A Mercedes elindítja töltőhálózatát – 11 évvel a Tesla után

A német autógyártó 2024 végéig 30 gyorstöltő park megnyitását tervezi Európában. Az autósoknak további szolgáltatásokat is szeretnének kínálni a töltés mellett. A kezdeti döcögés után az adatok azt mutatják, hogy az elektromos autó töltőhálózat üzemeltetés nyereséges üzlet.

 

Kései, de dinamikus fejlesztés

 

Mannheimben, a közepes német városban nyitja az első gyorstöltő parkját a Mercedes, hogy miért nem Stuttgartban a Mercedes szülővárosában az nem sikerült megfejtenünk.

A Mercedes-Benz autógyártó még az idei utolsó negyedévben akarja megnyitni az első európai elektromos autók töltőparkját. Ugyanakkor nem csak az öreg kontinensen vannak ambiciózus tervei, hanem hasonló elektromos töltőállomásokat nyit párhutamosan Atlantában, az USA egyik nagyvárosában, és Csengtuban Kínában. Egyúttal a cég vezetői ígérik, hogy 2030-ra több mint 2.000 további állomás követi majd világszerte, összesen mintegy 10.000 db. töltőponttal.

Nagy késésnek tűnik, hogy a Mercedes csak most jelenik meg saját töltőhálózattal, annál is inkább mert évek óta gyárt prémium elektromos autókat.  Mindezt bő egy évtizeddel azután, hogy az elektromos úttörő Tesla megnyitotta első szupertöltőjét a „Tesla Supercharger-t”.

Franz Reiner, a Mercedes-Benz Mobility leányvállalatának vezetője azonban megvédte a késői piacra lépést, ugyanis a Mercedes öt éve vesz részt az Ionity töltőhálózat üzemeltetésében, amely többek között a BMW-vel, a Forddal és a Volkswagennel közös vállalkozás.

Emellett a Mercedes me Charge szolgáltatás 1,3 millió töltési pont elérését teszi lehetővé világszerte. Március elseje óta Reiner emberei felelnek az új üzletért a csoportban.

Az európai autógyártók eddig nagyrészt az áramszolgáltatókra és a benzinkutak üzemeltetőire támaszkodtak, hogy elegendő töltőállomást biztosítsanak. Tény, hogy Németországban már eléggé fejlett a gyorstöltő hálózat, a piacvezető pedig az EnBW villamosenergia-óriás.

Reiner azonban úgy látja, hogy szükség van a további pillérekre. „A töltési infrastruktúra széles skáláját kell megvalósítanunk, Európában körülbelül 100.000 db., az Egyesült Államokban pedig körülbelül 300.000 db. állomásra van szükség. Egy szolgáltató önmagában nem lesz képes elvégezni ezt a gigantikus feladatot” – mondja. Európában a Mercedes-Benz a jövő év végéig 30 állomást nyit, összesen több mint 200 töltőponttal. Addigra már 2.000 csillaggal ellátott csatlakozónak kellene lennie világszerte.

 

Mit csinál a Porsche?

 

A Teslával ellentétben a német prémium gyártók nyilvánvalóan nem csak azzal foglalkoznak, hogy egyszerű töltési lehetőségeket biztosítsanak ügyfeleiknek. Ezt mutatja az első Porsche töltőállomás, amely most nyílt meg Bingenben.

A cég tájékoztatása szerint az oszlopok melletti épületben van gyors WiFi és harapnivalók automatákból, valamint egy interaktív tükör, amely fitnesz gyakorlatokon kalauzolja a sofőröket.
Ha Porsche azonosítóval regisztrálta autóját, akkor a bejárati sorompó automatikusan kinyílik.
Ezzel akarta a Porsche a márka nívóját demonstrálni.

 

Nem kell ázni a Mercedes tulajdonosoknak

 

A tervezett Mercedes állomások tetővel és további felszereltséggel lesznek ellátva, csak úgy mint a Porsche elektromos autó töltőparkjai.

„Ügyfeleink igényeire és visszajelzéseire összpontosítunk. Mindenekelőtt a töltési infrastruktúra elérhetőségén van a hangsúly, digitális fizetési folyamattal és a töltőállomások előzetes lefoglalásának lehetőségével” – mondja Reiner.

Az útközbeni töltés mellett igyekeznek a várakozásközben az autótulajdonosoknak telepítéssel együtt otthoni „Wallbox”-okat értékesíteni akár finanszírozással is. Sőt azt mondja Mercedes, ha az ügyfelek otthoni napelemes rendszert szeretnének, akkor azt is megvizsgálják, hogy ezt miképpen tudnák kivitelezni.

