A lakóautó egy nagyon speciális szegmens, amely Magyarországon még gyerekcipőben jár, de örömmel látjuk, hogy az elmúlt években szépen fejlődik.
Itt Németországban viszont a lakóautóknak nemcsak hagyománya van, de külön iparág alakult rá.
Ennél fogva szeretnénk segíteni a magyar vásárlóknak, hogy nem csak megismerkedhessenek a különböző lakóautók sajátosságaival, de biztonságosan és kényelmesen rendelhessenek nálunk lakóautót pár kattintással Németországból.
Ezáltal a lakóautó behozatal Németországból Önnek nem lesz fejfájás. Lebonyolítjuk magán és céges megrendelőinknek a teljes ügyintézést, állapotfelmérést, exportügyintézést, áfa ügyintézést, lakóautó szállítást, valamint a magyarországi forgalma helyezést is. (Minőségi normánk miatt nálunk 30.000€ értektől lehet lakóatót rendelni Németországból)
Ez az összefoglaló írásunk a lakóautókról egy igazi aranybánya az utazni vágyóknak, vájunk bele!
Alapismeretek a lakóautókkal kapcsolatban
Az emberek hajlamosak minden lakóautót egy kalap alá venni. Viszont ha elolvassa ezt az írásunkat azonnal látni fogja, hogy igencsak jelentős különbségek vannak lakóautó és lakóautó között.
Mindegyik lakóautó kivitelnek megvan a maga előnye és hátránya, amelyeket ismernie kell a vevőknek a helyes választáshoz. A kérdés csak az, hogy melyik lakóautó passzol az Ön igényeihez.
Ez különösen a kezdő lakóautósok számára létfontosságú, akik a széles lakóautó kínálat és különböző kivitelek miatt hajlamosak összezavarodni.
Többek között nekik szeretnék segíteni, hogy eligazodjanak a lakóautók dzsungelében, ezért megmutatjuk az eltérő kiviteleket és felépítményeket. Ahogy egyre mélyebb ismeretekre fog szert tenni lakóautó szegmensben, annál jobban fogja látni, hogy a lakóautó vásárlás Németországból a legészszerűbb. Teljesen mindegy, hogy használt lakóautó vagy új lakóautó vásárlásán gondolkodik, a lakóautó behozatal Németországból páratlan árakat és kínálatot nyújt a lakóautók szerelmeseinek.
Szeretne egy lakóautót, de milyet válasszon?
Ha már eldöntötte, hogy szeretne egy lakóautót akkor már csak az a kérés, hogy milyen felépítmény kivitel legyen.
Netán Alkoven felépítmény, esetleg félintegrált vagy teljesen integrált lakóautó, talán egy kemping busz?
A kérdés, hogy a különböző lakóautó típusok milyen elvárásoknak felelnek meg, és milyen előnyökkel és hátrányokkal rendelkeznek.
Sajnos kevesen értenek gyakorlatban a lakóautókhoz Magyarországon, ráadásul annyi a félreértés van, hogy a potenciális ügyfelek nem is tudnak igazi szakemberhez fordulni.
Mi az ABN® német irodájánál örömmel segítünk több nyelven az érdeklődőknek a legspeciálisabb kérdéseket megválaszolni a lakóautók kapcsán. Mindezt tesszük több mint 25 év szakmai tapasztalattal. (Tekintve a téma sokrétűségét és időigényét, konzultációs szoláltatásunk tiszteletdíj mellett történik, mely 85€ /megkezdett óra.)
Alapkérdések lakóautó vásárlás előtt
A lakóautók árai rendkívül széles spektrumon mozognak, ezért lényeges tisztázni, hogy mennyi pénzt szeretne egy lakóautóért kiadni. Nem egyszer találkozunk azzal, hogy az elképzelések és a lakóautóra szánt büdzsé teljesen más pályán mozog.
A következő kérdés, hogy hova szeretnénk utazni a lakóautóval, mert ez nagymértékben meghatározza, hogy milyen lakóautó kivitel a legoptimálisabb Önnek.
