Nem tud dönteni, hogy hol vegyen autót?
Nézzünk meg pár dolgot együtt, hogy objektív képet kapjunk, mint a magyar, illetve a német autópiacról.
Ez nem valami fekete vagy fehér dolog, hogy az egyik rossz a másik jó. A célom inkább, hogy megmutassam ennek a dolognak különböző vetületeit.
Sok esetben pont, hogy jobb Magyarországon autót vásárolni, így nincs abszolút győztes.
Az alábbi kérdések és ezek kombinációi értelemszerűen megmozgatják az emberek gondolatait, világos, hogy szeretnének kompetens válaszokat kapni.
• Azt látom, hogy nem is olcsók a németországi használt autók, mit tegyek?
• Miért olcsóbbak itthon az autók?
• Minek vegyek Németországban autót, ha többre jön ki mintha itthon megvenném?
Biztos néhány embernek csalódást okoznak a válaszok, de a valóság sokszor más mint
amire gondolunk.
Igen, Németországban jelenleg nem olcsók a használt autók, sőt az újak sem. Itt az autókeresőnkben tájékozódhat az árakról.
Az autóárak is ugyan úgy fluktuálnak mint az értéktőzsdék vagy az ingatlan piac, vagy a kőolaj ára, hogy mást ne is említsünk.
Rengeteg dolog okozza az emelkedéseket és árcsökkenéseket, elsősorban a kereslet / kínálat, az új autó vásárlási hajlandóság, és még néhány tényező.
Emellett a magyar vásárlóknak az euró / forint árfolyam okozta kihívásokkal is szembe kell nézni.
Jelenleg a megszokott németországi szintnél magasabb áron vannak a használt autók, az ingatlanokkal karöltve, ami nem idegen azok számára, akik figyelemmel kísérték a magyar vagy európai ingatlan áremelkedés vesszőfutását az elmúlt években.
Egyenlőre megtorpanásra semmi jel, így hosszútávra kell berendezkedni, azaz megszokni ezeket az árszinteket a németországi használt autók tekintetében is.
A második kérdésre is részleges válasz lehetne a kereslet gyenge alakulása, azonban annak van egy prózaibb oka is.
Bizalom
Fontos mindezek előtt megjegyezni, hogy igenis mindenek az alapja a bizalom, és nem szabad általánosítással élni, minden esetet és autót egyedileg kell megvizsgálni, mi is ezt tesszük.
Nos a válasz, hogy az esetek nagy többségében otthon hozzáalakították a kínált autókat a magyar vásárlók elrugaszkodott igényeihez. Nem azért elrugaszkodott, mert jó vagy extrás autót szeretnének, hanem mert mindezt aprópénzért. Egy autó adatainak manipulálása lehetett évekkel korábban is, a jelenlegi tulajdonos nem is tud róla. Sok esetben akármennyire is morbid, de többször is hozzá nyúltak, így a valós adatokat már senki sem tudja. Ez egy ördögi kör mindenki számára.
Arról nem is beszélve, hogy Magyarországon van némi rugalmasság az első tulajdonos vonatkozásában is.
Na ez meg hogy van?
Németországban az első tulajdonos aki újonnan vette, Magyarországon az akinek a nevére először forgalomba helyezték otthon. Viszont ez nem jelenti azt, hogy nem volt például 3 előző német tulajdonosa. Lehet, hogy „csak” a második tulajdonos Magyarországon, meg volt két német, ami nem kerül be a magyar okmányokba.
Elgondolkodtató….
Ha nem tálalunk olyan áron autót Németországban amennyiért Magyarországon hirdetik, pedig innen hozták, az nem azért van, mert mi rosszul keresünk vagy mert a magyar kereskedőnek jobb kapcsolatai vannak és olcsóbban kapja. Legyünk reálisak, miért is adná nekik bárki olcsóbban az autókat? Mert elvitt 10 autót? Elviszi más kelet európai is, erre nem jár kedvezmény, legalább is annyi nem amennyivel olcsóbbak az autók Magyarországon.
Írtam többször, hogy ki lehet számolni az autó beszerzési árát visszafelé, gyakran meglehetősen érdekes számokat kaphatunk.
Kis matek:
Autó ára euróban, mínusz regadó, vagyonszerzési illeték, (ha volt fizetve, meg ha nem csalták le az áfát), mínusz 2.000€ import költség (szállítás, stb.) maradékot elosztani 410Ft / EUR árfolyammal nézzük meg mit adnak Németországban annyiért.
Ha olyat nem, amit éppen meg akarunk venni, akkor egy bűvész a tulajdonos vagy most bukik pár perc alatt több ezer eurót., mindezt mosolyogva, amikor eladja nekünk az autót.
Természetesen ebben a kalkulációban nincs benne, hogy az eladó egyetlen forintot is keresett volna, hacsak nem szeret ingyen dolgozni, ahogy érthető módon senki sem szeret, beleértve a mi megbízóinkat is.
A bizalom fontos, de legyünk körültekintőek.
A harmadik kérdést tulajdonképpen meg is válaszoltuk, ha minimalizálni akarjuk a fejfájást, érdemes közvetlenül Németországból importálni, biztos, hogy hosszútávon jobban járunk, mintha az olcsó illúziójába ringatjuk magunkat.
Ez is az oka annak, hogy kimondottan olcsó autóknál ezek a költségek magasak az autó vételárához viszonyítva, azonban a többletköltség ellenére, hanem is feltétlen olcsóbban, de jobb autóhoz jutunk.
ABN® – Minőségi használt és új autók kulcsrakész átadással Németországból.