Miért NEM adják el nekem?

Egyre többször fordul elő Németországban tervezett autóvásárlásoknál, hogy a mobile.de-n meghirdetett autókat nem hajlandóak kelet- európai magán, illetve céges érdeklődőknek eladni.

Gyakran nem is közlik egyértelműen szóban vagy írásban az emberrel, egyszerűen nem reagálnak az e-mailes vagy telefonos megkeresésre.

Ha el is éri az autó hirdetőéjét az furcsa kifogásokkal áll elő. Aki tud a „olvasni” a sorok között megérti, hogy nem kívánatos személy az érdeklődő.

 

Ami meglepő, hogy ez általában nem is az olcsóbb autókra vonatkozik, mert azokat úgyis a keleti blokknak szánják Németországból, hanem a kicsit drágábbakra, általában 30.000€ -tól kezdődően.

A magyar autóvásárlók értetlenül állnak a német elutasítás előtt, mondván „Megvan rá a pénzem, nem mindegy hogy kinek adja el a használt autót?!”

 

Hát nem!

 

Ahhoz kicsit német bőrbe kell bújnia, hogy ne akkor tapasztalja meg és értse meg a kikosarazást amikor már Németországba utazott, ezzel néhány száz eurót feleslegesen elköltve.

Tehát ahogy írtam „német bőrbe”, és nem afgánba. Aki úgy is eladja magyar honfitársainknak az autót, hogy tudja, hogy a legközelebbi útkereszteződésig nem jut el a frissen Németországban vásárolt autóval. Ez az ő erkölcsi normáját nem fogja zavarni, és higgyük el, alvászavarai sem lesznek.

 

Nos tehát, akár tudjuk, akár nem, magáneladóknak csak úgy, mint kereskedőknek bizonyos kivételektől eltekintve szavatosságot kell adni a használt autóra. (ne keverjük a garanciával, olyan is van, itt olvashat róla bővebben)

Ez a dolog, amit a fenti példánkban leírt, úriembertől ne is várjunk, ellenben biztos, hogy hibás autót vehetünk tőle, nem kell sokat várni, a fizetés után hamarosan kiderül.

 

Akkor ki és mit nem ad el nekem?

 

Nézzük meg egy példán keresztül.

Ön mit magán eladó árulja az autóját Magyarországon. 5 éve használja az autót, 170.000 kilométert mutat az órája, volt 2 előző tulaj, meg egy kisebb koccanása. Soha nem hagyta Önt cserbe, mindig szervizeltette.

Biztos benne, hogy jó az autó, de MURPHY sem alszik, ezért az életét azért nem tenné rá, hogy pont a próbakor alatt nem fog meghibásodni. Bolond aki az ellenkezőleg gondolja.

Következő nap felhívja Önt egy telefonáló egy ukrán számról Sztri-ból, majd, ha bizonytalankodva is, de mivel el akarja adni a kocsiját, megbeszélnek egy időpontot, amikor találkoznak.

Megjelenik az időpontban az úriember majd meg akarja venni az autót.

Ön törvényismerő és tisztelő állampolgár tudja, hogy „garanciát„  jobban mondva szavatosságot kell vállalnia az autóra.

 

Vállalna garanciát?

 

Kétségtelen, hogy NEM, annak ellenére, hogy Ön senkit nem szeretne félrevezetni, de ugyanakkor a motorba se lát bele.

A német emberek, legyen magán vagy kereskedő nagyon bizalmatlanok, halvány gőzük sincs arról, hogy milyen hamisított motorolajat önt valaki az autóba miután hazament vele. Vagy épp benzint tankol a dízel gépkocsiba az újdonsült tulaj a messze külföldön.

Aztán ha valami tönkre megy, küld egy cirill betűs számlát (vagy éppen magyart) a javítási költségekről.

Ön kifizetné?

 

Így a legtisztességesebb meg sem kötni az üzletet, ezért van, hogy sokszor már telefonon is azt mondják, hogy külföldre nem adják el senkinek az autót.

Ez jellemző a nagyobb márkaképviseletekre, mint Audi, Porsche, Mercedes, Jaguar, BMW, de ugyan úgy a privát eladókra is, ráadásul a trend a rossz tapasztalatokkal erősödik.

Amiről még nem esett szó, hogy a fenti trendet erősítik az Áfa csalások, amivel szintén sok németországi autókereskedő megégette a kezét, ilyenkor nekik kell kifizetni a lecsalt adót, amit keményen behajt a német adóhivatal, ezért a jármű inkább NEM eladó.

 

De miért épen a drágább autókkal van így?

 

Gondolva vagy kimondva is, ha az ember egy magasabb futásteljesítményű öregecske autót vesz, valahol mindkét fél, eladó és vevő is tudja, hogy sok jóra nem számíthat valami már az eladás pillanatában rossz, vagy kopott.

 

Ha meghibásodik az autó, akkor valószínű nem viszi vissza az ember, csak úgy, ahogy szakszervizbe sem, inkább megcsináltatja néhány száz vagy esetleg ezer euróért.

 

Azonban ha drága autót veszünk patinás helyről, ők nem szeretnének leállni vitatkozni, egy vélt vagy valós meghibásodáson, és pontosan tudják, hogy egy újabb prémium autóba egy motor-csere 5 jegyű eurós összegnél kezdődik egy magyar márka képviseletnél is csak úgy mint Németországban.

A meghibásodott 4-es Golf klímakompresszorért senki nem fog ügyvédet fogadni, csak simán elküldik telefonon az akadékoskodó porul járt vásárlót, míg az Audi R8-as motorcsere az létjogosulté teszi a németországi jogi képviseletet.

Ezért megint csak, a jármű inkább NEM eladó.

 

A jó hír, hogy az ABN mint német – magyar cég szívesen segítünk Önnek kulcsrakészen átadni a kiszemelt autót már 20.000€-értektől, melyen minden estben személyesen végzünk állapotfelmérést még a vásárlás előtt!

 

Kérdése van? Keressen minket telefonon!

 

Ezeket olvasta már?  (cikkajánló)

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.