Például, városi körutazásokra, távoli trópusi országokba, téli kempingezésre, netán a Himalája környékére utaznánk a lakóautóval.
Minél alaposabban átgondolja az ember a lakóautó vásárlása előtt, hogy milyen kritériumokat kell teljesítenie a lakóautónak, annál könnyebb lesz a döntés és sikeresebb a választás.
Nézzük meg közösen a különböző lakóautó felépítményeket szépen strukturáltan kategorizálva. Ebben az a kihívás, hogy a magyar nyelv ezeket a lakóautókat és szakkifejezéseket nem is definiálja, vagy csak nagyon zagyva módon. Ezért vagy un. „tükörfordítással” vagy kis kreativitással lefordíthatók a megnevezések.
Kempingbuszok 2 kategóriája
A kempingbuszokat 2 nagy kategóriára osztjuk. Ez segít abban, hogy rengeteg eladó lakóautó és a német lakóautó hirdetések között is jobban tudjunk orientálódni. Ezek a „campervan” és „kiépített kemping furgon”.
Campervan
Az összes lakóautó közül a kempingbusz, azon belül is a campervan, a furgonból kialakított guruló otthon a legflexibilisebb megoldás. Ezek a lakóautó változatok még a praktikus húzóajtót is átörökölték az áruszállítókból.
Ennél a változatnál a gyártók egyszerűen egy haszongépjárművet alakítanak át lakóautónak, mely a külsőre szinte 100%-ban megjegyzik áruszállító furgon rokonaikkal.
VW Bulli a kultuszautó
A lakóautók campervan változatát és annak alapkövét idejekorán a Volkswagen T1 Bulli 1960-ban tette le. A népszerű VW Bulli modell mai napig gyártásban van folyamatos modellfrissítéssel. Ezeknek lakóautóknak miden szériája sikertörténet lett, VW T1, T2, T3, T4, T5, T6. Sőt ma már a T7 elektromos változatban is elérhető.
Mercedes V Osztály – Marco Polo
Ennek a lakóautó kivitelnek, a campervan-nek neves küldöttje a Mercedes Marco Polo szériája, amely a minőség rajongóit hivatott elvarázsolni. Nagy előnye a campervan kempingbuszoknak, hogy napi használatban is tökéletesek, el lehet menni velük vásárolni vagy a gyermekekért az óvodába. Ugyanakkor könnyű velük parkolni, a mélygarázs sem okoz problémát, illetve a klasszikus lakóautó felépítményekre jellemző beázások sem fordulnak elő.
A másik pozitív oldala ennek a lakóautó változatnak, hogy nem igényel kiemelkedő autóvezetési tudást a méretei és széllökések miatt. A Mercedes Marco Polo-val személyautós sebességgel lehet utazni, akár tartósan 150 -160km/h.-val a német autópályán.
Hátránya a szerény helykínálat és rakodótér, illetve a korlátozott komfort felszereltség. Ezekben a lakóautókban, a campervan-ben általában nincsen toalett és zuhanyzó sem, de konyha és ágyak igen, noha nem „king size” méretben.
Előnyök és hátrányok:
+ kompakt, jó fordulási és manőverezési képességek
+ nyaralásra és hétköznapokra is alkalmas
+ speciális karbantartásoktól mentes
+ könnyű garázsban is tárolni
+ kedvező ár
+ tipikus lakóautóhossz: 4,9 – 5,4 méter
– korlátozott belmagasság
– zuhanyzó és w.c. hiánya
– leginkább nyári, rövidebb túrákra alkalmas
– komfortszint alacsony
Kiépített dobozos furgon
A lakóautók kempingbusz dobozos furgon szegmensébe később más gyártók is becsatlakoztak, olyanok minta Ford, Fiat, Citroën, sőt a Nissan is. Ugyanakkor ezek a lakóautók Magyarországon kevésbé elérhetőek, többek köz ezért komoly lehetőség a lakóautó behozatal külföldről kényelmes megrendeléssel.
