Az új Ford Mustang a törzsvásárlók és a fiatal rajongók kedvében akar járni. Marad a V8-as, a kézi sebességváltó és a kézifékkar a drifthez, a műszerfal pedig digitális lesz.
A Mustang rendkívül fontos a Ford számára – az összes generáció során a gyártó mára több mint tízmillió példányt adott el a sportautóból. A Chevrolet annak idején hasonló célokkal dobta piacra közvetlen versenytársát a Camarót, – de a Mustang könnyedén maga mögé utasította.
Mostanra háromszor olyan jól fogy a Mustang, mint a Camaro, annak ellenére, hogy valamivel drágább. A Ford tehát mindent megtesz, hogy megvédje a Mustang-al megszerzett pozícióját. Az immár hetedik generáció fejlesztői egyértelműen deklarálták: meg akarják tartani hagyományos rajongóikat – és megnyerni maguknak utódaikat. Így hát a régi és az új technológiai világ értékeit ötvözniük kellett sportolójukban.
Újratervezett karosszéria
A Mustang hetedik generációja a hatodikra épül. Viszont annak érdekében, hogy az autó vizuálisan jelentősen eltérjen elődjétől, a tervezők megváltoztatták a karosszéria minden részét, valamint az első és a hátsó lámpákat. A fényszórók tetején három kiemelkedő LED-es nappali fényt adó sáv található, amelyek oldalról is remekül láthatóak. Miközben a Mustang cápa orra most még markánsabb lett.
A méretek néhány millimétert leszámítva ugyanazok, mint az elődnél, csak a vállvonal megy lejjebb, ami nagyobb oldalablakok kialakítását, ezáltal jobb kilátást és világosabb belső teret tesz lehetővé. A Mustang hátulja most rendkívül erőteljesnek és modernnek tűnik, a hátsó lámpák még jobban be lettek döntve, 90° fokost törést rakott a Ford a hátsó lámpákba, ami igen karizmatikusra sikerült.
A B-oszlop, amely az előző Mustangon annyira feltűnő volt, valamennyire még megmaradt, de mára már alig észrevehető. Most még szembetűnőbbek lettek a hátsó sárvédők – a kabrión pedig egy levehető „old-school” antenna ül a jobb hátsó sárvédő tetején. Az opcionális teljesítménycsomag részeként fix hátsó légterelő is elérhető.
Belsőtér: A tradíció és technika találkozása
A tervezők a belső teret is jelentősen felforgatták. Az új kormánykerék alul lapított, a kormányközép már nem kerek, hanem trapéz alakú, a kormány markolat pedig a hüvelykujjtámaszoknak köszönhetően ergonomikusabb. Az új Ford Mustang két LCD kijelzőt is kapott: egy digitális műszerfal az óracsoport helyett, mely 12,4 hüvelyk (31,5 centiméter), illetve másodikként a központi infotainment képernyőt, amely pedig 13,2 hüvelykes (33,5 centiméter) méretű. Ez a képernyő gyengéden a vezető felé van fordítva. Mindkét képernyő egy közös üvegburkolat mögött helyezkedik el – kivéve az alapváltozatot: ott az egyes kijelzők szeparáltan vannak. Érdekes az elmúlt években, hogy a gyártók mennyire szórakoztatni akarják az embereket a nagy és sok kijelzővel, mely lássuk be nem veszélytelen vezetés közben.
A Ford nem bízta a véletlenre a szoftvereket sem
Ennél a Mustangnál a teljesítmény nem csak az motorháztető alatti „fenevadból” ered, hanem a szoftveres teljesítményből is: a programozók az Unreal Engine-el fejlesztették ki a kijelző grafikáját. A jogok az amerikai számítógépes játékokat gyártó Epic Games-t illetik meg, de szabadon felhasználhatók. A Mustang grafikája ennek megfelelően néz ki: mindig dinamikus, és ha kívánja, pompás és változatos, de tiszta és nyugodt is – például „relax” módban. Emellett a sofőr szabadon választhatja meg, hogy mit szeretne látni, és melyik kijelző hol és milyen színben jelenjen meg.
