A németek és az elektromos autók | Mit gondolnak a németek?

Úgy tűnik, hogy a németek szívét eddig nem érintette meg az elektromos autózás, míg a skandináv országokban, sőt Magyarországon is nagy siker lett.

A kérdés, hogy a németekkel van a baj,- vagy az elektromos autózással? Ezt fogjuk ebben az írásunkban megvizsgálni.

Többször hallottam olyat, hogy a németek azért adják el az elektromos autókat mert válság van és kell a pénz. Ez dolog meglehetősen messze áll a valóságtól, viszont kétségtelen, hogy valami nem stimmel Németországban az elektromos autózásra való átállással. Ennek következménye, hogy az elektromos autó behozatal Németországból eszméletlenül megéri, ajándék áron juthatunk komoly autókhoz.

Viszont a németek hozzáállása az elektromos autókhoz több okból is negatív, de nem csak emiatt zuhannak keményen az elektromos autó árak. Az ok nem a válság, ami miatt az egyik autót el kell adni, ami pont az elektromos autó lesz a családból. Az igazi okok német szemmel:

 

1. Lassú adaptáció

 

A németek nem igazán nyitottak az új dolgokra, a „status quo” nemzeti sport, az emberek és a szervezetek nem kívánnak változtatni az aktuális állapoton és rendszeren. Lassan reagálnak a változásokra, ebbe beleértve az elektromos autózást, sőt még anno a cégeknek is lassú volt a telefax-ról e-mailre történő átállás. Készítettem egy videót több mint 6 éve, amiben többek között beszéltem a német autópályadíj bevezetéséről. Tudjátok mi történt azóta? Minden nap beszélnek róla, hogy miként kéne bevezetni, de azóta sincsen autópálya díj.

 

2. Negatív hírek az elektromos autókról

 

Míg Magyarországon 90%-ban pozitív hírek vannak az elektromos autókról, addig a németeknél 90%-ban negatívak, ami elrettenti az embereket. A magyar Youtube közösség nagyon pozitív az elektromos autók kapcsán, fantasztikus tartalmak vannak. Addig a német csatornák leginkább a hátrányokat domborítják ki. A befolyásolás nem csak jó irányba mehet.

 

3. Rossz szájpropaganda

 

Az elektromos autóknak jelenleg Németországban botrányosan rosszak a a továbbajánlási statisztikáik. Mindössze 18% a továbbajánlás az elektromos autó tulajdonosok között, a többi azt mondja, legközelebb mégis valami jó dízelt vesz. Ha valakinek van egy szomszédjának egy Tesla-ja vagy elektromos BMW-je amiről rosszat mond akkor, elrettent mindenkit aki megbízik benne.

 

4. Töltés / hatótáv

 

Meglehetősen rémíti a németeket a töltögetés és hatótáv, főleg a nagyobb távolságok miatt, illetve, hogy hozzá vannak szokva a 160 km/h utazáshoz. Míg az csak bosszantja őket, hogy az elektromos autókat és a kamionokat kerülgetni kell.

 

5. Napelem támogatás hiánya

 

Míg Magyarországon káprázatos napelem támogatások voltak, addig Németországban szó szerint nulla. Egy átlagos háznál kb. 20.000€-val kell számolni, ha valaki napelemet szeretne a tetőre, mindezt saját zsebből. Emiatt a tiszta otthoni töltés nem megoldott. Akinek igen, mint az egyik szomszédunknak, neki túl sok felesleges árama volt, ezért vett egy ID4.-et. Bedugja a garázsba és reggelre feltölti az autót. Boldog vele.

 

6. Város és bérlemények

 

A németek jelentős része városlakó, és ott is bérlakásokban lakik, ráadásul sok öreg ház. Ezért nem a saját kezében van a döntés, hogy mikor honnan legyen kábel, wallbox és más infrastruktúra. Ezek az emberek viszont kisebb költségvetéssel élnek, az ő számukra egyébként sem elérhető egyenlőre az elektromos autó.

 

7. A német autógyártók le vannak maradva

 

A németek tudják, hogy a hazai autógyártók nem brillíroznak az elektromos autógyártásban, a szoftverfejlesztésben meg egyenesen katasztrofálisak. Ugyanakkor külföldi márkát nem mernek venni, mert tudják, hogy a Tesla szervizháttere nem a legjobb, a többi mint a BYD csak most nyitogatja a szárnyait. Nálunk például 5 km.-en belül 1db. Volkswagen márkaszerviz van, és 8 km.-en belül 2db. VW és 1db.-Audi márkaképviselet és szerviz van, nem beszélve a többi márkáról. A németeknél fontos a személyes kapcsolat, csak akkor fog BYD-t venni, ha megbízik bennük és bizonyítottak.

 

8. Kivárnak

 

Túl gyorsan változik a technika, ez bizonytalansággal tölti el a német autóvásárlókat. Ezért sokan kivárnak, nem szeretnének olyan autót venni, ami az egyik nap csúcstechnológia, a másik nap meg elavult. Aki viszont megteheti annak mindig a legújabb elektromos autó kell, a régi meg csak mélyen ár alatt talál gazdára.

 

9. Sok használt elektromos autó

 

Az is hozzájárul a használt elektromos autók árának zuhanásához, hogy Németországban, hogy a csak a tavalyi évben (2023) több mint fél millió elektromos autót vettek, összesen, 1.5 millió elektromos autót. Ezek jelentős része lízinges volt, ezek most kerültek egyszerre a piacra, ami áresést okozott. Egyébként nem csak az elektromos autók olcsók, hanem minden más is, csak azzal nem is foglalkozik az ember mert megszoktuk.

Erről is készítettünk egy videót 6 éve, pedig akkor még nem volt ennyi elektromos autó, érdemes megnézni ez a kicsit retro videónkat.

Ezt úgy kell elképzelni, mint amikor a magyar családi autótámogatások autó egyszerre árasztották el a piacot.

Akinél lízingben volt az autó, őt nem érdekli a maradványérték, ez a lízingcégek vesztessége lesz amelyek Németországban többnyire az autógyártók kezében vannak. VW Bank, BMW Bank, Porsche bank, stb.

Most kaptam egyébként levelet a Tesla-tól, mert elég sok Tesla-t vettünk, hogy a Modell Y-t 0% kamattal adják.

Egyszóval nagy az egy időben történő kínálat, ami lenyomja az árakat, de nem azért mert az emberek ész nélkül szabadulnak az autóktól.

 

Ezek a felsorolt okok, amiért Németország kicsit lassúnak tűnik az elektromos mobilitásban.

Persze ez nem azt jelenti, hogy Németország nem halad az elektormobilitás felé, pusztán, hogy tovább tart mint sokan remélték. Úgy gondolom, hogy Németország az elmúlt években sokat tett környezetvédelemért, ami biztos a jövőben is így lesz.

Addig is használd ki a lehetőséget nézd meg a weboldalunkon, hogy milyen eladó elektromos autók vannak Németországban. 

 

Tipp

 

Ha új vagy prémium használt autót szeretnél, esetleg különleges igényeid vannak, mi örömmel segítünk. Nálunk ABN®-nél az autóbehozatal Németországból játszi könnyedséggel megrendelhető. Ehhez nem kell mást tenni, mint az autókereső menünkben autót választani és elküldeni a linket. Németországi irodákon keresztül biztos lehetsz benne, hogy megfelelő szakmai felkészültséggel várjuk a megrendelőket, csak úgy mint az elmúlt több évtizedben.

Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.

Kral András – ABN® Würzburg