A németországi autóhirdetések valóságtartalma

Érdekes dolog abba belegondolni, hogy mennyire tükrözi egy rövid szöveggel, és pár képpel ellátott németországi autóhirdetés egy használt autó valós állapotát.

Ha látsz egy németországi használt autóhirdetést egy ismeretlen eladótól, utaznál 2.000 km.-et, és elköltenél 250.000 Forintot, hogy meggyőződj róla, hogy igazat mond?

 

Németországi autóhirdetések számokban

 

Mi az ABN®-nél 1991 óta importálunk – exportálunk autókat Németországból. Én magam évente több ezer autótulajdonossal beszélek és számtalan prémium autót vizsgálok át itt Németországban.

Amit most mondok azt nem szívesen teszem, ugyanakkor fontos a tisztánlátás miatt.
Mégpedig azt, hogy a használt autóknál, beleértve a pár hónapos néhány ezer kilométert futott autókat is, 100-ból 0 autónál egyezik a hirdetés,- illetve az eladó által elmondott információk a valósággal.

Gyakran csak kisebb dolgok, amelyek valójában nem befolyásolják a vásárlás kimenetelét. Viszont, ha csak a tényeket nézzük, akkor nem igazak a németországi autóhirdetésekben publikált adatok.
Sokan a „nem szól szám, nem fáj fejem” alapelvet követik az autóhirdetők, azaz egyszerűen nem közölnek bizonyos negatív dolgokat. Ezzel nem hazudtak, csak éppen elhallgattak az autóvásárlók számára fontos információkat.

Néhány ezer használt autónál talán egy – egy darab van aminél minden stimmel, de most nem ezrelékes alapon vizsgálódunk.

Számtalanszor mondják az emberek, hogy ezt, vagy azt olvastak egy németországi autóhirdetésben, aztán kiderül, hogy a valóság mást mutat. Sajnos nem kell szó szerint mindent elhinni, és az is az igazság része, hogy bizonyos esetekben nem is félrevezetés áll mögötte, hanem figyelmetlenség, vagy elírás, tehát nem kell automatikusan rosszindulatot feltételezni.

Ezen felül a németországi autóhirdetések alján legtöbbször ott vannak a „kisbetűsek”, ami világosan jelzi, hogy:

Nem vállalnak felelősséget a gépelési hibákért, a pontos felszereltségért, egyéb elírásokért, sőt azért sem, hogy közben másnak eladják az autót.

 

Tipikus német kisbetűsek:

  • Änderung, Zwischenverkauf, Tippfehler und Irrtümer vorbehalten
  • Alle Angaben sind ohne Gewähr.
  • Die Inseratsangaben stellen keine zugesicherte Eigenschaften dar.
  • Bitte prüfen Sie die für Sie relevanten Angaben vor dem Kauf.

Ebben a videónkban részletesen beszélek a németországi autóhirdetések valóságtáralmáról, amelyet konkrét példákkal is bemutatok. Érdemes megnézni, illetve, ha van saját tapasztalatod mindenképpen osszd meg a videó alatt a kommentben a közösséggel. A videó végére tartogatok nektek 2 praktikus tippet a németországi autóvásárláshoz.

 

 

 

1. Az autóhirdetések szövege

 

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy el van írva az autók felszereltsége. A modern autóknál lassan már senki sem tudja követni a pontos felszereltséget, de akkor inkább írjanak kevesebbet mint többet.
Számtalanszor találkozok azzal, hogy a hirdetés nem egyezik az autó fizikális felszereltségével. Ezért, ha valakinek életbe vágó egy bizonyos extra megléte, arról előre meg kell győződni, mielőtt egy lépést tesz az ember. Erről a témáról itt írtunk részletesebben, fotókkal és példákkal.

Hozzáteszem, hogy már engem is többször jégre vittek, hiába a nagy odafigyelés és eskütétel az eladóktól. Némelyik gyártónál online is le lehet kérni a felszereltségeket, de ez egy másik történet.

 

2. Az autók tulajdonosi adatai

 

Nem hangzik valami jól, ha három tulajdonosa volt egy autónak. Ezért sokszor kettőt írnak a németországi autóhirdetésekben, mindjárt kellemesebben cseng a füllnek. A kettőnél viszont az 1 jobb, ezért gyakran első tulajdonost írnak.
Az autók tulajdonosainak száma jelentősen befolyásolja az értéküket is, ezért nagyon nem mindegy.

 

3. Kilométeróra állás

 

Röviden annyi, hogy érdemes az autókat mindig a lélektani határok előtt eladni. Jobb, ha 9.400 km. van egy autóban mintha 10.200 km. Ugyan így előnyösebb, ha 49.300 km. mint az 50.100 kilométer.

Ezzel kapcsolatban fontos megemlíteni, hogy az autóvásárlók számára az ár mellet az egyik legfontosabb információ a használt autó vásárláskor a futásteljesítmény. Ennek megfelelően a a használt autó oldalak szűrőit is ilyen kerek értékhatárokra állítják az emberek.

Például 10.000 km.-ig keres autót vagy 50.000 km.-ig, és így tovább. Ergo ha egy autóban 52.000 kilométer van, akkor sok olyan potenciális autóvásárlót veszít el az eladó, akik 50.000 km.-ig keresnek autót. Noha valójában a jármű tökéletes lehet. Extrém esetekben, mint az egyik ügyfelünk beszámolója alapján, egy 10 millió feletti autót nem kevesebb mint 20.000 km.-el kevesebbel hirdettek Magyarországon.