Rengeteg gomb van
Ami a jármű kezelését illeti, a Ford más megközelítést alkalmaz, mint például a Tesla. Míg a Tesla szinte minden mechanikus vezérlőelemet megszüntetett, sőt a sebességváltót is szoftveres vezérlésre akarta cserélni. Ezzel ellentétben a Mustangban még mindig rengeteg gomb található. A kormánykerék különösen sok gombbal van felszerelve, és plusz egy gombsor található az infotainment képernyő alatt. Plusz jó pontot érdemel, hogy ennek a gombsávnak a jobb végén van egy nagy hangerőszabályzó gomb. A Ford felismerte, hogy meg kell hagyni a jól kezelhető hagyományos gombokat.
A lakberendezők is keményen dolgoztak a minőségi megjelenésen: minden felületet bevonnak vagy borítanak, hogy ne legyen látható kemény műanyag. És vannak elegáns szövethuzatok az ülésekre – de a magasabb felszereltségben bőr is. Emellett a Ford először kínál többszínű biztonsági öveket a Mustang hetedik generációjához, amelyek mondani sem kell, hogy természetesen összhangban vannak a belső térrel.
Elektromos kézifék a drifthez
A Ford apró változtatásokat hajtott végre a futóművön. Viszont mindenekelőtt új fékeket kapott az új 2023-as Mustang. Míg a tervezők büszkék arra, hogy a Brembo féknyereg immár Mustang logóval is rendelkezik, addig a mérnökök a nagyobb tárcsáknak örülnek. Elöl 390,- hátul pedig 355 milliméteres a féktárcsák átmérője. Ezen kívül elöl hat dugattyús,- hátul pedig 4 dugattyús féknyergek felelnek a szükséges lassításért. Emellett a mérnökök áttervezték a kormányzást, ami most még direktebb visszajelzést ad az útról a Mustang vezetőjének.
A drift mód és annak működése magas élményfaktort biztosít. Ebből a célból a Ford klasszikus kézifékkart épített a középkonzolba – még akkor is, ha ez elektronikus kéziféket működtet. Ha driftelni szeretne, meg kell nyomnia a megfelelő vezetési mód gombot a középkonzolon – ekkor a rendszer „Track-mode” azaz versenypálya módba kapcsol. Ha a Mustang sodródásra alkalmas pozícióba került, elég a kézifékkar rövid meghúzása, és kezdődik a keresztbe csúszás. A drift üzemmódon kívül a jellegzetes kar úgy működik, mint egy klasszikus elektronikus rögzítő ék. A Ford az asszisztens rendszerek terén is korszerűsíti a Mustangot, most többek között adaptív sebességtartó automatika, jelzőlámpa felismerés és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is megtalálható az új Mustang-ban.
Motorok: 4 és 8 hengeres továbbfejlesztve
A Ford továbbra is a 2,3 literes Ecoboost motorral vagy klasszikus 5,0 literes V8-assal kínálja a Mustangot. A V8-as változatok motorháztetején vizuálisan nagyon jól látható levegőkimenetek vannak– ezek a modellek jobb és bal oldalon is iker-kipufogócsővel rendelkeznek, míg a négyhengeres két különálló kipufogócsővel van szerelve. Mindkét motor immár negyedik generációja, amelyeket a mérnökök természetesen továbbfejlesztettek az új Mustanghoz. Mindkét motorvariáns teljesítménye mint a korábbi generációké.
A négyhengeresnek 290-ről 300 LE fölé ugrik, a V8-as 450 lóerő helyett most valamivel több mint 487 LE. Emellett könnyen lehet, hogy a négyhengeres Ecoboost nem érkezik Európába – ha ebben az országban a vásárlók Mustangot akarnak, akkor nyilván a szívó V8-ast akarják a döntő többségben.
