Februártól München számos dízeljárművet kitilt a városból. Az ok a „Német Környezetvédelmi Ügynökség keresete” (Deutsche Umwelthilfe alapítvány). Egy autóklub és egy környezetvédelmi ügyvéd is harcol a vezetési tilalom ellen – egy CSU politikusa pedig pert indít. (Több száz autóklub van Németországban, ezek közül az ADAC a legnagyobb 21 millió taggal, amely általában soha nem foglal állást.)
Új autót kéne vásárolni, amikor a régi még tökéletesen működik? Robert Brannekamper országgyűlési képviselő nem látja, miért kellene ezt tennie. Pedig szükséges lenne, ha 2023 októberétől még át akar autózni Münchenen vagy ott lakik. Ugyanis a város a teljesen korlátozni akarja az Euro 5-ös dízelek számára a behajtást. Az új szabályzás még Branekamper úr régi SUV-ját is érintené, mivel az Euro 4-es károsanyag-kibocsátással rendelkezik.
Az Euro4-es vagy annál rosszabb autókat már februárban kitennék a városból. Mondja panaszkodva a politikus: „Az autót családi utakra, hosszú üzleti utakra és nyaralásokra használom. Az autó teljesen jó állapotban van, legalább 100.000 kilométert akartam még menni vele” – mondta Brannekamper.
Új autót vásárolni az uniós szabályok miatt?
A „Mobil in Deutschland” autóklub hónapok óta küzd a vezetési tilalom ellen. Pert azonban csak a közvetlenül érintettek indíthatnak – például Robert Brannekamper. Az új tilalmak oka a zöld kormányzású München városa és a Deutsche Umwelthilfe (DUH) lobbiszervezet közötti megállapodás. A DUH beperelte a várost az EU nitrogén-oxid-határértékeinek túllépése miatt.
140.000 autót érint a müncheni korlátozás
Michael Haberland, a „Mobil in Deutschland” autóklub elnöke szerint körülbelül 140.000 autót érintenek a tilalmak. „Ez több mint kétmilliárd eurós veszteséggel járó megfosztás olyan emberek számára, akik minden eddiginél jobban függenek az autójuktól. Munka, család vagy ügyintézés miatt. Ilyesmit nem lehet eltűrni. A nitrogén-dioxid értékek teljesen zöldek Münchenben, és gyakorlatilag megfelelnek az összes uniós határértéknek, valamint a Szövetségi Emissziós-ellenőrzési Rendeletben foglaltaknak” – mondta Haberland úr.
A nagy múltú környezetvédelmi jogi szakértő és szakjogász, Claus-Peter Martens, aki Berlinben már pert indított a dízel behajtási tilalom ellen, Brannekampert képviseli majd a perben. Szerinte döntő fontosságú, hogy a határértékek nincsenek is túllépve, ezáltal München városa valójában csak elővigyázatosságból rendel el behajtási tilalmat.
Az igazság, hogy ezzel az egésszel nem kellet volna eddig várni, milyen vicces felszívunk egy éghető mérgező anyagot a föld alól, majd elégetjük a „nappalinkban” és ott szagoljuk.
Ugyanakkor idáig az olaj és energia lobbi mindent és mindenkit „elhallgatott” aki sértette az érdekeit.
Érdemes megnézni ez a két videót. Az egyik egy német mérnök, aki kifejlesztette a mágnes motort, a másik meg egy amerikai fejlesztő aki meg is csinálta. Ö azonban ismeretlen körülmények között az életét vesztette.
Dízel tilalom Münchenben: februártól érvényes
2023 februárjától minden olyan dízelmotoros személygépkocsi, teherautó és kisteherautó, amely Euro 4-es vagy rosszabb károsanyag-kibocsátási normával rendelkezik, ki lesz zárva Münchenből. Legalább is a mai napi állás szerint. Ez elsősorban a régebbi járművel rendelkező, anyagilag hátrányos helyzetű autótulajdonosokat érinti. Érdemes megjegyezni, hogy általában Németországban sem a nagyobb pénztárcájú emberek járnak viccből Euro4-es autókkal. Ennek a réteknek komoly terhet jelent egy minimum 2016-os Euro6-os gépkocsi megvásárlása, ami 20.000€-tól kezdődik.
- A környezetvédelmi övezetet a várostól a „Mittlerer Ring”-ig terjesztik ki, így az ingázókat is kirekesztik.
- 2023 októberétől a behajtási tilalom minden olyan dízelautóra is vonatkozik, amely Euro5-ös vagy rosszabb károsanyag-kibocsátási paraméterekkel rendelkezik.
- 2024 áprilisától csak írásos külön engedéllyel közlekedhetnek a lakók, ha addig nem tartják be a határértékeket.
- Sokak szerint a szállítóforgalom és a mesteremberek / iparosok esetében kivételt kellene tenni. Esetleg kaphatnának engedélyt, de ennek költségeiről és feltételeiről semmit sem lehet tudni.
Személy szerint nagyon fontosnak tartom a környezetvédelmet. De amikor azért gyűjti és szelektálja az ember a PET palackot Magyarországon, hogy ugyan abba a kukásautóba öntsék bele, az szomorúsággal tölt el. Ugyanakkor a német politikusoknak sincs semmilyen kapcsolatuk a való világgal, más a verbális és a valós környezetvédelem, miközben a berlini német parlament kivilágítása napi 12.500€-ba kerül az adófizetőknek.
Látta már az autó keresőnket?
Ajánljuk mindenkinek aki minőségi használt vagy új autót szeretne Németországból. Ha választott autót, nálunk könnyedén megrendelhető az autóbehozatal Németországból ügyintézéssel.
Az autókereső menünket itt érheti el.
Kérdése van az autórendeléssel kapcsoltban? Keressen minket munkaidőben, örömmel segítünk!
Kral András- ABN Würzburg