Török autókereskedők? – Autóbehozatal Németországból | ABN

Németországi autóvásárláson gondolkodsz, de bizonytalan vagy mert sok rémtörténetet hallottál a török autókereskedőkről?

Vagy esetleg már meg is égetted a kezed?

Mi az ABN®-nél nemcsak meglehetősen régóta importálunk autókat Németországból, de itt is sok autót értékesítünk. Illetve az elmúlt hosszú évek alatt több ezer németországi autókereskedővel volt kapcsolatunk, tehát nem idegen számunkra a török autókereskedők fogalma.

 

Online Autóvásárlás

 

Úgy gondolom, hogy az elmúlt években egyre kevesebb roncsautót vásárolnak a magyarok Németországból. De ha mégis vásárolnak, azokat a használt autókat is javarészt árveréseken. Egyszerűbb az ügymenet, még németül sem kell beszélni, rendszerint ki is szállítják nekik az autókat, akár Magyarországra is. Tehát nem is kell kiutazni érte, ezért személyes kapcsolat és tapasztalat sincsen a németországi autókereskedőkkel.

Az oka, hogy egyre kedveltebbek az árverések, (azok miden jó és rossz oldalával), az hogy nagyon költséges és időigényes a németországi utazás. Emellett drága és egyre bonyolultabb a roncsautókat helyreállítani, tulajdonképpen a járulékos költségek magasak a piaci árakhoz képest.

 

 

Olcsó autók Németországból

 

Korábban viszont sokan utaztak Németországba pár ezer márkával, majd később euróval a zsebükbe autót venni. Ez a büdzsé nagyjából meg is határozta, hogy milyen autót, és kitől tudnak venni, természetesen az illúziók,- és a realitás az más lábakon állt. Az olcsó autók 3 főbb kategóriából állnak. Ugyanakkor az olcsó nem forintálisan értendő, hanem kategóriájában.

 

1. Roncs autók

 

Az egyik az öreg, műszaki hibás, korrodált autók kategóriája. Ezeket már anyagilag nem éri meg lábra állítani. Ezek több szót nem is érdemelek, mindenki tudja miről van szó.

 

2. Két milliós autók

 

A második a szintén öregebb, 15 év körüli autók halmaza. Ezek képezik a 1,5 – 2 milliós árkategóriát Magyarországon. Ezeknél a használt autóknál viszont a vevők elvárása, hogy egy öreg, de újszerű autót kaphassanak.

Azért, hogy a vásárlók kedvébe járnának az eladók, szinte mesebelinek kell lenni az autónak. Ugyanakkor az autóbehozatal Németországból olyan költségekkel jár, ha valóban egy makulátlan autót vennének meg a külföldi kereskedők, akkor mínuszos lenne a németországi autóvásárlás.

Ezen felül az öreg, de tipp-top autók Németországban sem olcsók, ezért gyakran hibás autókat vesznek meg a rendszerint „szürkén” működő autókereskedők.

Hogy kicsit szemléltessem nektek az ilyen autókat, megkérem az egyik helyi török keresődőt, hogy engedje meg filmezhessek nektek.

 

 

Ezekből a kereskedőkből két fajta van. Az egyik, aki olyan koszosan és hibásan árulja autókat, ahogy kapta, a másik meg az kipofozza, megbarkácsol rajtuk ezt – azt.

Sokszor ezeket veszik meg a magyar kereskedők olcsón, majd új életet lehelnek az autóba.

Gyakran nem is látszik külsérelmi nyom az autókon, mert motor, váltóhibás, vagy esetleg elektronikai problémája volt. Tehát hiába méregetik otthon rétegvastagságmérővel.

Ez a török kereskedő, ahogy kapja úgy adja olcsón tovább diszkont áron az autókat, a vevőre bízza javítást. Amelyik autónál azt látjuk, hogy benne van a vonószem, azok mechanikai hibásak, soknak épp a kasznija.

Ahogy látszik ezek az autók gyakran csak használva voltak, mint esztétikailag, mint műszakilag elhanyagolt állapotban. – Magyarországon rájuk kerül egy jobb használt gumi, valami után gyártott olcsó fékek, végül egy polírozás és kárpittisztítás után keresik a kis pénztárcájú, de igényes vevőket.

 

3. Problémás autók

 

Végül pedig, az újabb, de valamilyen szempontból hendikepes autók csoportja. Ilyenek a pár éves, de sokat futott autók, általában ezek lesznek keleten a kilométeróra tekergetés áldozatai. Mert pár csak pár évesek, jó állapotban vannak, miért ne lehetne bennük 300.000 km. helyett, csak 180.000 km.

Olyanok is vannak köztük, amelyeknek komolyabb karambolja volt. Esetleg megint csak motorcserés vagy javított motorhibával rendelhető autó.

Ezen felül ide tartoznak a re-import autók amiről ebben a videóban beszéltünk. A gond, hogy sokszor a csábító ár ellenére, később derül ki a vásárlóknak, hogy ezeket a németországi vagy egyéb külföldi autókat nem is lehet forgalomba helyezni Magyarországon.

 

 

Aztán folytatva a sort, azok az autók is ebbe a kategóriába tartoznak, amelyek valamelyik német szervezet kötelékében szolgáltak, pl. ex-rendőrautó, vagy más hivatal autói. Ezekkel is gyakran találkozunk munkánk során. Nem maradhatnak ki a listából a viseletesebb bérautók, garanciavesztéses járművek, melyeknél elmulasztotta a tulajdonos az időszakos szervizeket, végül, de nem utolsó sorban a halmozottan problémás autók.

