Szeretne környezettudatosabban autózni? Itt az ideje egy modernebb és tisztább Euro 6-os benzines vagy dízel autóra váltani?
(a cikkünket szokás szerint nálunk megrendelt autókkal színesítettük)
Euro6-os modellek 2015-től
Az első Euro6-os autók 2015 Szeptemberében gurultak le a gyártósorokról. Tehát, ha akár benzinnel vagy gázolajjal hajtott Euro 6-os autót szeretnénk, akkor a 2015-nél régebbi autók szóba sem jöhetnek.
Akár kisebb vagy magasabb kategóriájú 2015-2016-os autóról beszélünk, ezeknek az autóknak még mindig relatív magas az áruk.
Nincs Euro6-os kategória Magyarországon
Bármennyire is meglepő, de 2021 közepén még mindig nincsen Magyarországon Euro6-os gépjármű környezetvédelmi besorolás, legalább is, ami a regisztrációs adót illeti. Sajnos nem tévedés, jól olvassuk.
Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy jelenleg Magyarországon a legmodernebb belső égésű autók forgalomba helyezésénél a vásárlók az Euro5-ös kvótát fizetik, sőt ennél rosszabbul járnak.
Teljesen mindegy, hogy Magyarországon veszünk 2021-ben szalon új autót, vagy németországi autóvásárlás alkalmával, regisztrációs adót mindenképpen kell fizetnünk.
Ha vadonatúj autót veszünk, akkor is lesz regisztrációs adó, maximum a kereskedő integrálta az eladási árban. Így nem tudjuk, hogy mennyi pontosan, de a lényeg, hogy kifizettetik velünk.
Mit nyerünk és mit vesztünk?
Nézzük meg együtt, hogy mit nyerünk és mit vesztünk, ha mélyebben a pénztárcánkba nyúlunk egy korszerű Euro 6-os autóért.
Az okos ember az nem csak azt hallja, hogy mit mondanak az országokat, – világot irányító emberek, hanem azt is szemügyre veszi, hogy mit cselekednek. Legyünk őszinték a kettő gyakran eltér egymástól.
De mi köze van ehhez 2021-ben az Euro6-os dízel és benzines autóvásárláshoz?
Az egyik oldalon látjuk a környezetvédelemmel kapcsolatos kommunikációt, Németországban is a zöldek soha nem látott sikereknek örvendenek.
Hasonlítsuk össze, hogy vajon egy Euro5-ös autóra kevesebb a regisztrációs adó, vagy egy Euro 6-os autóra.
Euro 5 vs. Euro 6
Mielőtt elmélyedünk a számok birtokában, lényeges megemlíteni, hogy a regisztrációs adó kalkulációjának egy fontos alapeleme a gépkocsi avulása a korosodásával párhuzamban.
Gyakorlatilag arról van szó, hogy minél öregebb egy autó, annál kevesebb regisztrációs adót kell rá fizetni.
Ehhez jön egy másik elem, a környezetvédelmi besorolás.
A cél az lenne, ha öreg egy autó és sokat avul, ami által csökkenne a regisztrációs adó, akkor mégse legyen kevés, mert alacsony a környezetvédelmi besorolása.
Tipp:
Amennyiben autóvásárláson gondolkodik, a legjobb lehetőség közvetlenül Németországból rendelni autót. Nálunk pár kattintással megrendelheti álmai autóját. Minden gépkocsi állapotfelmérésen esik át még vásárlás előtt, és kulcsrakészen, akár házhoz szállítva adjuk át kedves megrendelőinknek.
Németországi autót szeretne vásárolni? Akkor kérje az ajánlatunkat most!
Számoljunk együtt
Vegyünk két példa autót. Ne feledjük mivel nincs Euro6-os környezetvédelmi kategória regadó szempontból Magyarországon, ezért nem részesül előnyben az Euro 6-os autó.
Ugyanakkor mivel fiatalabb, ezért az avulás előnyét sem élvezi.
