A szedán premierje után a Mercedes most a kombit mutatja be. Ez a csomagtérbajnok három motorvariánssal és új tervezési megoldásokkal érkezik.
Amikor 1977-ben megszületett az első kombi E-osztály az S123-as széria, az elsősorban a helykínálatot igénylő mesteremberek kedvence volt. A luxus kombi osztály csak az USA-ban volt elérhető, a státusztudatos vásárlók a szedánt választották. A T-modell azonban megváltoztatta ezt a nézetet a kombi modellekről, és lenyűgöző sikertörténetet indított el.
(Igaz az USA-ban a SUV-k terjedésével a kombi, mint kategória az elmúlt 10 évben teljesen megszűnt, de ez egy másik történet, most fókuszáljunk a mi kis kontinensünkre)
Marad a Mercedes stílus
Ha csak az autó első harmadát nézzük, nem látunk különbséget a szedán és a kombi között, amelyből két különböző hűtőrács kialakítás lesz, ahogy megszokhattuk:
Lesz klasszikus, amelynél a motorháztetőn ül a csillag, illetve modernebb kivitel, ahol a hűtőrácsba van integrálva központi csillag.
Érdekesebb, ha az oldalt nézzük, ahol a Mercedes egy kicsit több dinamizmust öntött a tetőformába, mint az elődnél, leginkább a CLS Shooting Brake-re emlékeztet. A B-oszlopról a tető hátra dől,
a finoman formázott D-oszlop és az egységként megjelenő nagy üvegfelület sportossá teszi.
A kombi nem lesz nagyobb, mint szedán testvére. Tengelytáv, hosszúság, szélesség – mind megegyezik a W214-gyel.
A hátsó kialakítás további hasonlóságokat mutat a szedánhoz. A hátsólámpákban két – két csillagos LED világítást helyeztek el. Most úgy látszik ez a divat, a MINI is angol zászlót integrált a hátsó lámpákba. Ezen felül a hátsólámpák összekötötték optikailag, amivel az autó teljes szélességére kiterjednek.
Csomagtér
A nagy különbség persze a csomagtérajtó mögött lakozik, ahol a szedán, abból is a PHEV 370 literes rakodótérfogattal rendelkezik. Természetesen a nagy „T” többre, sokkal többre képes. Még akkor is, ha az ülések le sincsenek hajtva, akkor is 615 liter áll rendelkezésre, valamivel kevesebb, mint az elődben (640 liter). A maximális kapacitás viszont megnőtt lehajtott ülésekkel, 1.830 liter, pont 10 literrel több mint az S213-ban. A konnektorról tölthető hibridek elektrotechnikája a korábbiakhoz hasonlóan a csomagtér rovására megy. Konkrétan 155 literrel kisebb a kapacitásuk.
A hátsó ülések háttámlái 40:20:40 arányban oszthatók, ami nem igényel nagy erőfeszítést: az új kombinál alapfelszereltség a gombnyomással működő elektromos üléslehajtás. Azt mondani sem kell, hogy természetesen a csomagtérajtó elektromosan nyílik és záródik.
Több mint két tonna vontatási kapacitás
A Mercedes E-osztályú T-modell nemcsak belül, hanem kívül is jelentős méretekkel rendelkezik.
Az elektromosan kihúzható vonóhorogra (opciónális) maximum 2,1 tonnát lehet rögzíteni. A 84 kilós függőleges terhelés praktikus és nagy nehéz e-biciklik szállítására is alkalmas. A problémamentes tolatást biztosító (felár ellenében) manőverező asszisztens utánfutóval is remekül működik.
A navigációs rendszer speciális beállítása, szép neve van: tréler-kombinációs útvonaltervező, a szűk utcák és a kanyargós belvárosok körülményes helyzetiben is nagy segítséget nyújt a vezetőnek.
Jó tudni: A hátsó tengelyen, az automatikus szintszabályozással ellátott légrugók az elődhöz hasonlóan a kombiban is alapfelszereltséget képeznek. Ez akár 625 kilós teherbírás esetén is hasznos.
A konnektorról tölthető Plug-in hibridek esetében valamivel kevesebb 595 kiló, ezzel el is érkeztünk a motorok fejezetéhez.
Karosszéria méretek
A három Mercedes kombi közül a legnagyobb még elődjénél is nagyobb, és rendkívül tágas belső teret kínál. A tengelytávot 22 milliméterrel 2.961 milliméterre feszítették meg a lábtér növelése érdekében. A szélesség 28 milliméterrel 1.880 milliméterre nőtt a könyöktér növelése érdekében.
A hossza 4 milliméterrel 4.949 milliméterre, a magassága pedig kismértékben, 1 milliméterrel 1.469 milliméterre nőtt.
A karosszéria karcsúbb lett, a légellenállási együttható pedig 0,27-ről 0,26-ra csökkent. A kerekek akár 21 collal is rendelhetőek, de az alapmodell 17 colos kerekeken közlekedik.