Ezek a „kiépített dobozos furgon” lakóautók több jelentős dologban különböznek a „campervan”-tól.
- A kiépített dobozos furgon magasabb komfortot kínál az utazóknak. Ezekben a lakóautókban szinte mindig van toalett és zuhanyzó. Ezzel szemben a campervan lakóautó ilyennel nem rendelkeznek.
- A második jelentős előnyük ezeknek a lakóautóknak a komfortos belmagasság és tekintélyes tárolókapacitás. (rekeszek, edények, ruha, étel, stb.) Azt, hogy kényelmes legyen egy álló embernek a belmagasság, azt nem nyitható tetővel, hanem magasított tetőszinttel érik el.
- Igaz nagyobban az alvó és tárolási kapacitások, ezért cserébe ezek a lakóautók hosszabbak is. Illetve az összmagasság miatt hamarabb akadhatnak gondjaink mélygarázsokban, mint a campervan-nál.
Előnyök és hátrányok:
+ közepes manőverezési képességek
+ speciális karbantartásoktól mentes
+ kedvező ár
+ zuhanyzó és w.c.
– tipikus lakóautóhossz: 5,4 – 6,4 méter
– közepes komfortszint
– téli kempingezésre nem kimondottan alkalmas
– egy teljes családnak szűkös
Érdekesség
A haszongépjármű átalakítása lakóautóvá nem csak a gyártók fantáziáját érintette meg, hanem sokan maguk is belevágnak az átalakításba. Ezeknél egyszerűen HDF lapokkal és asztalos munkával történik meg a belső kialakítás. Ez mindenképpen költséghatékony megoldás, a hátránya, hogy át kell minősített a teherautót lakóautóvá, mely előzetes tervezést és engedélyeztetést is igényel. (regisztrált autómérnökkel)
Az ilyen lakóautókban többek közt az ablakok kialakítása, gázrendszer is engedélyköteles, melyhez szabványossági és érintésvédelmi bizonyítvány is kell.
Ezzel szemben, ha gyári kempingbuszt választunk, akkor ez mind megoldott dolog, ráadásul nem csak a minőséget, de a biztonságot is a lakóautó gyártó szavatolja. Ezek a kempingbuszok nyitható tetővel vagy anélkül is előfordulnak, megint csak a lakóautó vásárlók igényi szerint.
Alkoven lakóautó
A következő,- és egyben nagyon kedvelt lakóautó kivitel amit meg kell ismerni, az alkoven lakóautó. Az alkoven szó, nem mást jelent, mint „hálófülke”. (németül alkoven, angolul alcove).
Ebből a lakóautó variánsból állandóan több ezer eladó van Németországban, ezért a lakóautó behozatal Németországból logikus döntés. Használt lakóautó keresésnél is biztosak lehetünk benne, hogy a lakóautó vásárlás Németországból nem fog kompromisszumokkal járni.
Az alkoven lakóautó formája ikonikus mely által könnyen felismerhető a lakóautók között a tipikus orrával és csigaház jelegével. Ebben a hálókabinban, ami egészen benyúlik a vezetőfülke fölé, egy kétszemélyes fix ágyat találhatunk. A fix, azaz „fixált – állandósított” annyit jelent a lakóautóknál, hogy nincs szükség kinyitni; billenteni; összeépíteni vagy kombinálni az ágyakat alváshoz.
A kompakt alkoven lakóautó kivitelek 6 – 6,9 méter hosszúak, de némelyik modell hossza elérheti a 9 métert is.
Alkoven lakóautó – A családbarát
Ha tipikus családi lakóautót szeretne, akkor az alkoven lakóautó kivalló döntés. Ebben a lakóautó tipikusban az említett hálófülkén kívül további fix ágyak is helyet kaptak. Némelyik 7 személynek is biztosít alvóhelyet, amihez egy remek ár / érték arány, és egy gáláns,- levegős helykínálat is tartozik.