Most nézem meg egy privát hitetőnél egy autót egy megrendelőnek, mindben úgy volt, amit mondott az autóról, kivéve egy dolog. A hirdetésben 49.980 km. volt az autóban meg 50.933 km. Nagy dolog? Nem. Változtat az autó állapotán, nem. Viszont 1.000 kilométer eltérés azért jelentős, és nem egyszerű elírásról volt szó, pontosan tudta, hogy be kell húznia az 50.000 km.-es lélektani határ alá az óraállást. Tehát csúsztatott. Ez az autó és a gazdája majdnem bekerült a kivételek közé, azaz hogy minden stimmelt, de csak majdnem, ha valós óraállást adott volna meg.

Szerencsére ezeknél az újabb autóknál, hogy tekert kilométerórákkal nem találkozunk, a régebbi autóknál meg nem tekerttel lehet alig találkozni.

 

4. Hibák, használati nyomok

 

Ez külön megérne egy misét, de 100-ból sajnos csak 1 -2 autónak olyan az esztétikai állapota amit elmondottak, leírtak az autóhirdetők.

Szinte mindig több a karcolás, húzás, nekiverés. Előfordul, hogy előttünk felmérte a TÜV vagy KÜS, esetleg a DEKRA az autót. Kezemben van az ö állapotfelmérésük, és utána találok még egy halom jelentősebb külső és belső sérülést. Esedékes szervizeket, amit szintén nem írtak fel az állapotfelmérésnél. Ez a diszkont cégek hátránya. Gyors és csapnivaló munka, ingadozó minőséggel. A használati nyomokról is van videónk érdemes megnézni.

 

 

5. Szerviztörténet

 

Az, hogy egy használt autó szervizkönyves az nem feltétlen jelenti azt, hogy vezették is. A vezetett szervizkönyv nem feltétlen jelenti a márkaszervizt. Többször láttam olyat, hogy az autótulajdonos maga vezeti a szervizkönyvet. Sokszor eladás előtt már szeretnének spórolni az eladók, ezért utoljára már nem márka szervizbe viszik az autót, vagy sehova. Esetleg világít a kis villáskulcs a műszerfalon, hogy bizony – bizony esedékes lenne a szervizeltetés.

 

6. Az autók fényezése / sérülése

 

Összeszámolni sem tudnám, hogy hányszor hallottam privát autótulajdonosoktól, hogy ő az első tulaj, és soha sem volt utólagosan fényezve az autó. Ez kb. 50%-ban szokott stimmelni.

A kisebb autókereskedők gyakran mondják, hogy ők körbemérték az autót, és mindenhol gyári a fényezés. Amikor meglátom az autót 10 méterről látszik a színeltérés az elemeken, ami nem csak utólagos fényezést, de gyenge munkát is jelent. Olyan is van, ahol elé mennek a dolgoknak és lefényképezik a mérési eredményeket, ez nagyon hasznos.

Persze nem kell megijedni egy használt autónál, ha ez vagy az volt már sérülve vagy fényezve, a gond ezzel, ha valaki egyszer hazudik, utána már nem tudja az ember, hogy mit higgyen el.

Tulajdonképpen a végtelenségig lehetne sorolni ezeket a dolgokat. Ami még érdekes, hogy a nagyobb autókereskedéseknél, márkaszalonoknál meglehetősen elfoglaltak ezért az értékesítők fizikálisan meg sem nézik az autókat. Ha valaki feleslegesen autózik, attól nem emelkedik meg a pulzusuk.

 

Tippek Németországi autóvásárláshoz

 

Végül a tippek amit ígértem, amivel, ha nem is 100%-ban, de elkerülhetitek a felesleges autózást, idegeskedést.

 

1. Az autóhirdetés analizálása

 

Az autóhirdetést betűről – betűre el kell olvasni és értelmezni is. Ami zavaros, nem világos, kérdéses, azt felírni, a hirdetést lementeni, kinyomtatni. Tapasztalatom szerint a fordítóprogramok és mesterséges intelligencia gyakran tévesen fordít és félreért kifejezéseket. Sokszor a hirdetés fogalmazás sem szerencsés, ezért a sorok között kell olvasni,- és intő jeleket keresni, ami további tisztázást igényel.

 

2. Kapcsolatfelvétel

 

Az első kapcsolatfelvétel soha nem legyen írásban. A legjobb, ha anyanyelvű német segítséget kértek.

Ez azért kulcsfontosságú, mert sokszor nem is az a lényeg, hogy mit mond az autóról, hanem, hogy miként mondja. Hatalmas emberismeret kell, érezni az eladó „frekvenciáját”. Ez sajnos angolul nem fog átjönni.

A lényeg, ha bizonytalankodik, vagy hímez – hámoz, vagy maszatol, akkor valószínű ott van valami.

Rá kell száni az időt a beszélgetésekre és nem sablon dolgokat kérdezni, mint:

  • Jó a motor és a váltó?
  • Van szervizkönyve az autónak?

Ezek amatőr kérdések, amelyeket a németországi autónepperek kérdezgetnek.

Miután beszéltél az eladóval telefonon, és jó benyomást tett, utána lehet folyatni a kommunikációt
e-mailben vagy más elektronikus platformon. A németek Viber helyett inkább a WhatsApp-ot preferálják, de azt semmiféleképpen nem javaslom, hogy előzetes egyeztetés nélkül csak írjál neki.

 

Autóbehozatal Németországból egyszerűen

 

Ha új vagy prémium használt autót szeretnél, esetleg különleges igényeid vannak, mi örömmel segítünk. Nálunk ABN®-nél az autóbehozatal Németországból játszi könnyedséggel megrendelhető. Ehhez nem kell mást tenni, mint az autókereső menünkben autót választani és elküldeni a linket. Németországi irodákon keresztül biztos lehetsz benne, hogy megfelelő szakmai felkészültséggel várjuk a megrendelőket, csak úgy mint az elmúlt több évtizedben.

Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.

Kral András – ABN® Würzburg