Autóeladás 101 – Így ad el az autódat gyorsan és jó áron

Gyakran amikor autót szeretne venni az ember, a meglévő autó eladásával kell kezdeni a dolgot.
Egy autó eladása elméletben egyszerűbb, mint a gyakorlatban. Készít az ember pár fotót mobiltelefonnal, feltölti a hirdetést egy autóhirdetési portálra és kész is, – 5 perc az egész.
Vagy kihagytam valamit?

 

Az autó eladás időzítése

 

Ez azért kiemelten fontos, hogy ne maradj autó nélkül az átmeneti időszakban, és ne kelljen sietve alacsonyabb áron értékesítened az autódat.
Az autóeladás korai tervezése az autó futásteljesítménye miatt is fontos, – inkább 18.500 km.-el ad el az autódat, mint 21.000 km.-el. Illetve inkább 185.000 km.-el mint 210.000 km-el, jobban szeretik a vevők, ha a lélektani határok alatt van még az autó futásteljesítménye.

 

Az autó árazása

 

A használt autók árazásánál szem előtt kell tartani, hogy állandóan fluktuál az autópiac. Az árazásnál nézd meg, hogy a hasonló autókat mennyiért kínálják. Természetesen mi is használunk értékmeghatározó szoftvereket, de igazából a kereslet – kínálat határozza meg a használt autók árát.

Ha jó az autód, és nem sürgős az eladás, akkor nem kell a legolcsóbbnak lenned. Viszont annak sincs sok értelme van, hogy magas áron kezdesz, majd többszöri leárazás után 6 hónap múlva ugyan annyiért adod el az autót, mint amennyiért 2 hét alatt lehetett volna adni.

A magyarországi használt autó hirdetéseknél is létfontosságú, hogy benne legyél az első 10 hirdetésben a használtautó.hu oldal találati listáján. Ugyan így van itt Németországban is, mindig arra kell törekedni, hogy az adott évjárattal, futásteljesítménnyel bekerüljél az adott típus első 10 helyzetbe a mobile.de oldalon.

El kell döntened, hogy csak árulgatni szeretnéd az autót,- vagy valóban eladni. Sokan nem a legolcsóbb autót keresik a piacon, hanem egy jót, azonban a masszívan túlárazott autók elijesztik a vevőket. Gyakran találkozunk azzal, hogy szinte családtag egy autó, akár neve is van, és ezt milliók formájában be is árazzák az eladók.

Mielőtt beárazod az autót úgy kell kalkulálni, hogy 1 – 3 hónap is lehet eladás. Ha ezt nem szeretnéd, akkor az árnak kedvezőbbnek kell lenni.

Megkérdeztem néhány autószalont, akikkel kapcsolatban vagyunk Magyarországon, hogy náluk mit mutatnak a számok. Átlagosan 50 nap alatt értékesítik a használt autókat. Amennyiben az autó két hónap alatt nem kerül értékesítésre, megnézik a piaci körülményeket, és szükség esetén átárazzák. Ha ennél hosszabb ideig áll egy autó, akkor a képeket és szöveget is frissítik.

 

Ha nem viszik el azonnal

 

Tudom, hogy vannak esetek, amikor felteszel egy autóhirdetést és azonnal rácsap valakik. Mindazonáltal akkor sem kell elkeseredni, ha két hét alatt nem vitték el az autót, ez sokaknak az idegeire megy, pedig nagy játék az egész, azt javaslom, hogy lazán kezeld az autóeladást.

A megadott hirdetési árnál érdemes mindig a legközelebbi kerek szám alá bejönni, 20 millió helyett 19 millió 850, vagy 3 millió helyett 2 millió 920.000 Ft.

Valakinek meg pont az a stratégiája, hogy annyit rak az elvárt ára, amennyit engedni szeretne, például 5 millió 60 ezer forint.

Szerintem túl sok tartalékot sem érdemes hagyni az árban, inkább a találati lista elején szerepeljen. Ha 20 millióért szeretnéd eladni, ne hirdesd 21-ért. Inkább 20.100.000-ért. Ha kedvező az ár, azt látják a vevők, és érteni fogják, hogy nem engedsz még 1 millió forintot.