Több utazó több csomagot is jelent a lakóautó fedélzetén, ami az alkoven lakóautóknak általában nem probléma. Ruhapolcok és akasztós gardrób is segít a tárolásban, sőt szinte mindegyikben van fargarázs* és dupla padlózat. (* tipikus példa a szükséges szó hiányára. Létezik farmotoros autó megnevezés, ezért lehet fargarázsos lakóautó, mégis szerencsétlenül hangzik)
A fargarázs kerékpárok, vagy kis robogó tárolására alkalmas, ezért nem kell kívülre kerékpártartót rögzíteni.
Viszont akinek ilyen lakóautóra van igénye, annak mélyebben is kell érte zsebbe nyúlnia, ebbe beleértve még a tankolást is. Az alkoven lakóautó zömök felépítése nem kedvez az aerodinamikának, ami megmutatkozik az üzemanyag fogyasztásban is.
Ezen felül a tapasztalatlan lakóautó vezetők gyakran megfeledkeznek a felépítmény adta dimenziókról, és a hozzá tartozó kockázatokról is. Sajnos a fák; közúti táblák; alacsony le és feljárók rendszeresen megleckéztetik a kezdő lakóautó vezetőket.
Ennek tetejében a magas súlypont miatt az alkoven lakóautó kanyarokban erősen billen, – bedől. Ha azonban ez, és az esti felmászás az ágyhoz nem rémíti el, akkor ez a lakóautó modell nem csak kényelmes, de még mindig gazdaságos választás.
Szerencsére a lakóautó behozatal Németországból azt is jelenti, hogy széles kínálatból választhatunk új és használt lakóautót is. Nem három eladó lakóautó közül kell kényszerből döntést hozni.
Előnyök és hátrányok:
+ 4 -7 személy részére
+ komfortszint közepestől magasig
+ Ideális családoknak
+ szeparálható vezetőtér
+ elég hely a konyhának és zuhanyzónak
– nehéz hálófülke megközelítés
– magas fogyasztás
– jelentős összmagasság (3,0 – 3,2m.)
Részben integrált lakóautó
Itt ismét zsonglőrködni kell a szavakkal, ez a lakóautó változat több néven is él a köztudatban. Félig integrált, fél integrált, fél-integrált, félig integrált, féligintegrált, illetve „részben integrált lakóautó” néven is találkozhatunk vele. (Németországban Teilintegriert, T-Modelle és TI néven is fut)
Nem véletlenül, hogy a félintegrált lakóautó a legnagyobb számban eladott lakóautó típus.
Hogy miért? Mert a legtöbb változatban és legkülönbözőbb belső térelosztással; alaprajzzal is elérhető, praktikus használhatóság és príma ár/ érték arány jellemző rá.
A külső
A részben integrált lakóautót onnan lehet jól felismerni, hogy az alapot szolgáló haszongépjármű vezetőkabinját meghagyta a felépítménygyártó. Ha csak a lakóautó elejét nézzük, akkor minimálisan tér el egy szokványos dobozos kishaszongépjármű fülkéjétől. Ugyanakkor, ha megnézzük a képet itt feljebb az integrált lakóautóról, ennél már nincs húzóajtó, mint a kiépített kemping furgonnál.
A lakóautó belseje
Más a helyzet a félintegrált lakóautó belsejével. A vezető és lakóteret nem különíti el a haszongépjárművekből megszokott térelválasztó, hanem harmonikusan egybe van nyitva a felépítménnyel, vagyis lakórésszel.
Hogy a vezetői és utas komfort tovább legyen finomítva, a vezető és utas ülés is forgatható, mint a campervan kiviteleknél. Ezáltal a vezető is egy mozdulattal kényelmesen átfordulhat az ebédlőasztalhoz.
Abban az esetben, ha jól elkülönítve látjuk a vezetőfülkét, akkor biztosak lehetünk benne, hogy egy félintegrált lakóautóval van dolgunk. (azaz egy „részben egyesített lakóautó”, ami arra utal, hogy az alváz és vezetőfülke a haszongépjármű öröksége, ami nem 100%-osan van egyesítve a felépítménnyel)
Ez a lakóautó variáció hihetetlenül kompakt, ugyanakkor rengeteg tárolót és életteret biztosít az utazóknak, ezért is vezeti német lakóautó eladásokat.
