A Lamborghini dübörgő motorral rendelkező, erőteljes sportautóiról ismert.
Ám a rajongóknak változniuk kell: már nem lehet tiszta belső égésű motorokat rendelni.
Nem lesz több tisztán robbanómotoros Lamborghini
Az olasz sportautó-gyártónál egy korszak ért véget: a Lamborghini 60 évig gyártott tiszta belső égésű motorral szerelt sportautókat, de ennek most vége. Lezárták az ilyen modellekre szóló rendelések felvételét. – erősítette meg a Lamborghini főnöke, Stephan Winkelmann.
A most rendelni igyekvőket már nem szolgálja ki a Lamborghini, viszont az új modellek meg váratnak magukra. Furcsa átállás az elektromos technológiára, de a Lamborhini maga írja a törvényeit az Audi AG. ráhatásával, aki a 1998 óta a tulajdonosa az olasz autógyártónak.
Az Audi egyébként szintén kivezette az R8-as modelljét, ami egy Lamborgini Hirukán volt valójában.
Nagy ellenfele a Lamborghini-nek a Ferrari, amelyből többek között a Ferrari SF90 Stradella nálunk az ABN-nél azonnali készletről megrendelhető. Ez már Plug-in hibrid technológiával szerelt 999 lóerős változat.
(a galléria kattintható)
Nyilván az Audi révén a Lamborghini sincs lemaradva a hibrid és elektromos technológiáról, ennek ellenére az ilyen radikális lépések mindig kettős érzelmeket szülnek. Sokszor elgondolkodik az ember, hogy az autógyártók vannak a fogyasztókért, vagy a fogyasztók az autóártókért.
A következő hónapokat a fennmaradó belsőégésű modellek, a Huracan és az Urus SUV-k összeszerelésére és leszállítására használják fel. Hiszen a cégnek haladnia kell a korral, és figyelnie kell a CO2-egyensúlyra is. A hatalmas motorok egyszerűen túl sok szennyezőanyagot bocsátanak ki.
Jön a Revuelto V12-vel
Mivel a V12-es hangját kevés dologgal lehet pótolni, ezután a Lamborghini is Pluig-in hibrideket szeretne a piacra dobni. Azaz belsőégésű motorral és kiegészítő elektromos hajtással ellátott modelleket gyárt majd. Ezek közé tartozik az Aventador utódja, a Revuelto, amely a V12-es motorral, konnektoros hibriddel 1.015 LE leadására képes. Fog szerepelni az új kínálatban az Urus is hibrid hajtással. 2024 végén kell piacra kerülnie, és valószínűleg 800 LE körüli lesz.
Ugyanebben az évben várható a Hurican utódja is, de eltarthat egy ideig, amíg a Lamborghini tisztán elektromos modelleket készít. Az évtized végére tervezik az Urus második generációját, amely akkor már csak akkumulátorról üzemel majd. Egy évvel később újabb villanyautó kerülhet a piacra:
a pletykák szerint a Lamborghini egy 2+2 üléses Grand Tourer (GT) formátumú ülésen dolgozik – egy teljesen új karosszérián, amelyet a márka még nem tervezett korábban.
Állítólag kevésbé jó tereptulajdonságokkal rendelkezik, mint az Urus, de még mindig valamivel magasabb, mint a sportautó változatok. Tisztán elektromos meghajtásával az újonc minden bizonnyal meg tudná verni hibrid testvéreit gyorsulásban. Ez a Lamborghini viszont ezután már nem adja ki a tipikus üvöltő motorhangokat.
Most már túl késő
A Lamborghini lezárta a tiszta belső égésű motorok rendelési könyveit. Nem számít, melyik modell érdekli, sajnos már túl késő.A jó hír, hogy nálunk az ABN-nél viszont a teljes német piaci kínálatból rendelhet Lamborghini és Ferrari modelleket, akár használtat is vagy elérhető új modelleket.
Ha új modellt szeretne rendelni a Lamborghinitől akkor már mindenképpen valamilyen elektromos vagy hibrid kivitelt kell választania.
Nézze meg az autókereső menünket, hogy milyen csodálatos autókat rendelhet nálunk.
Ha kérdése van örömmel tálunk rendelkezésre.
Kral András – ABN Würzburg
Kövessen minket YouTube-on és Instagram-on napi újdonságokért.