Trélerrel vagy lábon? Tippek & Trükkök | ABN

Ha nem vagyunk jóban a gólyával vagy a mikulással, akkor el kell gondolkodni, hogy miként hozzuk vagy hozatjuk haza a kiszemelt,- vagy már megvásárolt autót Németországból.

Melyik a jobb szállítási mód, trélerrel vagy lábon?

autobehozatal-nemetorszagbol-szallitas-min

Ezt a kérdést napi szinten teszik fel nekünk az emberek, úgy gondoltam érdemes beszélni róla.

Ahhoz, hogy világosan lássunk, az alábbi dolgokat kell átgondolnunk:

 

Tisztázandó kérdések:

 

• Szeretné hazaérkezés után azonnal használni az autót?
• Ha igen, mennyi ideig? (a magyar honosítás előtt)
• Hogy juttatja el a gépjárművet a magyar vizsgaállomásra?
• Megfelel az autó műszaki állapota a kb. 1000km. autópályás út megtételéhez?
• Rendelkezik érvényes műszakival és biztosítással az autó?
• A szállítandó gépjármű egyaránt alkalmas tréleres illetve lábon történő szállításra?
• Mennyi az autó / haszongépjármű üzemanyag fogyasztása?
• Mennyi az adott autó / haszongépjármű öntömege?
• Mennyi az adott autó értéke?
• A sofőr rendelkezik elég tudással az említett út biztonságos megtételéhez az autóval?
• Rá tudjuk száni az időt a kb. 2 x 1000km.-es út megtételére?
• Van „B” tervünk, ha útközben meghibásodik az autó?
• Bekalkuláltunk egy traffipaxos büntetést?
• Hajlandóak vagyunk a kényelmünkért fizetni?
• Mennyire sürgős az autó átvétele?
• A szállítás módja mindegy, úgyis kulcsrakészen kérem

 

Így tisztán látszik, hogy egyik sem jobb, mint a másik, egyszerűen más.

 

A tréleres szállítás esetében még kiemelném, hogy van egyedi illetve gyűjtőszállítás, ez utóbbi
esetében az Ön autója más ügyfelek gépkocsival egyszerre lesz szállítva, több fel,- illetve lerakóhellyel. Ezért cserébe valamivel olcsóbb, mint az egyedi tréleres szállítás, azonban vegyük figyelembe, hogy a szállító cégeknek komoly kiadásaik vannak, a tévhittel ellentétben nem csak az üzemanyag. Így ne várjuk el, hogy pár 100.000Ft.-ért hazahozzak egy autót Németországból.

Ennek a hátránya, hogy sokszor több hét mire megkapja az autót, még ha a pár napot mondtak Önnek.

 

A fuvarozok sokszor nem hajlandóak hivatalos megbízást aláírni, és bemutatni a kiegészítő biztosításukat.

Sokszor hallom, hogy „OK, magam húzom trélerrel haza”. Nincs ezzel semmi gond,
azonban ebben az esetben is vannak költségek, meg más fontos tudnivalók:

 

Mire is gondolok?

 

• A trélert húzó autó megemelkedett fogyasztása
• Esetleges tréler bérleti díj, ha nem saját
• Szintén a meghibásodás lehetőségére egy „B” terv
• Van–e tapasztalat autópályás vontatásban?
• Van-e vonóhorgos autónk, megfelelő legális vonókapacitással (nem lóerő) ?
• Jogosítvány tréler húzására (E kategória) ?
• Készen állunk 80 – 100km/h-val esetenként több ezer kilométert megtenni?
• Ha mindez nem megy 24 óra alatt, akkor hol éjszakázunk?

 

Nem szabad megfeledkezni az olyan megoldásokról, sem mint a magyar „P rendszám” illetve a „német kereskedői rendszám” (teljesen piros). A sokak által hit gyakorlattal szemben ezek nem átruházhatóak, bérbe adhatók, kölcsönadhatóak. Ezek ilyen célra és ilyen módon történő használata illegális, és ezzel a hivatalos szervek is tisztában vannak. (Erről bővebben)

 

Tipp:

 

Hogy mi milyen prémium autószállítást kínálunk Németországból – Magyarországra arról itt olvashat.

 

Összefoglalva a dolgokat:

 

1., Ha magunk visszük haza lábon az autót Németországból, vagy trélerrel tesszük ugyan ezt, mindenképpen lesznek költségek, még akkor is, ha az egyiknek „ideiglenes német rendszám” a másiknak „tréler bérleti díj” vagy „kuplung csere” a neve. Ezen felül a szükséges időt is invesztálni kell a kivitelezésbe.

 

2., Ha mással trélereztetjük haza, legyen az egyedi vagy gyűjtő szállítás ezek valamivel drágábbak általában mint a fenti variációk, hacsak(!) az első esetében nem kapunk valami combos traffipaxot, vagy nem kell valamelyik autót műszaki hiba miatt súlyos pénzekért elszállítani a Német; Osztrák autópályáról egy helyi szervizbe. A szállodáról nem is beszélve. Rengeteg előre nem látható kiadás léphet fel.

 

3., Az utolsó lehetőség hogy megbízunk egy tapasztalt céget az autóbehozatal illetve szállítás organizálásával legyen az lábon, tréleren, vagy egyszerűen kulcsrakész átadással kérem az autót. Ebben az esetben fix, előre látható díjak vannak, minden felelősséget átvállalnak, nem kell rosszul aludni miatta.

 

Itt Németországban rengeteg cég van, akik autószállításra vannak specializálódva, legyen az lábon vagy tréleren történő szállítás, mi is gyakran veszünk autókat kiszállítással.
Nem kell foglalkoznunk semmivel, csak megadjuk az időpontot, hogy mikorra szállítsák az autót a címünkre, legyen az autó, lakóautó vagy haszongépjármű, így mi más dologgal tudunk foglalkozni.

 

ABN® – A németországi autóspecialista.

Autók kulcsrakész átadással Németországból rövid határidővel.