Az új autó forgalomba helyezések Németországban egyértelmű tendenciát mutatnak: az elektromos autók száma ha nem is rohamosan, de folyamatosan növekszik. A hibrid benzinmotorokkal együtt azonban a belsőégésű motorok még messze előrébb járnak. A vesztesek a konnektorról tölthető Plug-in hibridek lettek, ha az értékesítési számokat nézzük. Írásunkat néhány nálunk megrendelt hibrid és elektromos autóval színesítettük.
Jól mutatják a Szövetségi Közlekedési Hatóság és a Nemzetközi Gépjárműgyártók Szövetsége, a VDIK aktuális regisztrációs adatai. „34 százalékos növekedéssel a tisztán elektromos meghajtású személygépkocsik nőttek a legnagyobb mértékben áprilisban. Ezt követik a külső kábel nélküli PHEV hibridek, mint a Toyota számos modellje, amelyek eladásai 25 százalékkal nőttek.
A VDIK szerint az első négy hónapban csaknem 204.000 regisztrációval a csatlakozó nélküli hibridek továbbra is a legnagyobb volumenű alternatív hajtástípusok maradtak. Ez azt jelenti, hogy a belsőégésű motor továbbra is egyértelműen az első helyen áll az új regisztrációknál Németországban, még akkor is, ha a hivatalos statisztikák szerint a hibridek is szerepelnek az „alternatív hajtások” között.
Plug-in hibridek lefelé
Az elektromos és belső égésű motorok keveréke viszont csökkenőben van, ezen járművek nem igazán mozgatják meg a vásárlók érdeklődését, csakúgy, mint a gyári gázüzemű járművek (mint pl. az Audi CNG). A plug-in hibridek 45 százalékos visszaesést mutattak az új regisztrációkban, ami 49.000 db. új regisztrációt jelent a korábbi 100.000-hez képest. 2023 eleje óta ezek a járművek már nem részesülnek környezetvédelmi bónusz támogatásban.
A földgázzal vagy cseppfolyós gázzal hajtott személygépkocsik értékesítése minden esetben több mint 30 százalékkal esett vissza – olvastuk a jelentésben.
A hibridek nagy kihívása
A nagyobb hatótávolságú elektromos autók megnehezítik a hibridek életét. A konnektorról tölthető hibridek visszaeséséhez a támogatások eltörlése mellett valószínűleg a teljesen elektromos járművek, különösen a SUV-k bővülése is hozzájárult. Az új modellek teljesítménye és hatótávja nagyobb, mint elődeik, így a korábbiaknál jobb alternatívát jelentenek a vegyes konnektorról tölthető hibrid modellel szemben.
Németországban januártól áprilisig összesen mintegy 869.765 darab új autót vettek nyilvántartásba, amelyek hajtástípusa a következőképpen oszlott meg (a regisztrációk arányának sorrendjében):
- Top 1: Benzinmotor: 325.069 autó
- Top 2: Benzin- vagy dízelmotor hibrid modullal (teljes vagy Mild hibrid): 203.916 autó
- Top 3: Dízelmotor: 162.398 autó
- Top 4: Elektromos motor: 124.476 autó
- Top 5: Plug-in hibridek: 49.332 autó
Hibridek Magyarországon
Alapvetőleg Németországban a távolságok és helyenként teljesen feloldott sebességkorlát az autópályán nem az a terület ahol a kis hibridek brillíroznak. Ugyanakkor Magyarországon észszerű egy hibrid, mert valóban emisszió mentesen lehet autóznia tömött városokban, mint Budapesten.
A Plug-in hibridek is könnyedén visszatöltik az elfogyasztott áramot, tehát még otthoni töltőre sincs szükség, noha tapasztalatból tudjuk, hogy minden Plug-in hibrides ügyfél rendelkezik Wall-Box-al.
Számos olyan hibrid autó van, amivel semmilyen kompromisszumot sem kell kötni, se hosszabb utazásnál, se felszereltségben vagy akár teljesítményben.
Az üzemanyagcellás autók teljesen értelmetlenek
Az üzemanyagcellás autók és a gázüzemű járművek nem kerültek fel a listára, mert számuk elenyésző. Mindenekelőtt az üzemanyagcella egyáltalán nem játszik szerepet, januártól áprilisig mindössze 88 autót regisztráltak.
Cégünk lehetőséget kínál arra, hogy minőségi elektromos és hibrid használt autókat rendeljen Németországból. Szakembereink gondosan válogatják ki az autókat, hogy biztosítsuk ügyfeleink számára a legjobb minőséget és megbízhatóságot. Ha Ön is szeretne egy környezetbarát és gazdaságos autóval közlekedni, kérjük nézze meg az autókereső menünket és vegye fel velünk a kapcsolatot, és segítünk megtalálni az Önnek legmegfelelőbb járművet.
Kral András – ABN Würzburg