Ha összehasonlítjuk az alvási lehetőségeket az alkoven adta lehetőségekkel, akkor láthatjuk, hogy a fix ágyakról le kell mondani. A félintegrált lakóautóknál az ágyak általában a lakóautó hátuljában kapnak helyet két kivitelben:
Hintaággyal és hintaágy nélkül. (újra a nyelvészkedés, németül: das Hubbett)
- Egyszer a lakótér feletti „hintaágy” formájában, amit le tudunk ereszteni. Ennek lényege, hogy amikor nincs használatban az ágy akkor ne vegyen el feleslegesen 2×2 méter az életérből. Ezek a felintegrált, hintaággyal szerelt lakóautó modellek egy megemelt tetővel rendelkeznek.
- A másik a hintaágy nélküli változat, amikor az alvólehetőségeket az ülőpadokból, fotelekből lehet ledöntéssel, kihúzással kialakítani. Ennél nincs szükség magasított tetőszintre, ezáltal a légellenállása is kedvezőbb ezeknek a hintaágy nélküli félintegrált lakóautó változatoknak.
Fontos megemlíteni, hogy mindkét felintegrált lakóautó változatnál kényelmesebben lehet megközelíteni az alvólehetőséget gyermekeknek és idősebbeknek, mint az alkoven kivitelnél.
Lakóautó vezetés
Jelentős előnye a részben integrált lakóautónak az alkovennel szemben, hogy alacsonyabb, és a súlypontja is lejjebb van. Ezáltal sokkal jobban közelít a személyautóz vezetési élményhez, mint az alkoven, ha nem is annyira mint a campervan.
Előnyök és hátrányok:
+ 2 – 4 fő részére
+ komfortszint közepestől magasig
+ tipikus hossz 5,99 – 7,79 méter
+ ideális pároknak és kis családoknak
+ komfortos vezetési élmény
+ alacsony üzemanyag fogyasztás
+ bőséges tároló kapacitás
– rosszul szigetelt vezetőfülke
– fix ágy hiánya
Tipp:
Lakóautó vásárlásnál nem csak azért érdemes kollégáink segítségét kérni az ABN-nél, mert támogatást nyújtunk a német lakóautó keresés fázisában. Hanem mert elvégezzük a németországi lakóautó állapotfelmérését, jogszerű adásvételét, exportügyintézését, áfa ügyeket, ezen felül a lakóautó szállítás és magyarországi forgalomba helyezés feladatát is teljeskörűen bonyolítjuk.
Önnek miben segíthetünk? – Kral András – ABN
Integrált lakóautó
Ez a kivitel a lakóautók királya. Csak úgy, mint a többi lakóautó, ez is több nevet kapott Magyarországon a bizonytalan definíció miatt. A full integrált, teljesen integrált, és lakóbusz megnevezés is ezt a lakóautót igyekszik meghatározni.
Jelentős különbség az összes másik lakóautó típussal szemben, hogy az integrált lakóautók saját frontmaszkot és vezetőfülkét kapott, mindezt hatalmas szélvédővel.
Az integrált lakóautók nem feltétlenül hosszabbak, mint a fél integrált változatok, inkább a komforton van a hangsúly. A vezetőfülke átmenet nélkül nyílik az utastérbe, ami által különlegesen tágas.
Léteznek az integrált lakóautókból meglehetősen nagy méretűek is, viszont Magyarországon ilyet abszolút nem lehet kapni, sőt megrendelni sem. Ezért a lakóautó behozatal Németországból egyedülálló opció mindenkinek, akár új vagy használt lakóautó vásárlás a cél.
Gyakran találkozhatunk az integrált lakóautóknál olyan megoldással, hogy az első ülések felett egy leereszthető függőágy van, amivel +2 hálóhely lesz.
