Autóbehozatal a Koronavírus után

Sok mindent átrendezett a Koronavírus és a hozzá kapcsolódó korlátozások egész világon, nem hagyta érintetlenül sem a magán autóimportot sem külföldről.

De mi változott Németországban és Magyarországon miután feloldották a határzárakat?

Milyen hatásokkal kell, hogy kalkuláljon, aki Németországból szeretne autót vagy haszongépjárművet vásárolni?

 

Egyszer gyermekkoromban (80´-as években) apukámmal sétálva megkérdeztem tőle, hogy miért van ráírva a teherautók hátuljára, hogy „Vigyázz légfék!” ?

 

Az öreg így válaszolt:

„Azért, mert ha fékez, akkor nem történik semmi, utána viszont minden egy pillanat alatt megtörténik, ami odáig nem.”

Nyilván ma már nem írják rá teherautókra, viszont ez igaz a koronavírusos német, osztrák, magyar határnyitásra is.

Minden megtörténik, egyszerre ami odáig nem. Azaz megostromolták a német  autópiacot az emberek.

 

A helyzet Németországban

 

Német oldalról azt tapasztaljuk, hogy nem pontosan tudták a krízis kirobbanása elején – és most sem tudják az autógyártók, autószalonok, autókereskedők, sőt még a vásárlók sem, hogy milyen hosszú és mély lesz gödör.

Hosszú évek óta azt kommunikálják az Unióban, hogy nem lehet lezárni a határokat különböző okoknál fogva, és tessék most hirtelen minden humán, – és egyéb erőforrás rendelkezésre állt, hogy lezárják az összes, – beleértve a német határt.

Vita alakult ki a maszkok jó és negatív hatásáról, aminek eredményeképpen egész Európa Kínából importál arcmaszkokat.

 

Ennek a káosznak az eredménye az lett, hogy hatalmas gazdaságélénkítő csomagokat vezettek be Németországban, és megindult egy óriási kereslet mindenféle termékek, szolgáltatások után. után.

Rengeteg cég csökkentet kapacitással dolgozott, gyártott, leépítették a létszámot, sok helyen un. „Kurzarbeit”-ot vezettek be, mellyel a teljesítmény szintén erősen csökkent.

Utána meg hirtelen, minta légfék, gigantikus kereslet indult, autók, ingatlanok, építkezés, ugyan úgy, mint ruhanemű, sőt élelmiszerek iránt is. (egy kivétel a toalett papír, az van mindenkinek)

Ez úgy jelentkezik a német új és használt autó piacon, hogy gyakorlatilag lehetetlen elérni a hirdetőket, – autószalonokat, a szervizek is csak 2 – 3 hétre tudnak időpontot adni.

A hivatalok, az okmányügyintézésekkel sem haladnak, sok megyében nincs export rendszám ügyintézés, csak a legszükségesebb feladatokat tudják ellátni.

(Nálunk az ABN®-nél most is van lehetőség német ideiglenes rendszám ügyintézésre, erről itt írtunk)

 

Az autók ára is alacsony volt, mert a német belpiaci kereslet nem volt elégséges, ráadásul az autószalonok nagy része zárva is volt.

Most azonban, hogy kinyitották a határokat újra ömlenek a kiéheztetett autóvásárlók Németországban. A növekvő kereslet újra felfelé hajtja az árakat, ismét rövid időn belül minden autó gazdára talál, beindult a gépezet.

Mi német és magyar irodánk az ABN®-nél abban a szerencsés helyzetben voltunk, – és vagyunk, hogy egyébként sem akadt meg az autórendelés nálunk a koronás időszakban, erről itt írtunk.

 

Mire számítson aki Németországban szeretne autót venni?

 

Mindenféleképpen arra, hogy nincs sok idő a vacillálásra, mert az élelmesek hamar lecsapnak a jó autókra, egyre több a vevő német az autópiacon.

Emellett ahogy írtam akadozik a kommunikáció, sokan un. Home Office csináltak, túl vannak terhelve az autószalonok ügyfélszolgálatai, sajnos ezzel mi is küzdünk az ABN®-nél.

 

Mire lehet számítani Magyarországon?

 

Úgy gondolom, hogy Magyarország is jól vette az akadályokat, szerencsére nem viselte meg annyira a gazdaságot sem a koronavírus. (tisztelet azoknak akik valamilyen vesztességet szenvedtek)

Újra a vevők dominálnak az autópiacon, ráadásul nem kell, hogy beérjék a hazai kínálattal, hanem ismét lehet autót importálni többek között Németországból.

Ami egyértelmű jelen az élénkülő autó behozatalnak, hogy a pangó idő után ismét lassulnak a magyar autóhonosítások, mi is el voltunk kényeztetve a korona vírusos határzár alatt, hogy 24 órán belül tudtuk honosítani a megrendelt autókat.

(A határzár csak a privát forgalmat érintette a hivatalos ipari tevékenységet nem)

 

Tehát mindenképpen lassabb forgalomba helyezésre kell számítani főleg Budapesten, ez nem jó hír.

Fontos még megemlíteni, hogy a németországi autó behozatal örök buktatói azzal sajnos nem oldódtak meg, hogy kinyitották a határokat, változatlanul érdemes szakemberek segítségét kérni akár csak egy konzultáció erejéig is.

 

Mit nyújt Önnek az ABN®

 

Mi az autóbehozatal-németországból  .hu-nál örömmel kulcsrakészen átadunk Magyarországon bármilyen nálunk megrendelt gépkocsit már 10.000€ értékhatártól.

Ezen felül a teljesség igénye nélkül az alábbi szolgáltattatásainkat kínáljuk kedves megrendelőinknek a teljesség igénye nélkül:

 

  • Németországi autó leinformálása
  • Németországi autó helyszíni állapotfelmérése
  • Németországi autó adás – vétel ügyintézése
  • Németországi autó export ügyintézése
  • Németországi autó céges vásárlás
  • Autószállítás Németországból saját autószállítónkkal
  • Külföldi autó magyarországi forgalomba helyezése
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.