Motorok
A piaci bevezetéskor a Mercedes a T-modell négy hengeres motorjára támaszkodik. Ebből is leginkább a MILD hibrid vagy PHEV-kivitelre. A szedánnal ellentétben a kombinál nem lesznek 4-matic, összkerékhajtású modellek a bemutatón. A szedán izmos E400 e 4-Matic változata szintén nem kapható, legalábbis egyelőre.
A hivatalos fogyasztást tekintve, a kombik valamivel nagyobb étvággyal rendelkeznek, mint a szedánok, ami valójában a mindennapi használat során alig észrevehető. A konnektorról tölthető hibrid elektromos hatótávja néhány kilométerrel elmarad a W214-étől, de 100 kilométer körül van, ami még így is óriási, vagyis az E 300e a legtöbb hétköznapi helyzetben elektromos autóként vezethető.
Itt is láthatjuk, hogy a hibrideknél a korábban megszokott 50 km.-es hatótáv lassan megduplázódik.
Az említett motorok azonban nem a teljes kínálatot képezik, mind a dízel PHEV, mind az erős soros hathengeres dízel,- és benzinmotorok egy későbbi időpontban jönnek a piacra.
Lesz dízel is
Ami a hajtást illeti, a kombi kezdetben E 200 és E 220d, valamint E 300e plug-in hibrid változatban lesz elérhető. A benzinmotor kompresszoros, 2,0 literes négyhengeres, 204 LE teljesítménnyel és 320 newtonméter nyomatékkal, amit egy MILD hibrid rendszer támogat. Ez azt jelenti, hogy részben elektromos motorral működik, amely további 23 LE-t és 205 Nm-t ad le. Ez a kombináció 7,8 másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsuláshoz jó, a végsebessége pedig 231 km/h.
Az E 220d egy dízel, 2,0 literes négyhengeres, 197 LE-vel és 440 Nm-rel, amelyet ugyanaz a 48 voltos rendszer segít elektromosan. A normál sprintet 7,9 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 230 km/óra.
Ha nagyobb teljesítményre van szüksége, a Mercedes szerint egy hathengeres dízelt kell választani. Minden verzió kilencfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik. A súlycsökkentés érdekében sok könnyítés is lett az autón.
Az E 300e egy 2,0 literes turbós benzinmotort kombinál egy nagyobb villanymotorral. A teljes teljesítmény 312 LE. A belsőégésű motor maximum 204 LE és 320 Nm, a villanymotor 129 LE és 440 Nm nyomatékkal járul hozzá. A Mercedes 6,5 másodperces 0-100 km/h-s sebességet ad, végsebessége pedig 227 km/h. A 25,4 kWh-s akkumulátorcsomagnak köszönhetően az elektromos hatótáv több mint 100 kilométer.
A multimédia sem marad el
És igen, ez az autó három műszerfali képernyővel, egy szelfi kamerával és TikTok integrációval rendelkezik. Az Angry Birds is benne van ebbena csodálatos Mercedes-ben. Valamint a Zoom funkció konferenciákhoz ugyanazzal a beltéri videokamerával.
Árak
Az új E kombi Mercedes először 2023 őszén lesz kapható. A Mercedes egyelőre nem közölt árakat a bemutatóra. A márkán belüli legújabb fejlesztések tükrében azonban öt számjegyű áremelkedés feltételezhető az előző generációhoz képest. Látogasson el a Mercedes oldalára és nézze meg az újdonságokat.
A német prémium autógyártó később egy dízel PHEV-t is szeretne piacra dobni. Természetesen lesznek AMG-verziók is, és még várni kell, hogy a V8-as visszatér-e ezekhez. Egy friss jelentés szerint az E 63-ast V6-os konnektoros hibridel kombinálják ami 700 LE felett tud majd teljesíteni, de még semmi sem hivatalos adat.
Az E 63 T-modellnek új konkurensekkel kell megküzdenie, mert az Audi RS6 Avant mellé valószínűleg a BMW M5 Touring is visszatér 2025-ben.
Ha már a jövőbeli verzióknál tartunk: A teszt Mercedesekről készített titkos fotók azt, hogy még mindig tervben van az emelt szintű All-Terrain. Eközben ahogy írtuk a Mercedes E-osztályú kombi idén ősszel indul Európában.
Mercedes vásárlás Németországból
Itt a weboldalunk autókeresőjében több tízezer Mercedes elérhető azonnali készletről. Válasszon autót az autókereső menünkből és rendelje meg német irodánknál pár kattintással.
Minden nálunk megrendelt Mercedes gépkocsit átvizsgálunk a vásárlás előtt és kulcsrakészen, magyarországi forgalomba helyezéssel adunk át kedves magán,- és céges ügyfeleinknek.
Élvezze a német Mercedes kínálat előnyeit 0 – 19% -os áfával.
Részletekért keresse kollégáinkat örömmel segítünk. A kapcsolat menüt itt éri el.
Kral András – ABN Würzburg