 

 

Most jönnek a fotók

 

A fotózásnál érdemes szem előtt tartani, hogy úgy jelenítsd meg az autót a fotókon, ahogy te is szívesen megvennéd.

Az autónak árkategóriától függetlenül pikóbélló tisztának kell lenni. Nem a hibákra gondolok, hanem a higiéniára. Egy idősebb használatos autó is lehet tiszta és ápolt, míg egy újabb – nagy értékű is lehet elhanyagolt.

Kezdeti lépésként mindet el kell távolítani az autóból. Palackok, ruhák, újságok, zsebkendők. Ne lógjanak bokszkesztyűk a tükrön, vagy csokorban az elfakult szagosítók, és az sem árt, ha nincsenek üres olajos flakonok a csomagtartóban. (nem kell gépészmérnöknek lenni a szükséges következetesék levonásához) Tehát teljesen üres és neutrális legyen az autó, mint egy új a szalonban.

Senki sem kíváncsi a más használati tárgyaira és szemetére egy autóban. Ha ez megvan, akkor következhet a külső – belső takarítás. Ha nincs időd vagy kedved, akkor szakemberre kell bízni.

 

Hol és hogy fotózz?

 

Ezután a hely kiválasztás, ahol fotózni szeretnéd az autódat. Érdemes semleges helyet választani, nem benzinkút vagy autómosó, ne legyenek személyek vagy más tárgyak a képen. Szemeteskuka, slag, sörös rekeszek, szétborított kertikrakor, – vagy hasonló vevő-elrettentő dolgok.

Ez a hirdetés a te autódról szól, nem a szomszéd kutyájáról.

Mobiltelefonnal is kivalló képeket lehet készíteni. A fotókat érdemes napkeltekor vagy napnyugtakor készíteni, fotós nyelven az „arany órában”- ilyenkor a legjobbak a fényviszonyok, de ez évszaktól is függ.

Beteszek ide egy linket, itt megnézheted, hogy nálad, ahol laksz, ott mikor vannak a legideálisabb fényviszonyok a fotózáshoz.

Fotózásnál úgy parkolj le, hogy te a nappal háttal állj. Ha kell, inkább az autót rakd át más pozícióba, mintsem te fényképezed körbe az autót. Kerüld, hogy a nappal szembe fényképezzél. Nézd meg a fotókat mennyivel jobb, ahol háttal álltam a napnak, mint amikor szemben. A személtetés céljából készítettem nappal szembe is fotókat, nem kell magyarázni, hogy melyikeket.

 

Magasság

 

Fotózásnál talán a legjobb magasság a tetővonal,- és az övvonal között van. Minél lejjebbről fotózod az autót, annál agresszívabb benyomást tesz. Ha ez a cél, akkor nem gond, viszont, ha semleges benyomást akarsz sugallni a fotóidon keresztül, akkor nem javaslom.

Érdemes több magasságból is készíteni fotókat, később majd kiválogatod, hogy melyek lettek a legjobbak. Készíts sokkal több fotót, mint ami kell a hirdetéshez, akár 50 fotót is. Lehet, hogy az érdeklődő további képeket fog kérni, viszont akkor nem kell még egyszer autót mosnod és fotózni.

Készíts fotókat a hibákról is, hogy azok is meglegyenek talonomba, ha szükséges lenne rájuk.
Érdemes 45°-ból fotózni az autót, hogy az eleje és oldala is rajta legyen. Hangsúlyozd ki a szép részleteket, legyél kreatív. Készíts képeket a motortérről és csomagtartóról is.

 

Folytassuk a szöveggel

 

Ez egy igazán kritikus pont, ne írjuk valótlan állításokat. A cél mindig az őszinte, teljes körű tájékoztatás legyen.
Ha egy valótlan dolog miatt elveszítsed az érdeklődő bizalmát, akkor mást sem fog elhinni.
Jellemző Magyarországon, hogy beleírják a hirdetésükbe, amit hallani akarnak a vevők:

  • Magyarországi első tulajdonostól
  • Sérülésmentes
  • Végig vezetett szervizkönyv
  • Garantált kilométerfutás
  • Hibátlan állapotban
  • Garanciális

