Az új BMW 7-es már elektromos – Nálunk megrendelhető

Az első 7-es BMW-t nem kevesebb, mint 45 éve mutatták be, most pedig a felső ligában játszó BMW hetedik generációja, G70 sorozatnévvel, teljesen elektromos i7-esként kerül piacra.
Ez a mestermunka csaknem 2,7 tonnás és 400 kW-os elektromos akkumulátort kapott a bajoroktól.

Kicsit matekozva, a BMW csúcssorozatának, a hetesnek az új generációja csak körülbelül hétévente kerül teljes frissítésre. A teljesen elektromos i7 meglehetősen jól konfigurálható itt a BMW oldalán, és nálunk az ABN-nél is megrendelhető kulcsrakészen, tekintve, hogy szerződésben vagyunk a BMW-vel.

A nálunk történő rendelésnek több olyan előnye is van, amiért minket választanak a BMW megszállottak. Gyorsabban átadjuk az autókat mintha Magyarországon rendelné. Ráadásul nálunk sok olyan BMW modellt is meg tud rendelni amit Magyarországon nem forgalmaznak.
Mindezt kedvező kondíciókkal és kedvezményekkel megfűszerezve.

 

Motorvariánsok az i7-ben

 

Az új 7-es BMW a G70-es típusszámra hallgat, természetesen nem csak BEV*– lesz elérhető, hanem Plug-In hibrid hajtással, vagy dízel-benzinmotorral, 48V-os mild hibrid technológiával is tervezik.
A mild és egyéb hibridek különbségeiről itt írtunk.

(*A BEV a „battery electric vehicle” rövidítése, mely a korábban használatos EV újabba alakja, a tisztán elektromos autókat hivatott jelezni.)

Mindhárom változat ugyanazon a rugalmas járműarchitektúrán alapul. Például a hátsótengely lévő modulok ugyanazok mindegyik fent említett variánsban, csak az i7-hez elektromos hajtást adnak.
Az i7 villanymotorjai egyébként a BMW elektromos hajtások ötödik generációjából származnak.
Ezek erősen integrált rendszerek, amelyekben az elektromos motor, a sebességváltó és a teljesítményelektronika egy kompakt házban található. Mindkét motor áramgerjesztésű szinkronegységek, amelynek rotorjai nem igényelnek permanens mágnest. A hátsó tengely motorja egyébként valamivel erősebb: teljesítménye 239 kW, elülső társának teljesítménye 190 kW, rendszerteljesítménye 400 kW, maximális nyomatéka 745 Nm.

 

Légrugók a kényelmes utazásért

 

A kormány finom mozdítására a méretei ellenére is spontán reagál az új 7-es, mindezt a majdnem
3 tonnás tömege ellenére. A BMW mérnökeinek nem tetszett az akkumulátor súlya, viszont az megnyerte őket, hogy pozitívan befolyásolta a jármű tömegének arányát a rugózatlan tömegekhez képest. Többek között ennek eredménye a végtelen nyugalom az autóba. A hatás még lenyűgözőbb a könnyebb elektromos járműveknél, de még a hatalmas i7 xDrive-nál is nagyon érezhető.

 

Az i7 rendkívül magabiztosan siklik át az utak kisebb – nagyobb göröngyein, a nagy szedán mintha az aszfalt feletti légpárnákon ülne. Hatalmas nyugalmat és vidámságot áraszt, az első és a hátsó tengely két 400 kW-os villanymotorjának szinte hangtalan. Természetesen a 7-es sorozat más meghajtásokkal is elérhető, de a BMW szakemberei szerint az a tiszta elektromos változat különösen harmonikus.
Az elektromos hajtás különösen jól illeszkedik a 7-es sorozatba, mert könnyű, nagy nyomatékot kínál, viszont csendes és nyugodt marad, függetlenül attól, hogy mennyire erős. Ez a limuzin körülbelül 35 milliméterrel magasabb, mint a versenytárs az S osztály, ami így is stabil marad az autó padlójába épített akkumulátornak köszönhetően.

 

A BMW i7-et 745 Nm tolja előre

 

Az adaptív regenerációt az i7-nél tovább finomította a müncheni gyártó, szintén hozzájárul a vezetési könnyedséghez ebben az autóban. Egylábas vezetés, gyengéd rekuperáció, mintha sínen menne az autó.

Ha a szabadon futás funkció aktiválódik, akkor a BMW vezérhajója hajtási nyomaték nélkül gurul tovább, és hosszabb távon is megtartja a sebességét. Mindezt anélkül is, hogy a két nagyfeszültségű motor az akkumulátorból nyerné az energiát. A szabadon futás azt is segíti, hogy a kijelző megnyugtató hatótávolsági értékeket mutasson. A katalógus szerint az i7 18,4 kWh-t fogyaszt 100 km.-en, így a padló alatti 101,7 kWh nettó teljesítményű akkumulátor alig éri el a 600 km. hatótávot.