A lakóautó téli utazásokra
Másik nem elhanyagolható előnye az integrált lakóautóknak, hogy kimagasló hőszigeteléssel rendelkeznek, mely nem csak télen, de nyáron is előnyös. Ehhez hozzájön az állófűtés és hűtés, és rengeteg extra felszereltség.
Mindez sajnos súllyal jár, ezért az integrált lakóautók gyakran nem férnek bele a 3,5 tonnás önsúlyba. Ennek következtében nem elég a „B” jogosítvány, hanem „C” kategóriás vezető engedély kell hozzájuk.
Elsőre furcsa, de az integrált lakóautóknál felárat képez a vezető ajtó megléte, utas oldali meg szinte soha nem szokott lenni. Ez részben a hő és zajszigetelés, illetve a belső tér kialakítása miatt lett így kialakítva.
Az első frontmaszk és kialakítás miatt az időszakos és rendkívüli szervizelések nem csak időigényesek, de költségesek is szoktak lenni. Egyszerűen fogalmazva nem lehet a motorhoz és egyéb technikai elemekhez hozzáférni.
Összességében az integrált lakóautó nem csak a kényelmében, de az árában is felső kategóriás.
Előnyök és hátrányok:
+ nagyszerű belső kialakítás
+ változó kivitel
+ jó hőszigetelés
+ komfortszint magas
– tipikus hossz 6,99 – 8,68 méter
– nehézkes javítani
– nagy fordulókör és manőverezési képesség
– magasabb árfekvés mint a félintegrált
Liner / luxus lakóautó
Ez a lakóautó változat csak a legigényesebbeknek javasolt, akiknél az ár nem játszik szerepet a lakóautó vásárlásnál.
A liner vagyis az „óceánjáró hajó” dominál a felső szegmensben, a belépő szintje 130.000€-nél kezdődik, de 400.000€ körül is választhatunk.
A felépítmény egy teherautó alvázra kerül, mely általában a kisebbeknél Iveco Daily, a nagyobbaknál Mercedes Actros vagy Atego. A vezetőfülkéből padlószinteltérés nélkül sétálhatunk át a lakótérbe. Hogy az egyébként sem szűkös helyet még nagyobbá tegyék a gyártók, az oldalfal elektronikusan kitolható úgynevezett „slide-outs” megoldással. A csúcskategóriában még személyautó garázs is van bennük, ami elegendő egy Smart-tól a Porsche-ig, hogy városnézőbe ne egy 12 méteres lakóautóval kelljen menni.
Ugyanakkor a Linear-nak vannak hátrányai is: A jelentős külső dimenziói miatt nem csak nagyobb vezető gyakorlatot igényel, hanem alaposabb tervezést az utazásoknál.
Gondolok itt a vezetési idők betartására, sebesség és súlykorlátozások, illetve nem utolsó sorban a magasságra és parkolási nehézségekre.
Előnyök és hátrányok:
+ komfortszint nagyon magas
+ több embernek kényelmes helykínálat
+ sok tárolókapacitás
+ jó hőszigetelés
– magas fogyasztás
– nehezen manőverezhető
– C jogosítvány
– magas ár
Offroad lakóautó
Semmiféleképpen nem szabad kihagyni a nehéz terepviszonyokra is alkalmas 4×4-es lakóautókat. Számtalan kivitelben láthatunk ilyen lakóautókat, egészen a pickup kisteherautóra rakott csigaháztól az átalakított katonai járműig.
Az összes lakóautó kategória közül talán ez a legszínesebb, semmi szokványosra nem kell gondolni, mindenki elengedheti a fantáziáját.
Lehet Toyota Hilux, Mercedes Sprinter vagy Unimog is, netán Hammer vagy MAN is.
Expedíciókra használhatjuk sivatagban vagy dzsungelben csörlővel, a legkülönbözőbb szélsőséges körülmények közt.
Arra való tekintettel, hogy a 4×4-es meghajtáson és számottevő hasmagasságon kívül semmi tipikus nincs ennél a lakóautónál, ezért nem elemezzük. De aki ilyet szeretne annak az ABN-nél partnerei vagyunk, hogy valóra váltsuk álmait.