Érdekes újítás, hogy a távirányítós kulccsal nem csak kinyithatjuk az autót és beindíthatjuk a motorját, hanem gázt adhatunk és felpörgethetjük a V8-ast.
Továbbra is van kézi váltó
Mindkét motor kombinálható tízfokozatú automata vagy hatfokozatú kézi sebességváltóval. A kézi sebességváltó megtartása fontos volt a Ford számára: „Save the manual” – ez volt a Ford mottója. Az amerikai piac különlegessége, ahol a kézi sebességváltót időnként indításgátlóként is használhatják: az ottani Mustang-vezetők szeretik azt a vezetési élményt, amely a fokozatok kézi válogatásából adódik, viszont mások meg nem bírják elvinni.
Piaci bevezetés és árak
A Mustang hetedik generációja 2023 júniusában/júliusában jelenik meg az Egyesült Államokban, Európában pedig körülbelül két hónappal később. Az EU piacaira vonatkozó bevezetés és árak még nem ismertek. A Mustang azonban mindig is megfizethető sportautó volt: legutóbb 55.500 eurós kezdőáron volt az 5,0 literes V8-as itt Németországban
A Fordnak két célt kellett összeegyeztetnie az új Mustanggal: egyrészt a nagyon hűséges rajongóknak természetesen továbbra is rajongóknak kell maradniuk, másrészt az autógyártónak meg kell nyernie a fiatal, jelentősen eltérő értékrendű vásárlókat. Megoldásként a tervezők kívül-belül teljesen újratervezték a Mustangot, és a legmodernebb szoftverekkel látták el. A kijelzők ma már úgy működnek, mint egy modern számítógépes játék. A drift mód és a távirányítós motorpörgetés pedig azt mutatja, hogy a Ford megértette, hogy miként kel játékokat gyártania fiatalabb vásárlóinak.
Másrészt megmaradt a V8-as szívómotor és a négyhengeres Ecoboost belsőégésű motor. A fékek nőnek, és ha úgy tetszik, még mindig igazi kézi hatfokozatú váltót is kaphatunk. Ez azoknak a rajongóknak is örömet okoz, akik évtizedek óta imádják a Mustangot.
Ha Ön is egy igazi Mustang-ra vágyik
Mint fanatikus Mustang rajongók, hosszú évek óta sikeresen elkényeztetjük azokat a céges és magán megrendelőinket, akik új vagy minőségi használt Ford Mustang-ot szeretnének. A Ford Mustang behozatal külföldről fantasztikus lehetőség azoknak, akik nincsenek megelégedve a hazai kínálattal vagy minőséggel. Ugyanakkor a külföldi Ford Mustang vásárlás nem azt jelenti, hogy a tengerentúlra kell repülni.
Az autóbehozatal Németországból nálunk pár kattintással elintézhető. Használt Ford Mustang behozatal esetén természetesen ennek része a teljes ügyintézés, előzetes állapotfelmérés, szállítás és Ford-os kollégáink Budapesten forgalomba is helyezik Önnek a kiválasztott ford Mustangot. De, hogy a szerviz se legyen probléma, ha a továbbiakban Ford szakszervizben szeretné szervizeltetni az EU-s Mustangját, budapesti kollégáinkra ebben is számíthat. Ezáltal a Ford Mustang behozatal Németországból nemcsak kényelmes, de költséghatékony megoldás is, azoknak akiknek a minőség van a fókuszban.
Mi az ABN-nél nem csak itt Németországban, de Magyarországon is szerződésben vagyunk a Ford-al. Melynek egyik sarokeleme, hogy kizárólag az európai piacra gyártott és ott forgalmazott új vagy használt garanciális gépkocsikat exportálunk ügyfeleinknek. Mint a lenti videóban.
Ha Ön is szeretne egy igazi minőségi Mustang-ot, akkor nézze meg az autókereső menünket.
A Ford Mustang behozatal Németországból nálunk gyors, biztonságos és a teljes német – magyar ügyintézést tartalmazza. Keresse kollégáinkat, örömmel segítünk.