABN® az Ön németországi partnere!

A szolgáltatásinkat itt tekintheti meg.

Kral András – ABN Würzburg