Németországban komolyan gondolják, hogy az elektromos autó jelenti jövő mobilitását, és most már nem csak verbálisan.
Olaf Scholz kancellár bejelentette az elektromos autók töltőállomásainak bővítését:
„Európa első országaként a következő hetekben olyan törvényt vezetünk be, amely az összes benzinkút 80%-át kötelezi arra, hogy legalább 150 kilowattos gyorstöltési lehetőséget biztosítsanak az elektromos autók számára”
– mondta Scholz a német kancellár a müncheni Nemzetközi Autószalonon. (IAA)
Ezzel hamarosan a múlté válnak az elektromos autók hatótávjával kapcsolatos félelmek. Emellett a KfW állami fejlesztési bank ősszel olyan programot állít fel, amely a magántöltő állomások napelemes rendszerekkel és tárolórendszerekkel kombinált telepítését segíti elő – mondta az SPD politikusa. Jelenleg 90.000 nyilvános és 700.000 privát töltőállomás működik. További 300.000 magánállomást terveznek.
Az IAA-n Scholz ismét amellett kampányolt, hogy 2030-ra 15 millió elektromos autó kerüljön a német utakra. Arra is felhívta az autógyártókat, hogy kínáljanak olcsóbb autókat. „A benzin most már csaknem háromszor annyiba kerül, mint az áram 100 kilométerenként. Egy átlagos e-autó gyakran már öt év után megtérül” – mondta. Ezt az időt tovább kell rövidíteni – követelte Scholz az elektromos autók magas árára utalva.
Az persze világos, hogy a kancellárnak gyakorlati tapasztalata nincsen, csak megkapta a leírt szöveget.
Nagy botrányt kavart Németországban, amikor nyilvánosan megkérdezték tőle, hogy mennyibe kerül egy liter benzin, de neki halvány fogalma sem volt. Sőt hozzátette, hogy azért nem tudja, mert olyan jól keres, hogy nem tartozik azok közé akiknek figyelnie kéne a benzinárakat.
Az ABN tapasztalata a Supercharger-en
Otthoni napelemek előnyei igen szembetűnőek amelyhez nem fér kétség. Amennyiben út közben szerének tölteni, gyakorlati tapasztalataink szerint egy Tesla Model Y-al egy 160 km-es távolság 140-160 km/h sebességgel való megtétele 20°C-os hőmérsékleten egy 25 perces töltést igényelt a Supercharger-en, amelynek költsége 25€ volt.
Ha csak kizárólag az üzemanyag költséget nézzük, akkor ugyan ezt egy 6 literes fogyasztású modern dízel autóval 9.6 liter gázolajjal tehetjük meg, ami literenkénti 1,70€-el 16,32€-ba kerül, ami 35% megtakarítás.
Nyilván Scholz úr kicsit túlzóan fogalmazott, épp amit a lobbiérdek diktál.
Csökkenő német elektromosautó-támogatás
Németországban lelassult az elektromos autókra való átállás, mert a szövetségi kormány az év eleje óta csökkentette az elektromos autók támogatásának mértékét. Ugyanakkor csak néhány új modell van 30.000 euró alatt, amelyet a vásárlók széles köre megengedhet magának. A szakértők ezért arra figyelmeztettek, hogy az évtized végére még csak 7-8 millió elektromos autó lesz az utakon, és követelték, hogy az állam továbbra is támogassa az új autókat. Az IAA-n a Volkswagen, a német Stellantis leányvállalata, az Opel és a Renault bejelentette, hogy az elkövetkező évekre olcsó belépőmodelleket kínálnak.
A kancellár visszautasította a kínai e-autó-gyártók azon versennyel kapcsolatos félelmeit az IAA-n, akik attól tartanak, hogy a németek korlátozzák a piaci részesedésüket Németországban, és Brüsszelen keresztül akár Európában is.
Úgy gondolom, hogy Scholz vezetése alatt a kínaiaknak ettől nem kell félni, tekintve, hogy korábbi politikai pályafutásában Hamburg polgármestere volt, ahol szintén megkérdőjelezhető üzletei voltak a kínai „partnerekkel” egy kikötőeladás kapcsán, amiből bírósági megaltatása is lett, ahol „emlékezetkiesésre” hivatkozott a német kancellár.
Ez csak a tisztánlátás kedvéért írom le, hogy a német politika sem mentes ilyen malőröktől.
Korábban más ázsiai elektromos autógyártók is aggodalmuknak adtak hangot, többek között a japán és koreai vállalatok. A németek erre azt mondták, hogy szabadpiac van, ennek csak ösztönöznie kell a hazai német autógyártókat. Az megint más kérdés, hogy mennyire tudják majd tartani a versenyt a rohamosan fejlődő vetélytársaikkal a németek árban és minőségben.
A németeknek gázt kell adni
A nyitórendezvényen a VDA főnöke, Hildegard Müller nemzetközileg versenyképes keretfeltételeket szorgalmazott annak érdekében, hogy az exporterős ipar továbbra is Németországban termelhessen, és a jövőben is munkahelyeket biztosíthasson. Sajnálja Németország versenyképességének elvesztését az összeszerelések vonatkozásában – a túl drága energia, a magas adók és járulékok, a túl sok bürokrácia és a nyersanyagok védelmének hiánya miatt a nemzetközi piacokon a szövetségi kormányzati megállapodások miatt.
Voltaképpen ez annyit jelent, hogy a vámkedvezmények miatt az ázsiaiaknak nem éri meg Németországban összeszerelni az autókat, hogy EU-s származó áruk legyenek, hanem üzemképes állapotban hajóztatják be a tengerentúlról.
A világ más régiói támogatásokkal és egyéb ösztönzőkkel csábítják az elektromos autó gyártókat, mint például a kevesebb bürokrácia és a nyersanyagok kedvező árai.
Szaporodnak a német elektromos autó töltők
Magam is meglepődök, hogy mindig újabb és költséghatékonyabb töltőket,- és megoldásokat látok itt Németországban.
Ennél a töltőoszlopnál nehéz lenne praktikusabb és olcsóbb töltőoszlopot építeni.
Ráadásul „hülye-biztos”, ha nekitolatunk sem lesz semmi, mert flexibilis.
Elektromos autó Németországból
Dupla jó hír azoknak akik autót szerettének venni, hogy a közeli időszakban sok német fog elektromos autóra váltani. Ennek hét előnye lesz a magyar autóvásárlóknak:
- A közeli években nagy mennyiségű hagyományos motorral szerelt használt autó kerül a német piacra
- Mivel egyre több lesz az elektromos autó azokból is arányosan egyre több minőségi használt autó lesz eladó
De talán a legjobb az egészben, hogy egy lépést sem kell tennie, ha Németországból szeretne új vagy prémium használt autót vásárolni.
Nálunk az ABN német irodájánál kulcsrakészen rendelhet autót Németországból. Az autóbehozatal teljes ügyintézéssel történik, beleértve:
- Gépkocsik leinformálását
- Helyszíni állapotfelmérését
- Okmányügyintézését
- Autószállítás Németországból
- Magyarországi honosítás
- Casco és KGFB ügyintézés
A szolgáltatásainkat részletesen itt tekintheti meg. Az autókereső menünket és a rövid ügymenetet itt tekintheti át.
Ha kérdése van az autórendeléssel kapcsolatban keressen minket örömmel állunk rendelkezésére.
Kral András – ABN Würzburg