2023-tól kevesebb a német elektromos autó támogatás (BAFA)

Sok potenciális e-autó-vásárló bizonytalan Németországban, mert 2023. január 1-től csökken a jelenlegi környezetvédelmi bónusz. (ezen írásunkat is a nálunk megrendelt elektromos és plug-in autók fotóival színesítettük.)

Konkrétan a tisztán elektromos autók beszerzését 2023 januárjától vételártól függően már csak 3 – 4.500 euróval támogatja a német állam. Ami nem kevés, azonban, ha figyelembe vesszük, hogy a jelenleg 6.000€, akkor jelentősen csökken. Ebből világosan látszik a trend, hogy milyen irányba tart az elektromos autók támogatása.

2023 január 1-től az alábbiak érvényesek:

  •     Legfeljebb 40.000€ nettó listaárú járművekre: 4.500€ állami támogatás
  •     40.000 és 65.000€ közötti nettó listaárú járművekre 3.000 euró állami támogatás

Ahogy láthatjuk, a drágább elektromos autókat kevésbé fogják támogatni.

További megszorítás, hogy 2023 szeptember 1-től a pályázásra jogosultak köre is magánszemélyekre korlátozódik. Azaz cégek nem jogosultak a továbbiakban a német elektromos autó támogatásra.

Ezzel még nincs vége, a nettó 45.000 eurót meghaladó listaárú e-autók esetében 2024. január 1-től már abszolút nem jár a környezetvédelmi bónusz.

 

A plug-in hibridek támogatása 2022 végén jár le

 

Robert Habeck szövetségi gazdasági és klímavédelmi miniszter szerint:

Az elektromobilitás átállt a tömegpiacra: az 1 milliós célt 2021-ben elértük, idén pedig már közel leszünk a kétmillióhoz. Ezért az e-járművek egyre népszerűbbek és belátható időn belül már nem lesz szükség állami támogatásokra. De az átállást meg kell tennünk, és pontosan ezt tesszük a támogatás újratervezésével. A következő támogatási szakaszban egyértelműen a klímavédelemre, ill. a támogatást csak a tisztán elektromos járművekre lesz érvényes. Ez nagyobb klímavédelmet biztosít a közlekedésben, és célzottan használja fel a rendelkezésre álló költségvetési forrásokat.

2023 január 1-től módosulnak a „környezetvédelmi bónuszként” ismert e-autó-vásárlási prémium finanszírozási feltételei: a konnektoros hibrideket ekkor már egyáltalán nem finanszírozzák, a tisztán elektromos autókat csak a fent leírt csökkentett módon. A bónusz elnyeréséhez azonban nem a rendelés dátuma a fontos, hanem a jármű regisztrációjának időpontja – és a hosszú szállítási időkre való tekintettel ez a tény jelenleg sok vásárlót nyugtalanít.

 

A Tesla kompenzál

 

Az iparágvezető Tesla erre referálva bejelentette, hogy fedezi a „régi” és „új” környezetvédelmi bónusz közötti különbséget a Tesla Model 3 és Model Y németországi megrendelése esetén. Természetesen fontos, hogy a jármű megrendelése még ez év vége előtt megtörténjen.

Az üzletnek azonban van néhány feltétele: A Model 3-at vagy a Model Y-t legkésőbb 2022. december 31-ig kell megrendelni az online konfigurátoron keresztül vagy egy Tesla üzletben.

Az autógyártó honlapján a konfigurátor ezt írja:

Ez a kompenzáció fedezi a jövő évi alacsonyabb környezetvédelmi bónusz és a jelenleg magasabb kulcsok közötti különbséget, amely a gyártó részesedéséből és az innovációs prémiumot is magában foglaló szövetségi részesedésből tevődik össze.

A Tesla azonban azt is megjegyzi, hogy „más feltételek vonatkozhatnak” azokra az ügyfelekre, akik vállalkozásnak minősülnek. A szövegből nem derül ki egyértelműen, hogy ezek a feltételek mennyiben térnek el a magánszemélyekre vonatkozó feltételektől. Ezen túlmenően a kompenzáció csak akkor jár, ha a szállítás előtt „a járműrendelési szerződésben semmilyen változás nem történik„. Az akció más kedvezménnyel, kedvezménnyel nem vonható össze. Az ügyfeleknek a jármű árát „a számlázást követően azonnal” is ki kell fizetniük, vagy be kell mutatniuk egy kitöltött finanszírozási szerződést.

A Tesla azt is tanácsolja, hogy a szállítást azonnal át kell venni, amikor a jármű elérhetővé válik.
A szállítás elhalasztása nem lehetséges – ellenkező esetben „A Tesla fenntartja a jogot, hogy ellenszolgáltatás nélkül számlát állítson ki, ármódosítást hajtson végre vagy a rendelést törölje„.

 

Elektromos autó behozatal Németországból

 

A német elektromos autó támogatás sajnos magyar lakcímmel nem vehető igénybe, azonban így is jelentősen spórolhatunk németországi elektromos autó vásárlásnál.

Németországban jelenleg az elektromos autó támogatás egy úgynevezett „tartási kötelezettséggel jár,” mely jelenleg 6 hónap. Ha lejárt a hat hónap akkor az eladó zsebében marad a felvett támogatás, ezért alacsonyabb áron hajlandó megválni elektromos autójától.

 

Ennek még egy előnye van, mégpedig az, hogy az európai unió adójogi definíciója szerint 6 hónap és 6.000 km. futás után számít adójogi értelmemben egy autó használtnak.

Ez Önnek mint magyar vásárlónak azért előnyös, mert nem kell, hogy 27%-os magyar áfával vegyen elektromos autót, hanem mindössze a 19% német áfát kell megfizetnie.

Ezzel a mozdulattal további 8%-ot spórolt amely egy 50.000€-s autó esetében 4.000€!  Erről itt írtunk részletesebben.

 

A németországi elektromos autó behozatal mellett szól, hogy nem kell bizonytalan szállítási időkre várni, hanem azonnali készletről is választhat autót. De a legjobb az egészben, hogy nálunk az ABN-nél kulcsrakészen rendelhet Németországból elektromos autót teljes ügyintézéssel. Ezáltal az elektromos autó behozatal Németországból pár kattintással biztonságosan és kényelmesen elintézhető.

Végül, de nem utolsó sorban amennyiben a németországi elektromos autó beszerzés mellett dönt, még az autóbehozatalhoz társuló magyarországi költségek is alacsonyak:

  • Regisztrációs adó: 00,00 Ft. és a vagyonszerzési illeték szintén: 00,00Ft.

 

Nézze meg itt autókereső menünket és rendeljen elektromos autót most!

Kral András – ABN Würzburg