A Mercedes számára nem jöhet szóba, hogy saját tökéből finanszírozzák a töltőhálózatot, úgy ahogy a Telsa a részvényes befektetők pénzéből tette. Noha a Mercedes is benne van a német tőzsdén jegyzet 40 legnagyobb cégben a DAX 40-ben.

Az állomások kialakítása a Mercedes-nél válogatott partnercégek együttműködésével történik.
„Mi, a Mercedes-Benz valószínűleg nem fogunk közvetlenül állami támogatást igényelni a töltőállomásokhoz. Általában ezt a partnereink megteszik” – mondja Reiner.

Talán a döntésnek ahhoz is köze van, hogy a gyorstöltő állomások ma már jövedelmező üzletnek bizonyulnak. Erre is jó példa, hogy a holland Fastned üzemeltető most először számolt be üzemi eredményről.

A Bernstein befektetési bank elemzői egy modellszámításban azt feltételezik, hogy a Fastned a jelenlegi első félévi 42 gigawattóráról 2030-ra 1,25 terawattórára tudja növelni áramértékesítését.

Ekkor az adózás előtti eredmény 420 millió euróra emelkedne. Az elemzők ebből azt a következtetést vonják le, hogy a BP olajcég 25 százalékos marzsot és évi kétmilliárd eurós adózás előtti eredményt is elérhet az évtized végére 100.000 gyorstöltő pontjával.

Reiner szerint a Mercedesnek világos üzleti terve van az állomásaira vonatkozóan, ami az ügyfélélményhez és a szolgáltatásminőséghez kapcsolódik.

 

Az Ügyfelek Élménye

 

A Mercedes mindig is az ügyfelek kényelmét és elégedettségét tartotta szem előtt. Az új elektromos autó töltőhálózata nemcsak a technológiára fókuszál, hanem az autósok élményére is. A könnyű használat és a megbízható működés segíti az autósokat abban, hogy magabiztosan válasszák az elektromos mobilitást, és egy új, fenntartható közlekedési jövő felé vezessék az utat.

Most már az elektromos Mercedes behozatal Németországból is egyre észszerűbb döntés, hiszen nem csak autót, hanem töltőhálózatot is kapnak a luxusra vágyó vásárlok.

Mindemellett a németországi Mercedes vásárlás egyéb előnyökkel is bír, többek között a hatalmas új és használt Mercedes választék, nem kell hónapokat várni egy Mercedes-re, nálunk az ABN német irodájánál azonnali készletről rendelhet különböző Mercedes modelleket, amelyeket kulcsrakészen adunk át kedves megrendelőinknek.

 

 

Zöld Átállás a Mercedes Stílusával

 

A Mercedes-Benz új elektromos autó töltőhálózata nemcsak technikai vívmányokat hoz magával, hanem a márka egyedi stílusát és minőségét is. A modern dizájn és a letisztult esztétika az elektromos mobilitás világába ültetve tovább erősíti a Mercedes örökségét és hírnevét.

Az új elektromos autó töltőhálózat megtestesíti a Mercedes elkötelezettségét a fenntarthatóság és az innováció iránt. Ez a hálózat nem csak egy egyszerű töltési infrastruktúra, hanem egy új utazás kezdetét is jelenti a környezetbarát közlekedés felé. A Mercedes-Benz továbbra is a jövőbe tekint, és az elektromos mobilitás terén is vezető szerepet játszik, formálva ezzel a holnap autózásának újabb fejezetét.

 

Mercedes Vásárlás Németországból

 

Ha új vagy minőségi használt Mercedes vásárlását tervezi, legyen akár elektromos vagy hagyományos meghajtással rendelkező modell, akkor az ABN német irodája különleges lehetőségeket és választékot kínál Önnek.

Nálunk az ABN-nél a Mercedes vásárlás Németországból pár kattintással megvalósítható. Kulcsrakészen rendelhet Mercedes gépkocsit közvetlenül Németországból, állapotfelméréssel, szállítással és teljes német – magyar ügyintézéssel, legyen akár céges vagy magán megrendelés.

Az autókeresőnket és a rövid ügymenet itt tekintheti meg.

 

Az ABN ajándéka Önnek

 

Prémium autó importőrként egyedi kedvezményeket tudunk biztosítani olvasóinknak a K&H biztosítónál akár nálunk rendel autót vagy sem.

Szeretne egy költség,- és kötelezettségmentes egyedi Casco és KGFB ajánlatot közvetlenül a K&H biztosítótól?

Ide kattintva töltse ki az elektronikus űrlapot.

 

Ha bármilyen kérdés merült fel a Mercedes rendeléssel kapcsolatban örömmel állunk rendelkezésére.

 

Kral András – ABN Würzburg