Semmiképpen sem javaslom gépes szöveget írni mint számtalan hirdetésben:

MAGYARORSZÁGON ÚJONNAN FORGALOMBA HELYEZETT ÉS VÁSÁROLT, ELSŐ TULAJDONOSTÓL, TÖRÉSMENTES, RENDSZERESEN KARBANTARTOTT, VÉGIG MÁRKA-SZERVIZBEN VEZETETT SZERVIZKÖNYVVEL, LEINFORMÁLHATÓAN, FRISSEN SZERVIZELVE, KIFOGÁSTALAN MŰSZAKI ÉS ESZTÉTIKAI ÁLLAPOTBAN, GARANCIÁVAL! – ismerős nektek az ilyen autóhirdetés?

Azt javaslom inkább legyünk szerények és tárgyilagosak, minthogy el szeretnénk kápráztatni a vevőt a csattanós és sablonos autóhirdetéssel.

Ez a hirdetés, hogy hangzik?

„Eladó Golf GTD remek esztétikai és műszaki állapotban. Az autó 5 éve lett importálva az ABN-en keresztül Németországból, azóta a tulajdonomban van.

Az autó rendszeres szervizelése Budapesten történt, melyről a lefűzött szervizszámlákat az autóval együtt átadom új tulajdonosának.

Ezen felül az autóhoz egy márkás télikerék-garnitúra tartozik ca. 6 mm. profillal.
További kérdések esetén örömmel állok rendelkezésére minden nap 14 – 19 óra között.”

A hirdető nem tolakodó, nem állít valótlan dolgokat az autóról. Ugyanakkor a legfontosabb tudnivalókat röviden és objektíven átadja. Nem hangoztat (nagybetűvel) alaptalan dolgot, hogy az autó hibátlan vagy újszerű, egyszerűen remek állapotban van, amivel szolidan sugallja, hogy kitűnő állapotban van.

Ezzel nem kelt hamis illúziót az érdeklődő fejében, ha eljön és megnézi, akkor azt mondja:

„Hmm, még szebb is ez az autó, mint amire számítottam”.

Továbbá annak ellenére, hogy a hirdetés kompakt még sincs klisé jellege, azonban mutatja, hogy a hirdető barátságos, noha elfoglalt. Jól példázza, hogy az autótulajdonos a további részleteket szívesen megosztja telefonon, azonban nem szeretne váratlan hívásokat minden élethelyzetben.

 

Ami a sorok között van

 

Ennek a hirdetésnek a lényege, hogy anélkül, hogy ezt külön leírta volna a hirdető, hogy csak komoly érdeklődők jelentkezzenek.

Aki ezek utána megadott időablakon belül felhívja, az további információkhoz juthat az autóról, ezzel is bizonyítva vásárlási szándékát.
Viszont, ha valaki a megjelölt időperióduson kívül hívja fel a hirdetőt, ezzel tiszta szignált küld neki, hogy nem vette a fáradságot, hogy elolvassa a nem túl megterhelően hosszú hirdetést, vagy egyszerűen nem tiszteli a hirdető kérését.

Mindemellett látszik, hogy a hirdető alapos ember vagy kereskedés, mert jól lett dokumentálva az autó életpályája. Illetve, hogy nem pár hónapos használat után kerül sor az eladásra, vagy kimondottan profit céllal lett importálva a gépkocsi.

Végül, de nem utolsó sorban, a leendő tulajdonos még ajándékot is kap egy télikerék-garnitúra formájában.
Ha te ilyen autót szeretnél venni, akkor ez elég ahhoz, hogy felvegyed a kapcsolatot a hirdetővel?

 

Tipp

 

Ha új vagy prémium használt autót szeretnél, esetleg különleges igényeid vannak, mi örömmel segítünk. Nálunk ABN®-nél az autóbehozatal Németországból játszi könnyedséggel megrendelhető. Ehhez nem kell mást tenni, mint az autókereső menünkben autót választani és elküldeni a linket. Németországi irodákon keresztül biztos lehetsz benne, hogy megfelelő szakmai felkészültséggel várjuk a megrendelőket, csak úgy mint az elmúlt több évtizedben.

Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.

Kral András – ABN® Würzburg