Természetesen, ha valakinek nagy lába van, vagy minden fogyasztó egyszerre meg az autóban, ráadásul még tél is van, akkor ez negatívan befolyásolja a hatótávot. Ezért is kínál a BMW Plug-In és benzines / dízel mild-hibrid változatokat is, azoknak akik az 500 – 600 km.-es hatótávnál többre vágynak.

 

A BMW i7 önvezető az autópályán

 

Az i7 az autópályán az autopilot-os vezetésben is megmutathatja tehetségét. Ehhez nem kell mást tenni, mint megnyomni a kormányon lévő bal gombot, amely aktiválja az automata vezetési asszisztenst – ahogy más BMW modelleknél is. 137 km/h sebességig rábízhatjuk magunkat a BMW robotpilótájára, még akkor is, ha nincs a kormányon a kezünk. Akár hat másodpercig is félrenézhet, mire a BMW felhívja a sofőr figyelmét, tehát szundikálni azért nem lehet. Az asszisztens lenyűgöző könnyedséggel tud sávot váltani, autópálya le,- és felhajtókat használni. Ezen felül sávon belül manőverezni, és jobb oldalról szabályosan elhaladni lassabb jármű mellett, mindezt a legális kereteken belül. (be van programozva a hetes, hogy a klasszikus és tiltott jobbról előzést nem végezhet.)

Az autópilot szinte kész kísértés a vezetőnek, hogy a hátsó ülésen üljön, és onnan élvezze az utazást az autópályán. Természetesen a szokásos módon ez a 7-es széria is sok mindent kínál. Hiszen a megrendelt daraboknak nem elhanyagolható részét Kínában vagy Dél-Koreában értékesítik, olyan országokban, ahol tradicionálisan magas a személyi sofőrök aránya.

 

Már rendelhető a BMW i7

 

Egyébként a G70 összes hajtásváltozatát kizárólag a BMW dingolfingi gyárában gyártják. És csak egy karosszériaváltozatban, a hosszú tengelytávúban, amit az „L”, azaz lang / long verzióként ismerhetünk. Ezt a plusz hosszt, ami a korábbi modelleknél 17cm. volt, kizárólag az első és hátsó ülés közötti lábtér hosszába építi a gyártó. De, hogy a vezetőt is kényeztesse az autó, ebben a modellben alapfelszereltség az integrált aktív kormányzás. Ez nem csak abban segíti a 7-es sorozatot, hogy nagyon kis fordulókört (12,9 m) érjen el, hanem a mindennapi feladatokban is segíti az egyébként meglehetősen nagy autó manőverezését.

2023 tavaszától kaphatók Európában a belsőégésű motoros változatok dízelmotorral mild-hibridként és benzinmotorokkal plug-in hibridként. Az USA-ban bemutatott 760i xDrive V8-as benzinmotorral és 544 LE-vel nem az európai piacra készült. Ennek oka, hogy az Egyesült Államokban a viszonteladók és vásárlóik ​​csak a nyolchengerest kérik.

Konfigurálja le most itt az igényeinek megfelelő BMW i7-est.

 

Technika

 

Az első teljesen elektromos BMW i7 egyesíti az elektromos teljesítményt és a multimédiás szórakozást, hogy felejthetetlen vezetési élményt teremtsen:

  • Beszállási üdvözlés
  • Kristály fényszórók (opcionális) és világító BMW vese „Iconic Glow
  • Luxus szálloda légkör a belső térben egyedi „saját funkciókkal
  • Moziélmény a hátsó 31,3 hüvelykes BMW Theatre képernyőn (opcionális)
  • 400 kW (544 LE) és több mint 625 km-es, teljesen elektromos hatótáv
  • 0-ról 100 km/h-ra mindössze 4,7 másodperc alatt

 

BMW i7 Árlista

Az árlista itt letölthető le a felszereltségekkel együtt. (pdf dokumentum)

 

Képgaléria

Ajándékok

 

  • 1 év IONITY töltés a BMW Charging szolgáltatással
  • Telepítési szolgáltatás a BMW Wallboxhoz az Ön otthonában (opcionális)
  • Egyedi tanácsadás a BMW i7 töltésével kapcsolatos minden kérdésben a BMW Product Geniustól
  • BMW i7 tesztvezetés a BMW töltésére összpontosítva
  • BMW töltőkártya exkluzív BMW i7 dizájnban

 

Mit nyújt Önnek az ABN

 

Örömmel segítünk a megálmodott autó konfigurálásában, technikai, illetve garanciális és a gépkocsi importhoz kapcsolódó adójogi kérdések megválaszolásában.

A németországi BMW vásárlás teljes körű lebonyolítását vállaljuk kulcsrakész budapesti átadással.

Kedves megrendelőink nem csak egy autót kapnak, hanem örömmel segítünk meglevő gépkocsijuk magyarországi vagy német irodánkon keresztül történő értékesítésben.

Amennyiben olyan használt BMW-t szeretne venni amit egy németországi BMW kirendeltség árul, akkor itt az autókereső menünkben választhat a BMW logóra kattintva.

Keresse kollégáinkat most! Az Ön kapcsolattartója:

 

Kral András – ABN Würzburg

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.