A magasabb szállítások és a jobb eladási árak miatt a Volkswagen profitja meredeken emelkedett a korábbi COVID-os idők ellenére. Derült ki a VW által most publikált 2022-es harmadik negyedéves jelentéséből.
Az üzemi eredmény csaknem kétharmadával 4,3 milliárd euró körülire ugrott, ahogy a cégcsoport pénteken bejelentette. Az elemzők átlagosan mintegy 400 millió euróval többet vártak. A Porsche IPO és az orosz üzletág felfüggesztése miatti leírások költségei azonban összesen 1,6 milliárd euróval terhelték meg az eredményt.
A folyamatosan fenyegető recesszió miatt pesszimistább lett Európa legnagyobb autógyártó cége az eladások terén: 5 – 10% növekedés helyett immár csak az előző évi nagyságrendű szállításokra számít a cégcsoport.
Kína és USA a VW fókuszában
„A harmadik negyedévben a Volkswagen jó előrehaladást ért el a fenntarthatóbb értékteremtés felé a részvényesek számára” – magyarázta Oliver Blume új vezérigazgató, aki a Porsche AG sportautó-leányvállalatot is vezeti. Mindenekelőtt a kínai üzletágban és az USA-ban történt előrelépést hangsúlyozta. Előrelépés történt az e-mobilitás ambiciózus terveihez szükséges alapanyagok biztosításában is. Az árbevétel 24 százalékkal 70,7 milliárd euróra emelkedett.
„Ez a negyedév újabb lépés volt céljaink elérése felé” – mondta Arno Antlitz pénzügyi igazgató. Megerősítette az értékesítésre és a nyereségességre vonatkozó előrejelzést. A Volkswagen ezért továbbra is azt feltételezi, hogy az idén 8 és 13 százalék közötti bevétel növekedést fog elérni, az üzemi megtérülés pedig a 7,0 és 8,5 százalék közötti előrejelzési tartomány felső határába kerül.
A Start-up vásárlás nem mindig nyereséges
A lényeg az, hogy a negyedéves profit több mint negyedével esett vissza, mert a Volkswagennek 1,9 milliárd eurót kellett levonnia a pénzügyi eredményből az Argo AI robotautó-startup felszámolása miatt, amelyet a Forddal birtokol. (40% Ford és 40% VW)
A Volkswagen titkolódzik, hogy kivel szeretne együtt dolgozni az Argo-AI amerikai start-up után. Információink szerint a VW a Mobileye-val pótolja az Argo elvesztését. (érdemes meglátogatni a weblapjukat, hogy merre megy a technológiai fejlődés)
Szorongatják a dömpingautógyártók a VW-t is
Az üzemi eredmény növekedése elsősorban azért volt ilyen magas, mert egy évvel ezelőtt a félvezetőválság és a kínai koronazárlatok lelassították a termelést. Szakértők szerint a végéhez közeledik az a különleges fellendülés, amelyben az autógyártók elsősorban nagy hozamú járműveket árultak, és az alkatrészhiány miatt emelték az árakat.
A kiszállítások mintegy tizenegy százalékkal, 2,2 millió járműre nőttek a júliustól szeptemberig tartó időszakban. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy az elmaradt rendelések feldolgozása folyt.
Az ellátási lánc problémáinak enyhülése miatt viszont egyre növekszik a nagy volumenű járművek aránya, amelyekből a tömeggyártók, például a VW kevesebbet keresnek. (a nagy mennyiségben kis profittal értékesítendő tucat autókba is kell chip és egyéb elektronika, viszont ezeken nincs akkora profit. Ebben az írásunkban részleteztük „Vége az olcsó autó időszaknak” címmel.
Mik a kilátások a Volkswagen-nél?
2023-ban az autógyártók kockázatnak láthatják a magas inflációt, az emelkedő kamatlábakat és az európai energiaválságot, és végül természetesen az orosz – ukrán háborút is.
Ennek ellenére a VW nem vesz vissza a gázból, 2026-ig 10 új tisztán elektromos modellt szeretne bevezetni a piacra. Ez annak is köszönhető, hogy az elektromos autók piaca Európában és Németországban továbbra is virágzik.
A Volkswagen egyre jobban uniformizálja a platformokat és hajtásláncokat, magyarul ugyan azt kapjuk más csomagolásban, ez persze idáig is jellemző volt, de az elektromos autóknál még inkább így lesz.
A belépő modellt 25.000€ környékére tervezi a VW, azt nem lehet tudni ez mennyire felel meg a jelenlegi e-Up szintnek.
Hol érdemes autót venni?
A német autópiacon nem csak minőségi használt autókhoz, de új járművekhez is attraktív árakon juthatnak a magyar vásárlók.
A legjobb az egészben, hogy ehhez nem kell németül beszélni vagy órákat böngészni az internetet.
A mi kulcsrakész autórendelés szolgáltatásunkon keresztül pár kattintással rendelhet autót Németországból, mindezt gyorsan és biztonságosan.
Nálunk az autóbehozatal Németországból otthon a kanapéról kivitelezhető.
Tekintse meg a referenciáinkat, a szolgáltatásainkat és az autókereső menünket itt a weboldalunkon és keresse a kapcsolat menüben kollégáikat.
Kral András – ABN Würzburg