Gyorsan és magas áron szeretné eladni az autóját? Akkor ez az írásunk egy biztos recept Önnek, hogy mit csináljon és mit ne használt autó eladás alkalmával.
Ennek a publikációnknak a megírását sok nevetés és sírás közeli állapot kísérte, a képeket látva Ön is megérti, hogy miért.
Remélem olvasóinknak is sikerül mosolyt csalni az arcára, ezen felül ellátjuk hasznos tanácsokkal, hogy ne csak gyors, de anyagilag is előnyös legyen az autója eladása. Mindezt a cikk végén egy bónusszal.
Autóhirdetés a 90-es években
Mi az ABN-nél közel 30 éve hirdetünk autókat. Magyarországon még az Expressz újság Budapest XI. kerületi kirendeltségén adtuk fel nyúlfaroknyi autóhirdetéseinket a 90-es években.
Mindig a következő héten megjelent meg az autóhirdetés, amire csak vonalas telefonon tudtak jelentkezni az érdeklődök. Egész nap a telefon mellett kellett ülni, ráadásul ikres vonal volt, így a szomszéd miatt néha nem értek el.
Abban az időben csak filmes fényképezőgépek léteztek, de az autóhirdetésekhez az akkori technológia miatt nem lehetett fotót csatolni. Ennek ellenér az autóhirdetések ára már akkor is borsos volt. Ráadásul, ha az autó egy óra alatt gazdára talált, akkor nem lehetett töröltetni a nyomatott hirdetést, így egész nap izzott a telefon.
A korrupció, vagy nevezzük élelmességnek már akkor is működött. Voltak akik az Expressz újság csütörtöki megjelenése előtt már szerdán kaptak belőle, ezáltal egy nappal előbb lecsaphattak a bomba vételekre. (Nem csak autó, hanem lakás, műkincs, ki miben utazott)
A technika átrajzolta az autóhirdetéseket
Az első Ericsson 198-as telefonomban még nem volt fényképezőgép, de az is nagy dolog volt, hogy bárkit bármikor el lehetett érni. Igaz anno 200.000Ft. körül volt az ára, ami a jelenlegi infláció mellett biztos minimum plusz egy nullát jelentene. Tehát nem volt kimondottan olcsó, ezért ne panaszkodjunk a 400.000Ft.-os almás telefonra.
Ma azonban, nem csak, hogy kitűnő fényképezőgépek vannak a telefonokban, hanem az interneten ingyenesen lehet feladni autóhirdetéseket, legalább is a privát hirdetőknek.
A tudást nem lehet megvenni
Látunk már idős hölgyet Porsche-val parkolni? Ilyenkor mondják az emberek, hogy „minek ennek ilyen autó”.
Ugyan ez igaz a 20 megapixeles telefonra meg üvegszálas internetre is. Az emberek nagy része magabiztosságból azt hiszi, hogy azért mert van telefonja remekül tud fényképezni, és persze autóhirdetést is írni. Igazából tényleg nem ördöngösség az autóhirdetés, azonban a kellő eredmény érdekében mint minden mással, ezzel is foglalkozni kell. Ezt tesszük most együtt ezen az írásunkon keresztül, tartson velünk!
Egy kép többet ér ezer szónál
Ez a több ezer éves mondás ma is megállja a helyét. Ha azt szeretné, hogy valaki felhívja Önt az autóhirdetése alapján, esetleg oda utazzon, akkor az „étlapot”, vagyis az autóhirdetést az vevők számára vonzóvá kell tenni.
Önnek, mint autó hirdetőnek az a feladata, hogy megfelelően prezentálja a portékáját. Úgy, hogy kitűnjön a többi autóhirdetés közül és nagyszámú érdeklődést generáljon. Melynek az eredménye egy gyors és sikeres autóeladás lesz.
Itt meg szeretném jegyezni, hogy a „megfelelően prezentálni” nem azt jelenti, hogy folyékonyan hazudunk a hirdetésben és a telefonon is. Nem szabad, hogy hamis képet fessünk a vevő fejében, mert ha meglátja az eladásra kínált autót, akkor hamar kipukkad a felfújt léggömbünk.
Ellenkezőleg, hitelesen, tisztességesen kell hirdetni, ugyanakkor vannak erkölcsös lehetőségek, amiket használhatunk. Ezeket lejjebb részletesen átvesszük, de előtte nézzük, meg, hogy miként NE hirdessük autónkat.
Ezek a német használt autóhirdetések mennyire motiválnák Önt arra, hogy megemelje a telefont? Noha sok esetben több tízezer eurós autókról van szó. (a képek nagyíthatóak és a számokkal lehet lapozni)
Hol van a hiba az autóhirdetésekkel?
