Ha autót szeretne venni, akkor nem féltetlen, hogy az átíratás lesz az egyetlen költség.
Legyen az németországi vagy bármilyen külföldi autóbehozatal, illetve otthoni vásárlás
érdemes tisztában lenni néhány dologgal már vásárlás előtt.
Nem másra gondolok, mint a gépkocsi vásárlás utáni szervizköltségére, amit sokan nem vesznek figyelembe, mint lehetséges kiadást.
Ha az autó gurul vásárláskor akkor nem kell aggódi, vagy mégis?
Azzal mindenképpen csökkenthetjük a kiadások listáját, ha olyan autót vásárolunk, amit rendszeresen szervizeltek, nem csak minden szökőévben, vagy ha már elromlott valami.
Ez a nagy előnye a még újszerű, gyártói garanciával rendelkező autóknak, vagy akár meghosszabbított garanciás autóknak. Ezeknél igaz, magasabb a kezdő költség, azaz a vételár, azonban szinte biztos, hogy minden megfelelően működik, és a kopóalkatrészek is cserélve lettek, ha egyáltalán elkopottak.
Ezekről fiatal, de mégis használt autókról az úgynevezett Jahreswagen-ekről egy korábbi cikkemben írtam. (klikk ide)
Ezek esetében a gyártó maga vállal garanciát az autóra, aminek feltétele, hogy az időszakos szervizeket folyamatosan betartották. (A garancia témaköréről itt tálal információkat)
A másik, a már idősödő autók kategóriája, ahol fokozott kitettsége van a vásárlónak, hogy felléphetnek a vásárlás után nem várt kiadások. Igaz hangsúlyozom, ezek nem műszaki hibák, hanem teljesen normális kopóalkatrészek, amelyek pénzbe kerülnek.
A leggyakoribbak listája:
1. Gumiabroncsok
2. Fékek
3. Olajcsere
4. Szűrők (levegő, olaj, üzemanyag, pollen)
5. Kuplung (kettős-tömegű lendkerék)
6. Fékolaj
7. Hűtőfolyadék
8. Váltóolaj / differenciálmű olaj
9. Féltengely
10. Akkumulátor
11. Klímatöltés
12. Szíjak
13. Vezérműszíj / lánc
14. Feszítők / görgök
15. Gyújtó/- izzító gyertyák
16. Futómű alkatrészek
Ha még nem is vagyunk szakemberek, láthatjuk, hogy hosszú a lista és tetemes költség lehet.
Tapasztalatunk szerint az idősebb, sok esetben nem szervizelt autókon nem csak egy-egy dolgot kell a fenti felsorolásból cserélni, hanem akár mindet.
Ezért is fontos, hogy egy olcsó autónál, azaz 7-8 év / 100.000km. futás felett ne várjuk el feltétlen, hogy minden cserélve van a fenti alkatrészek közül. (!)
Arról nem is beszélve, ha figyelembe vesszük a német autó szervizek munkadíj költségeit
(átlag 85€ – 190€ / óra) akkor azonnal világosak a számok.
Fontos, hogy tisztán lássuk, hogy nem reális elvárás egy olcsó autónál, hogy az árának az 50%-át szervizre költse a tulajdonos. (korábbi cikk: Reális elvárások. Klikk ide)
Véleményem szerint akár otthoni vagy németországi autóvásárlást tervezünk mindenféleképpen javasolt a gépkocsi alapos átvizsgálása a vásárlás ELŐTT. Ezt érdemes az állapotfelmérést tapasztalt szakemberre bízni.
(erről itt olvashat bővebben)
Ha megbízunk valakit, hogy helyettünk bonyolítsa le a külföldi autó vásárlást érdemes különbséget tenni, hogy valaki csak beszállítja nekünk az általunk kiválasztott autót, vagy komolyan átvizsgálja, így van lehetőségünk a megosztott információk alapján szabadon dönteni még a vásárlás ELŐTT, hogy szeretnénk vagy sem az adott autót.
Így nem csak akkor csodálkozunk, amikor már lerakták nálunk a kapu előtt.
A németek is ezt „zsákba macskának” hívják, mint mi.
Konklúzió:
Ahogy mondják:
„Mindenki azt kapja amit fizet.”
“You get what you pay for”
“Qualität hat ihren Preis.”
ABN® – Az Ön németországi partnere!