Dízel példa:
- 2010. 6 havi, Euro5-ös dízel,1995 ccm. motorral, fizetendő regisztrációs adó: 23.963 Ft.
- 2020. 6 havi, Euro6-ös dízel,1995 ccm. motorral, fizetendő regisztrációs adó: 106.736 Ft.
Benzines példa:
- 2010. 6 havi, Euro5-ös benzin,1995 ccm. motorral, fizetendő regisztrációs adó: 32.838 Ft.
- 2020. 6 havi, Euro6-ös benzin,1995 ccm. motorral, fizetendő regisztrációs adó: 146.304 Ft.
Egy nagyobb űrtartalmú modern 2501 köbcentis személygépkocsinál a számok még drasztikusabbak, csak egy benzines példa:
Benzines példa:
- 2010. 6 havi, Euro5-ös benzin, 2501 ccm. motorral, fizetendő regisztrációs adó: 71.000 Ft.
- 2020. 6 havi, Euro6-ös benzin, 2501 ccm. motorral, fizetendő regisztrációs adó: 316.333 Ft.
Az már csak hab a tortán, hogy a benzines autóra még magasabb a regisztrációs adó, mint a dízelekre.
Sok online regisztrációs adó kalkulátor van, örömmel ajánljuk ezt a figyelmébe. Regisztrációsadó.hu
Mi a regisztrációs adó?
Ezek után sokan teszik fel jogosan a kérdés, hogy mi az a regisztrációs adó egyáltalán.
Valójában egy fantázianév, amit Magyarország 2004-es EU-s csatlakozása után vezettek be.
Tekintve, hogy az Unió országai között nem lehet vámterheket kiróni másik közösén belüli országból történő importra, ezért új neve lett a gyereknek.
A regisztrációs adó a korábbi vám átkeresztelve.
Mi van a forgalmi engedélyben?
Ha elővesszük a magyar autónk forgalmi engedélyét és megnézzük, hogy mi van a „V.9” mezőben, akkor egy „titkos” kódot fogunk találni. Anélkül, hogy mélyebb elemzésbe kezdenénk, továbbá, hogy kitérnénk a gázos, illetve az Euro norma előtti autókra.
Igen jól látjuk. Tehát van Euro6-os kategória, de csak onnantól kezdve, hogy kifizettük a magasabb regisztrációs adót.
Érdekes a kettős mérce.
Mi van az elektromos autókkal?
Jó hír, hogy a jelenleg az elektromos autókra nem kell regisztrációs adót fizetni Magyarországon.
Viszont a hibridekből csak azok az autók mentesülnek a regisztrációs adó alól, amelyek minimum 50 km. megtételére alkalmasak elektromos erőforrásból.
Már csak egy nyitott kérdés van. Mi van ezeknek az autóknak a magyar forgalmi engedélyében?
- A tisztán elektromos autók „5E” környezetvédelmi osztály
- A külső töltésű, Plug-In hibrid elektromos autók 25-50 km. hatótávval „5P”
- A növelt hatótávolságú hibrid elektromos gépjármű min. 50 km. hatótávval „5N”
- A nulla emissziós (hidrogén-cellás) autók meg „5Z” jelzést kapnak.
Konklúzió
Szerencsés esetben nem a regisztrációs adó mértéke fogja befolyásolni az autóvásárlást. Azonban, most amikor nem csak Magyarországon, hanem Európa szerte a környezetvédelem van porondon, még az Euro6-os autókat is jobb lenne támogatni, minthogy a sok Euro1 és Euro2-es autó szaladgáljon.
Azt nem tudom, hogy hanyagság vagy figyelmetlenség, hogy az Euro6-os autókat egyelőre magasabb terhek sújtják, mint korszerűtlenebb társaikat.
De, ha van lehetőségünk, válaszunk környezet barátabb autót.
Kral András – ABN®
A szolgáltatásainkat itt tekintheti meg.