 

Minőségi használt autók Németországból

 

Amikor egy márkakereskedés, például a BMW, Mercedes, Audi vagy VW  beszámít autókat, akkor két csoportra szelektálják szét az autókat:

  • Azok a használt autók, amelyeket megtartanak maguknak és ők árulja tovább a saját zászlójuk alatt.
  • A másik, amelyeket elárvereznek, vagy nagyobb, akár 20 – 50-es csomagokban átadnak márka független autókereskedőknek.

Ennek a célja az, hogy amit ők, mint márkakereskedés megtartanak arra garanciát / szavatosságot adnak, jobban mondva mernek adni. (erről itt beszéltünk). Azokra viszont amelyeket azonnal tovább értékesít kereskedőknek nem kell garanciát adjanak, mert a jog így rendelkezik. Ergo, semmilyen kockázattal nem jár nekik az üzlet.

A márkaképviseleteknek valójában nem is kellenek ezek az autók, csak nyűg a nyakukon. Viszont azt sem szeretnék, hogy az ügyfelének keljen bajlódni vele, ezért inkább megveszi és tovább adja. Így az új autós vevőnek egy kézben midben el van intézve, neki ez a lényeg. Nem kell hirdethetnie az autót, idegenekkel foglalkozni. Erről így másik cikkünkben és videónkban itt beszéltünk.

 

Nem egy-két használt autó

 

Csak, hogy valamilyen kontextusba helyezzük, ezt számszerűen a következőképpen kell elképzelni. Van itt a városban nálunk egy nagy VW kerekedés. Ők egy hónapban kb. 200 – 500 db. minden fajta márkájú szedett-vedett problémás autókat vesznek át, és adnak tovább. Tehát nem havi 3db. autóról van szó.

Ahogy kirajzolódik a történet, ezek az autók kerülnek át a nem csak török, de albán, orosz, afgán, román, görög és egyéb, sőt néha német kereskedőkhöz is. Illetve ezek az autók lesznek elárverezve is, amelyekből szemezgetnek a kelet-európai autókereskedők is.

Amikor valaki Németországba jön egy olcsóbb használt autót vásárolni, akkor rendszerint ezek közül a járművek válogat. Annál is inkább mert nem csak olcsóbbak, de az előbb említett okokból a márka kereskedések kínálatában ez a kategória nem is szerepel. Egy – két szélsőséges példától eltekintve, 5.000 -10.000€-os autókat nem fogunk márkaképviseleteknél találni.

 

Török autókereskedők

 

De akkor beszéljünk a török autókereskedőkről. Az első dolog, ami kicsi illúzió romboló, hogy nem mindenki török, aki annak látszik.

A mások dolog, hogy van Németországban egy réteg, akik kényszervállalkozók lesznek. Ők azok, akik nem feltétlen tudnak vagy akarnak komolyabb szaktudást érdemlő munkát vállalni. Ezért ezekből néhányan botcsinálta autókereskedők lesznek.

Soknak valóban roppan rossz habitusa van, az udvariasság, a pontosság, az ápoltság, igazmondás sem tartozik az erényeik közé. A német nyelv is túl bonyolult nekik, és valójában csak egyet akarnak, pénzt keresni. Ezek közül valamelyik arrogáns valamelyik meg mézes – mázas, kinek milyen személyisége van. 

De a lényeg, hogy ez nem törökség, hanem személyiség, intelligencia és képzettség kérdése.

 

Sok ezek közül a török?

 

Igen, de aki járt már Törökországban tudja, hogy jószívű vendégszerető emberek. Igen, van török autókereskedő aki igyekezni fog a portékáját eladni neked, és lehet, hogy el is hallgat egy két dolgot, vagy hazudik. Sajnos valóban érdemes óvatosnak lenni azokkal az autókereskedőkkel, akik az idáig ecsetelt autókkal foglalkoznak. Mindenkit eltanácsolok, hogy látatlanban vegyen ilyen helyről autót, meg úgy egyébként is.

De nem azért mert török, lehetne magyar is, vagy bármi más. Ráadásul nem is csak az autókereskedőkre jellemző, számtalan más szakmát is megnézhetünk, az ember a lényeg.

A munkánk során találkoztam számtalan autókereskedővel, és mindig arra jutottam, hogy a személyisége határozza meg a munkavégzését, és nem a szakmája a személyiségét.

Összességében, ha Németországban szeretnél használt autót venni, és olcsóbbat keresel, akkor elképzelhető, hogy éppen egy török autókereskedőbe fogsz botlani. Azoknál is vannak jobb és kevésbé jó autók. Általában halvány gőzük sincs, hogy melyik autó milyen, mert  nem is mennek vele, és 25 darabot vett egyszerre. Ezért érdemes neked átnézni vagy átnézetni, hogy  milyen az autó. Garanciát ö sem kapott, és jó eséllyel ö sem fog adni.

 

Ha minőségi használt autót szeretnél

 

Ha új nagy prémium használt autót szeretnél, esetleg különleges igényeid vannak, mi örömmel segítünk. Nálunk ABN®-nél az autóbehozatal Németországból játszi könnyedséggel megrendelhető. Ehhez nem kell mást tenni, mint az autókereső menünkben autót választani és elküldeni a linket. Németországi irodákon keresztül biztos lehetsz benne, hogy megfelelő szakmai felkészültséggel várjuk a megrendelőket, csak úgy mint az elmúlt több évtizedben.

Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.

Kral András – ABN® Würzburg