Azt mindenki látja, hogy valami nem stimmel ezekkel autóhirdetésekkel. De mégis amikor az emberek autót kezdenek hirdetni, akkor hasonló eredmények lesznek.
Nem a kamera vagy a beállítás a baj, esetleg a rendetlenség vagy a higiénia hiánya, hanem minden együtt.
Ön venne ilyen autókat mint a képeken? A válasz valószínű magától értetődik.
Következő lépés a szerepcsere
Tegyük fel a kérdést magunknak. Mi képez értéket a potenciális autóvásárló szemében? Válaszoljuk meg őszintén ezt a kérdést. Gondolkozzunk autó eladásnál a vevő fejével.
Sötétség, centivastag kosz, igénytelen tulajdonos, hazug szöveg? Ezek biztosan nem. Akkor mi? Rakjuk össze a mozaikot.
Az ilyen autótulajdonosok mennyire foglalkoztak az autóápolással, karbantartással vagy a motorhőmérséklettel? Nagyjából gondolhatjuk…
Fontos megemlíteni, hogy Önnek nem kell fotóművésznek, dizájnérnek és content manager-nek lenni. Ennek dacára, ha követi az alábbi lépéseket biztos vagyok benne, hogy nem csak sikeres, de gyors is lesz az autó eladása.
A tökéletes autóhirdetés komponensei
Nézzük a 7 alapszabályt, aztán röviden beszélünk róluk egyenként. Ne feledje, az autókeresők számára szeretne hiteles és ideális képet festeni az eladó használt autójáról.
Áttekintés:
1. Kívül belül tiszta és üres autó
2. Tökéletes fény
3. Kedvező helyszín
4. Fényképezőgép
5. Kiváló fotóbeállítások
6. Lényegre törő és valóságot tükröző szöveg
7. Időráfordítás
1. Kívül – belül tiszta és üres autó
Amennyire magától értetődő ez a dolog annyira nem foglalkoznak vele az autóhirdetők ahogy a fotókon is láthatjuk.
Nem kell minden egy nap alatt kivitelezni. Vegyünk egy dobozt és mindent pakoljunk ki az autónkból.
Ha ez megvan, akkor alaposan porszívózzuk ki, mossuk le a műanyag belső burkolatokat. Igény esetén foglaljunk egy időpontot kárpittisztításra egy varázsgarázsban. Ez pénzbe kerül, de kifizetődő lesz önnek.
Az autómosást csak a fotózás előtti órákra, napra hagyjuk. Ugyanakkor nem praktikus közvetlenül autómosás után fotózni az autót, inkább menjünk az autóval és várjunk pár órát, hogy kifolyjon a víz mindenhonnan. (ha csurog a víz a fotókon, akkor olyan képet fest mintha csak az eladásra takarítottuk volna ki. Míg ha száraz, akkor olyan benyomást tesz az autónk, mintha mindig tiszta lenne.)
2. Tökéletes fény
Mindenképpen kerülnünk kell a sötétet és a direkt erős napsütést. Legjobb reggel a korai órákban fotózni vagy naplementénél.
Árnyékban jó fotózni, de teljes árnyékban legyen az autó, ne részleges árnyékfoltok legyenek rajta.
A fotózás rejtelmeiről itt írtunk részletesebben, érdemes elolvasni, megnézni a képeket.
3. Kedvező helyszín
Sokan úgy definiálják az autóeladásnál a kedvező helyszínt, hogy begurulnak egy giccses citromsárga kastély elé, és ott lőnek gyorsan pár képet.
A kedvező helyszín lehet egy lakótelep is, csak tiszta, rendezett háttér legyen, ne pont lomtalanításkor fotózzunk.
Választhatunk olyan semleges helyszínt is, mint mondjuk egy erdei parkoló, félre eső hely. De semmiféleképpen nem javaslom autómosónál, benzinkúton, gyorsétteremnél vagy bevásárló központnál fotózni autónkat.
Többek között azért nem, mert több autó és személy is lehet a képeken. Ez a hirdetés csak az Ön autójáról szól, legyen az a fókuszban.
Megemlíteném még a helyszínnél, hogy a gépkocsiból kipakolt doboznyi kacat, kerti slag, vagy sörösrekeszek ne legyenek a képeken.
Illetve, ha olyan a hely, akkor ne „körbefotózzuk” az autót, hanem mindig forduljunk meg az autóval, és maradjon a beállítás.
