Az Audi 2026-tól nem fejleszt több belsőégésű motort

Nem csak a benzines és dízel autókat vezeti ki az Audi a gyártásból, hanem a hibrid autóknak is csak 5 évet ad.

Az Ingolstadt-i autógyártó 2021.06.18-án hivatalosan is bejelentette, hogy 2026-tól nem fejleszt több fosszilis üzemanyaggal és hibrid motorral szerelt autót. A jövőt az elektromos autók fejlesztésének és gyártásának szentelik.

Markus Duesmann az Audi vezére már most kifutó modelleknek tartja a benzines és dízel modelleket, 2026-tól nem is fejlesztenek többet az Audi-nál.

Terveik szerint 2033-tól az Audi kínálatában kizárólag elektromos autók szerepelnek, addig a már meglevő típusokkal kell, hogy beérjék a vevők.

Korábban is némi szkepticizmussal néztem a hibrid autók fejlesztését, amiről írtunk itt az ABN® weboldalán. Röviden a benzines és egy teljesen más technológia az elektromos keverését értelmetlennek tartottam, és tartom ma is. Erről részletesebben.

Arról, hogy pontosan milyen hibrid változatok léteznek, itt írtunk.

 

Az is látszik, hogy a német autógyártók szerencsétlenkednek, valószínű nem fognak dicsekedni a hibrid fejlesztések költségeivel, amelyek biztosan pirossal szerepelnek a mérlegeikben.

Viszont az Audi azzal a döntésével, hogy teljesen az elektromos autókra áll át, megnyerte a dobogó első helyét a többi német autógyártó előtt.

Ami érdekes, hogy a teljes modellpalettát át akarja rendezni az Audi, ugyanakkor a kedvelt A3 és A4-es modelleknek nem lesz közvetlen folytatása. (Meg reméljük a szerencsétlen számozásoknak sem, mint 30 TDI és 35 TFSI meg társai. Illetve a kipufogó imitáló blendéket is sikerül végleg elfelejteniük.

 

Volkswagen elektromos autók

 

Eközben a VW testvérvállalat 2030-as átállást ígért teljesen elektromosra.

Ez annyit jelent a technikát kedvelő olvasóknak, hogy a VW csoport elektromotorja bevethető lesz egy városi kisautótól egészen egy Pick-Up-ig. Míg a Tesla motorja mindig az adott típushoz készül, mint mondjuk a Model 3.

Amiben nekem jobban tetszik a Tesla iránya, hogy nem variál 600 fajta színnel és felszereltséggel, mint tradicionálisan a németek. A gyerekbetegségek ellenére sikerült a Tesla-nak kimagasló szintű autókat gyártani.

 

Mercedes elektromos autók

 

A Mercedes is igyekszik beállnia sorba, de valószínű náluk kicsit lassabb lesz a dolog, de végeredményben, ők is az elektromos autózásban látják a jövőt, ami nem is volt kérdés.

 

BMW Elektromos autók

 

A németek közül talán a BMW a legbizonytalanabb, náluk még nincsenek konkrét dátumok, de azt biztos tisztán látják, hogy a változás szelét nem tudják elkerülni.

A BMW azt ígérte, hogy a kínálatuknak a fele elektromos autó lesz 2030-tól. A többi kérdés még nyitva van az asztalon. Ezt a témát korábban itt érintettük.

Az kétségtelen, hogy az elektromos autógyártás nagyobb üzemi marzsot hoz mint a hagyományos autók.

Egy normál autónál a BMW ca. 10% üzemi marzzsal kalkulál, míg elektromos autóknál ez 25 -30% is lehet. A dolog kulcs az olcsó akkumulátor, és hogy a németetek a Tesla-val ellentétben konvertibilis elektromotorokat fejlesztenek.

Amiben nekem jobban tetszik a Tesla iránya, hogy nem variál a 600 fajta színnel és felszereltséggel, mint tradicionálisan a németek. A gyerekbetegségek ellenére sikerült a Tesla-nak kimagasló szintű autókat gyártani.

 

Amire nincs válasz

 

Egy nyitott kérdés marad sajnos a fogyasztóknak, hogy mikor teszi lehetővé az átlagember pénztárcája, hogy lecserélje a 10 éves autóját egy 40 – 60.000€-os csini elektromos autóra.

Talán a megoldás az lesz, hogy pompás használt elektromos autókat lehet vásárolni Németországból, engedjük meg a gazdagoknak, hogy elbukják az első év és 10.000 km. alatt az autójuk árának a felét.

 

Az ABN® biztos partner

 

Ha kulcsrakészen szeretne Németországból autót rendelni, legyen hibrid, elektromos vagy akár sportautó, ránk ebben ezután is számíthat, mint megannyi megelégedett ügyfelünk.

Ha szeretne autót importálni Németországból, annak ajánljuk az ABN Autó Riport® szolgáltatásunkat, melyet minden nálunk megrendelt autó ügyintézése tartalmaz.