Lakóautó behozatal Németországból
Lényeges megemlíteni pár dolgot a németországi lakóautó vásárlással kapcsolatban. Az a tapasztalatunk, hogy használt és új németországi lakóautó vásárlás tervezésénél az embereknek szinte kizárólag csak a lakóautó van fókuszban. Szín; felszereltség; ár; végül, hogy minél hamarabb jussanak hozzá.
Azonban a külföldi lakóautó vásárlás nem csak nagyobb választékkal és kedvezőbb árakkal, de több bürokráciával jár.
Lakóautó és az Áfa kérdés
Használt lakóautó behozatal Németországból történő importja esetén egyszerű helyzetben vannak a magyar vásárlók. Tekintve, hogy csak a 19%-os német áfát kell megfizetjük. Különbözeti,- vagy magyar áfa fizetési kötelezettségük a németországi lakóautó behozatal után nem lesz.
Ezáltal a használt lakóautó behozatal Németországból azonnal 8% spórolást jelent.
Ha a használt lakóautó behozatal Németországból magán eladótól történik, akkor csak az adásvételin feltüntetett áfatartalom nélküli bruttó összeget kell kiegyenlíteni. Magyarországon további áfa nem fogja terhelni a behozott lakóautót.
Mikor használt adójogi értelemben egy lakóautó?
Nem tudom összeszámolni, hogy mennyi magyar és német ügyfél hívott minket az elmúlt években ezzel kapcsolatban. Tájékozatlanul vettek új lakóautót Németországban, úgy, hogy kifizették a 19%-os német áfát. Majd a NAV Magyarországon kiszabta nekik a 27% áfát is, teljesen törvényesen. Ezáltal 48% Áfát voltak kénytelen megfizetni.
Használt jármű adójogi fogalma:
Ha egy gépjármű az első forgalomba helyezés óta elmúlt 6 hónapos és ezzel párhuzamban 6.000 km.-et futott, akkor adójogilag használt gépjárműnek, lakóautónak minősül. (erről itt írtunk részletesebben)
Nem elegendő az egyik kritérium teljesítése, a 6 hónap és a 6.000 km. együttes megléte szükséges!
Hogy lehet elkerülni a kettős áfa fizetést lakóautóknál?
Feltéve, hogy új lakóautót szeretnék vásárolni természetesen személyként, akkor az eladónak amennyiben van áfa tartalma a lakóautónak, akkor EU közösségen belül nettó kell, hogy értékesítse.
Tehát, ha Ön magyar magánszemélyként szeretne Németországból adójogi értelemben új lakóautót vásárolni, akkor ezt áfa mentesen teheti meg. Miután megtörtént a németországi lakóautó behozatal és forgalomba szeretné helyezni Magyarországon, akkor kell befizetni a NAV-nak a mindenkori magyar áfát.
Ennek a szépséghibája, hogy a rengeteg kelet európai áfa visszaélés miatt erre kevés lakóautó szalon, kereskedés lesz hajlandó Németországban.
A jó hír, hogy mi mint német cég erre is megoldást kínálunk az ügyfeleinknek. Nagyon szívesen lebonyolítjuk a jogszerű adásvételt, vagy akár megvásároljuk és eladjuk önnek a kiválasztott lakóautót. Ezen felül természetesen a lakóautó szállítás Magyarországra és forgalomba helyezés nyűgjét is szívesen levesszük a válláról.
Lakóautó rendelés Németországból
Nyilvánvalóan a legkényelmesebb dolog egyszerűen online megrendelni új vagy használt kiválasztott lakóautót, de budapesti címünkön is könnyedén megteheti.
A kulcsrakész németországi lakóautó rendelés szoláltatásunkon keresztül már 30.000€-os járműértektől is rendelhet minőségi használt lakóautót Németországból. (A lakóautó szállítás értékhatár nélkül kérhető nálunk)
Németországi lakóautó behozatal lebonyolítását minőségi normánk miatt alacsonyabb értékű lakóautóknál nincs lehetőségünk elvállalni. Ezen felül lakóautó behozatal szoláltatásunk kizárólag Németországra terjed ki, itt van irodánk is.