Jó példa a tökéletes autóhirdetésre
A lenti fényképeket készítő autótulajdonosnak 10 pontot adunk a fotókért. Első osztályú munka, midben kritériumot teljesített. Ö vette a fáradságot, hogy kitakarította, lemosta, és elvitte az autót egy semleges helyszínre. Ahol megfelelő fényviszonyok mellett olyan helyszínt választott, ahol az autó megforgatása nélkül is mindkét oldal harmonizál az elvárt eredmény érdekében. Ahhoz, hogy a belsőteret még jobban „kidomborítsa” nagylátószögű objektívot használt, mely a prémium mobiltelefonok többségében van. (a rendszámot mi takartuk ki, ö azzal is bizalmat sugalmazott, hogy rendszámmal fotózta autóját, mely közúton amúgy is nyilvános)
4. Fényképezőgép
Tulajdonképpen teljesen mindegy, hogy digitális fényképezőgéppel vagy okos telefonnal készítjük az autóhirdetés képeit. Azt mindig érdemes szem előtt tartani, ha 10db. szép fotót szeretnénk az autóhirdetéshez, akkor minimum 50db. fotót készítsünk eltérő beállításokkal.
Ha bizonytalan, akkor ne szégyelljen segítséget kérni tapasztaltabb ismerősétől. Ami fontos, hogy ne látszódjanak / tükröződjenek ácsingózó emberek a fotókon.
5. Kiváló fotóbeállítások
A fotós beállításokról itt írtunk részletesebben, érdemes átolvasni. Ha ennek ellenére bizonytalan, akkor nézzen meg attraktív autóhirdetéseket, és igyekezzen azoknak a beállításait reprodukálni.
6. Autóhirdetés szövege
Most, hogy megvagyunk a fotókkal, az autóhirdetés megírásán van a sor.
Ez egy igazán kritikus pont és az a baj vele, hogyha hiteltelen lesz a szöveg, akkor az autóhirdetés képei is elveszítik értéküket. Az egész autóhirdetésünk „fake” lesz, vagyis szélhámosság, bűvészkedés.
Sajnos a magyar autóhirdetésekre különösen jellemző, mert mindenki egy kis izolált autópiacon harcol a vevőkért. Melynek eredménye, hogy mindenki igyekszik túlcitálni a rivális autóhirdetéseket.
Én azt javaslom, hogy nem szabad ilyenbe belemenni, a vevők pontosan különbséget tudnak tenni egy tisztességes és egy mesebeli autóhirdetés között.
Ezen felül nem javaslom a nagybetűvel szedett, agresszív szöveget (chat-es nyelven a nagybetűs szöveg kiabálást jelent)
Ne írjuk tele dupla vagy semmi alapon valótlan állításokkal az autóhirdetést, mondván, hogy vagy elhiszi a vevő vagy lepattan. A cél mindig az őszinte, teljes körű tájékoztatás legyen, hamis ígéretek és tények nélkül.
Amennyire furcsán hangzik, annyira igaz az autóhirdetésekre is, hogy: „a kevesebb gyakran több”.
Ha egy valótlan dolog miatt elveszíti az érdeklődő bizalmát, azzal meggyújtja a gyanú lámpását a fejében, aki utána már a pontos időt sem hiszi el Önnek. Tartózkodjon az üres ígéretektől és valótlan; megtévesztő helyesírási hibákkal megtűzdelt autóhirdetéstől.
Autókereskedőkre jellemző Magyarországon, hogy a remélt siker zálogaként egységesen beleírják a hirdetésükbe, amit hallani akarnak a vevők:
- Magyarországi első tulajdonostól
- Sérülésmentes
- Végig vezetett szervizkönyv
- Garantált kilométerfutás
- Hibátlan állapotban
- Garanciális
Az alábbi hirdetés feladásától tartózkodjunk, még ha igaz is. (sajnos szokványos autóhirdetés a használtautó.hu oldalon)
Konkrét példaként:
Leírás:
MAGYARORSZÁGON ÚJONNAN FORGALOMBA HELYEZETT ÉS VÁSÁROLT, ELSŐ TULAJDONOSTÓL, TÖRÉSMENTES, RENDSZERESEN KARBANTARTOTT, VÉGIG MÁRKA-SZERVIZBEN VEZETETT SZERVIZKÖNYVVEL, LEINFORMÁLHATÓAN, FRISSEN SZERVIZELVE, KIFOGÁSTALAN MŰSZAKI ÉS ESZTÉTIKAI ÁLLAPOTBAN, GARANCIÁVAL!
Tényleg milyen örömteljes dolog lenne, ha annyi tökéletes autó futna a magyar utakon, mint amennyi ilyen autóhirdetést olvashatunk.
Mi legyen az autóhirdetésben?
Azt javaslom inkább legyünk szerények és tárgyilagosak, minthogy el szeretnénk kápráztatni a vevőt a csattanós és sablonos autóhirdetéssel.
Ez az autóhirdetés hogy hangzik?
Eladó Tesla Model S 90D remek esztétikai és műszaki állapotban. Az autó 3 éve lett importálva az ABN-en keresztül Németországból, azóta a tulajdonomban van.
Az autó rendszeres szervizelése Budapesten történt, melyről a lefűzött szervizszámlákat az autóval együtt átadom új tulajdonosának.
Ezen felül az autóhoz egy márkás télikerék-garnitúra tartozik ca. 6 mm. profillal.
További kérdések esetén örömmel állok rendelkezésére minden nap 14 – 19 óra között.
Mivel más ez az autóhirdetés?
A hirdető nem tolakodó, nem állít valótlan dolgokat az autóról. Ugyanakkor a legfontosabb tudnivalókat röviden és objektíven átadja. Nem hangoztat (nagybetűvel) alaptalan dolgot, hogy az autó hibátlan vagy újszerű, egyszerűen remek állapotban van, amivel szolidan sugallja, hogy kitűnő állapotban van.
Ezzel nem kelt hamis illúziót az érdeklődő fejében, ha eljön és megnézi, akkor azt mondja, „hmm, még szebb is mint amire számítottam”.
Továbbá annak ellenére, hogy a hirdetés kompakt még sincs klisé jellege, azonban mutatja, hogy a hirdető barátságos, noha elfoglalt. Jól példázza, hogy az autótulajdonos a további részleteket szívesen megosztja telefonon, azonban nem szeretne váratlan hívásokat minden élethelyzetben.
Ennek a hirdetésnek a lényege, hogy anélkül, hogy ezt külön leírta volna a hirdető, hogy csak komoly érdeklődők jelentkezzenek.
Aki ezek utána megadott időablakon belül felhívja, az további információkhoz juthat az autóról, ezzel is bizonyítva vásárlási szándékát.
Viszont, ha valaki a megjelölt időperióduson kívül hívja fel a hirdetőt, ezzel tiszta szignált küld neki, hogy nem vette a fáradságot, hogy elolvassa a nem túl megterhelően hosszú hirdetést, vagy egyszerűen nem tiszteli a hirdető kérését.
Mindemellett látszik, hogy a hirdető alapos ember vagy kereskedés, mert jól lett dokumentálva az autó életpályája. Illetve, hogy nem pár hónapos használat után kerül sor az eladásra, vagy kimondottan profit céllal lett importálva a gépkocsi.
Végül, de nem utolsó sorban, a leendő tulajdonos még ajándékot is kap egy télikerék-garnitúra formájában.
Ha Ön ilyen autót szeretne venni, akkor ez elég ahhoz, hogy felvegye a kapcsolatot a hirdetővel?
Megjegyzés:
A fenti autóhirdetést mi írtuk ötletadónak kedves olvasóinknak, hogy a kevesebb valóban több.
7. Időráfordítás
Ha mindennel megvagyunk, akkor láthatjuk, hogy ha gyorsan szeretnénk és jó áron eladni autónkat, akkor erre időt kell fordítani.
Ugyanakkor ez nem elpocsékolt idő, a potenciális vevők pontosan látják, hogy ki veszi félfáról az autója eladását és ki az, aki ebben sem tűr kompromisszumot.
Azok, akik ilyen gondossággal készítik el autóhirdetésüket, ők az élet más területén is aprólékos emberek. Ezért biztosak lehetünk benne, hogy az autóápolás és karbantartás sem maradt el.
Tipp:
Ha szeretne egy prémium használt autót vagy esetleg egy új gépkocsit vásárolni, akkor jó hírünk van! Nálunk az ABN-nél német irodánkon keresztül rendelhet egyszerűen és kényelmesen autót közvetlenül Németországból. Minden nálunk megrendelt autót saját szakembereink vizsgálnak át, melyet szállítunk és magyarországi forgalomba helyezéssel adunk át kedves megrendelőinknek. A referenciáinkat többek között itt tekintheti meg. Válaszon autót az autókeresőnkben ide kattintva, és kérjen ajánlatot most!
Bónusz
Amikor az ember autót szeretne eladni akkor a napok éveknek tűnnek. Természetesen nem ritka, hogy egy autó pár óra vagy nap alatt gazdára talál, főleg a jelenlegi autóhiányos állapotban. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy itt Németországban az átlagos autóeladási statisztikák 76 napos értékesítést mutatnak. Ennek értelmében, ha nem tudja eladni autóját 1 hónap alatt az nem azt jelenti, hogy túlárazta vagy nem jó az autó. Egyszerűen meg kell várni a megfelelő vevőt.
Az árazásnál mindig legyünk racionálisak. Ha kitűnő az autó, akkor bátran kérjünk magasabb árat érte, ha azonban elmúltak felette az évek és költeni is kell rá ezt szintén árazzuk bele.
Kral András – ABN Würzburg