Mit tartalmaz a kulcsrakész németországi lakóautó rendelés?
- Németországi lakóautók leinformálása
- Helyszíni állapotfelmérés
- Adásvétel ügyintézés
- Export és adóügyek
- Speciális kamionos lakóautó szállítás
- Lakóautó magyarországi forgalomba helyezése
A szogláltatásaink közül lehet un. részfeladatot is kérni a németországi lakóautó behozatal kapcsán, például csak lakóautó szállítás Németországból Magyarországra.
Hogyan tudok lakóautót rendelni az ABN-nél Németországból?
Nálunk valóban kényelmesen, biztonságosan és bürokráciamentesen tud lakóautót rendelni az alábbi pár egyszerű lépésen keresztül:
- válasszon lakóautót az alábbi német hirdetési oldalakról (lejjebb)
- küldje el nekünk a kiválasztott lakóautó(k) hirdetési linkjét (kapcsolat menü)
- kalkulációt készítünk az Ön által kért szolgáltatásokra
Lakóautó szállítás
A németországi lakóautó vásárlás egyik fontos sarokpontja a lakóautó szállítás Németországból Magyarországra, ezért elengedhetetlen beszélni róla.
A tréleres autószállításnak a megfelelő rögzítésen kívül két kritikus eleme van. A szállítandó jármű súlya és hossza.
1., Súly
Fontos megemlíteni a lakóautó szállítás kapcsán, hogy még a campervan kategóriájú lakóautók önsúlya is 2.500kg. körül van, ami nehezíti a hagyományos tréleres szállítást. Ez annyit jelent, hogy a lakóautó szállítás nem kivitelezhető azokkal az autószállítóakkal és trélerekkel, amelyből gyakran látunk az utakon.
2., Hossz
Ez utóbbi annyit jelent, hogy a lakóautó 1 centiméterrel sem lóghat túl a szállító jármű vagy tréler platóhosszán. Lakóautó szállítás alkalmával ez a két kritérium nem teljesíthető, ezért az autószállítók, tréleresek ezeket nem vállalják.
Ebből adódóan, mi speciális egyedi kamionos szállítást biztosítunk kedves megrendelőinknek egész Németország területéről teljes Magyarország területére.
Természetesen ezáltal a lakóautó szállítás Németországból jelentősen költségesebb, mintha egy Fiat 500-as kellene elszállítani.
Nálunk a lakóautó szállítás Németországból Magyarországra nem többhetes program. Hanem egyedülálló módon pár napos tranzitidővel tudjuk folyamatosan vállalni a lakóautó szállításokat, akár a nagyobb integrált és félintegrált modelleket is.
Nem szabad megfeledkezni a biztosításról sem. Mi német biztosítókon keresztül egyedi exkluzív lakóautó szállítmánybiztosítást is kínálunk ügyfeleinknek, akár a több százezer eurós lakóautókra is!
A lakóautó behozatal Németországból nálunk valóban egy kézben van, kérje ajánlatunkat!
Német lakóautó kereső
Most, hogy birtokában van az alaptudásnak a lakóautók világában, könnyedén boldogul a németországi lakóautó hirdetések értelmezésével és lakóautó kereső használatával.
Hogy tovább könnyítsük a dolgát, a németországi lakóautó kereső használatához, egy német – magyar lakóautó szótárat is ingyenesen letölthet. (ide kattintva)
Itt érheti el Németország legtöbb lakóautó hirdetését:
Ha választott új vagy használt lakóautót Németországból, küldje el a hirdetés linkjét és írja meg milyen szolgáltatásokat szeretne a kedves neve és telefonszáma megjelölése mellett.
A kapcsolat menünket ide kattintva tekintheti meg. A weboldalunk kezdő oldalát ide kattintva éri el.
ABN – Az Ön németországi partnere!